hoi dames, tot ik 8 weken zwanger was had last van ontzettend harde ontlasting, nu ben ik bijna 12 weken zwanger en heb ik juist hele dunne ontlasting / diarree, kan dit zo wisselen?? is dit normaal tijdens de zwangerschap? wat zijn jullie ervaringen
Herkenbaar! Hier wisselt het ook enorm van week tot week. Ik kan er ook geen peil op trekken qua voeding. Normaal gesproken reageer ik altijd goed op vezelrijke voeding, maar dat werkt nu ook lang niet altijd. Met name in de eerste helft van mijn zwangerschap heb ik er erg last van gehad!
heel herkenbaar!! IK had t in het begin toen is t een tijd gewoon geweest en nu weer sinds een een week of 2 weer verstopping echt heeeel vervelend. Ik gebruik er magnesiumtabletten voor heb ik bij mn vorgige zwangerschap gekregen en waren nog goed en t werkt (de rest als huis tuin en keuken dingen werken niet bij mij)
Ja hoor, vooral die verstopping, dat was bij mij in het begin op een gegeven moment zo erg dat alleen microlax nog hielp... Diarree kan trouwens ook "overloop" zijn he, als het gevoel hebt alsof er nog steeds een bal in je lichaam hebt, dan heb je alsnog last van verstopping waar de zachte ontlasting langsloopt.. 't is een beetje een vies praatje, maar je darmen kunnen echt vreemde dingen doen in een zwangerschap is mijn ervaring
Heel herkenbaar! Ook hier de ene keer diarree en de andere keer verstopping. Wat ik eet lijkt er geen invloed op te hebben. Als de verstopping heel erg wordt dan gebruik ik een paar dagen roosvicee laxo en dan komt het wel weer op gang. Mijn stoelgang was perfect voor ik zwanger werd, wat mij betreft dus echt een zwangerschapskwaaltje. Verstopping wordt volgens mij te veroorzaakt door progesteron, maar waar dan de diarree vandaan komt weet ik niet.
Hier ook zo wisselend, ik word er gewoon niet goed van Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap niet zo erg.
euh, schaam schaam, hoe kom ik er achter of de diaree overloop is en de "bal"er nog in zit. na het lezen van jullie stukjes, voel ik me minder gemakkelijk nu.
Dat voel je wel dan heb je nog steeds buikpijn en krampen enzo en als je op je buik drukt voel je het ook...