Groeie start 3, weet iemand wat het maximum is?

Discussion in 'Flesvoeding' started by MamaVanSimone, Jul 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik lees overal dat je een maximum aantal schepjes hebt voor fv maar ik kan het op het blik van Nestle groeie start 3 niet vinden. Weet iemand het? Simone zit er vast niet aan maar ik vraag het me gewoon af....

2. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij 800cc net zoals bij opvolgmelk. Alleen is het de bedoeling dat je tussen 10mnd en 1 jaar niet meer dan 500 geeft, en na 1 jaar niet meer dan 300cc.

Maar rond die richtlijnen kun je op en af schommelen.

3. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone krijgt 's morgens en 's avonds nog de borst en overdag 2 flesjes van 120ml naast alles wat ze naar binnen werkt aan normaal voedsel. Een van die flesjes is Groeie start 3, en alleen op werkdagen, dus 4 dagen in de week. Geldt die 300cc dan voor de kv of voor alle zuivel die ze krijgt? Sommige mensen zeggen dat 300cc zuivel het minimum is en anderen weer dat het het maximum is.....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    300 ml is het advies, 500ml de max aan zuivel (melk, yoghurt, kaas, fv etc) vanaf een jaar. Dit omdat ze hun bouwstoffen uit de vaste voeding moeten gaan halen.

Je zou ook gewoon koemelk kunnen gaan geven al? 2x 120 is 240cc. Klein schaaltje toetje of wat kaas en je zit mooi op die 300cc?

5. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja maar ik neem aan dat bv ook zuivel is, dus dan komt ze wel over die 500cc per dag. Als het alleen is omdat ze anders niet genoeg vast voedsel eten dan maak ik me geen zorgen. Simone presteert het om daarnaast nog hele boterhammen en fruit en een bord avondeten weg te happen :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    bv is wel zuivel en vult ook wel. Dus als ze niet ontbijten na een borst bij het wakker worden is dat wel een logisch verband. Maar de max qua melk-eiwitten (nierbelasting) heb je niet met BV..

7. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ok duidelijk!

Share This Page