Blijft mijn productie zo wel op peil?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MommyOwl, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Mijn dochter (6 maanden) vertikt het sinds 2 weken om meer dan 5-6 voedingen te drinken. Daarvoor zat ze een tijdje op 6-9 voedingen. Ik wil graag nog jaren blijven voeden, maar gaat mijn productie het wel trekken als mijn dochter nu al zo weinig drinkt?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoe pak je het aan met andere voeding? Biedt als eerste borstvoeding aan en dan andere voeding. Kinderen nemen overigens goed zelf wat ze nodig hebben hoor, ik zie geen aanleiding waarom ze te weinig zou stimuleren.

3. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik geef altijd eerst een (goede) borstvoeding en daarna het vaste voedsel (altijd binnen een uur na de BV). Ze krijgt nu meestal wat fruit of groente 's ochtends vroeg en rond lunchtijd brood of rijstenwafel. Ze krijgt alles in stukken en bepaald zelf of en hoeveel ze eet.
    Rond de 4 maanden wilde ze ook al naar 5 voedingen gaan, maar dat trok mijn productie toen niet: ik kreeg er een zeer trage toeschietreflex van. Daarom ben ik nu wat huiverig voor productie problemen. We hebben ook een moeilijke start gehad met de BV door vroeggeboorte, dus ben ik sowieso wat alerter op mijn productie.
    Ik ben er verder niet bang voor dat zij niet neemt wat ze nodig heeft, dat is altijd al goed gegaan. Maar ik ben gewoon bang dat mijn borsten er anders over zouden denken ;) Zou het vreselijk vinden als mijn productie over een jaar ofzo niet meer toereikend zou zijn voor haar behoeften dan.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Dan zou ik het inderdaad in de gaten houden en dmv wissel voeden of compressie extra stimuleren. Of kolf laatste druppels na met de hand: zo geef je je lichaam net extra signaal :)

Deel Deze Pagina