Dat is ook bijzonder zeg, dat ze steeds groter worden. Wel fijn! Is toch weer een zorg minder deze zwangerschap!
Ja ik zag echt groot verschil. Normaal trekken ze de meting op de lijn. Deze beste man trok de meting ruim over de lijn van buik been en hoofd omtrek. Ik gaf aan dat hij ruimer meette dan de vorige echoscopisten, maar hij vond dat hij het op de juiste manier deed en had daar geen boodschap aan... Fijn dat jij dat idee niet had! En zelfs ook al lijkt het hetzelfde, bij deze zwangerschap weer een meting ook 20% af bij een andere gyn. De meting daarop bij dezelfde gyn als daarvoor, zat ze weer terug op het zelfde percentiel.
Ja bizar hè. Ik zag wel dat deze echoscopiste aan de buitenkant van de lijntjes meette en die andere wellicht aan de binnenkant denk ik dan? Ben erg benieuwd hoe nu verder, want dan denk ik...dan krijg ik nu weer een meting in m’n eigen ziekenhuis en wat als ze dan weer op p<10 terecht komt? Dan heb je twee verhalen, hoe wordt daar dan mee om gegaan?
Ja die kans is groot natuurlijk en ze zullen daar protocol op volgen. Dus waarschijnlijk dan wekelijks en aan de ctg en Doppler en de 2 wekelijkse groei echo. Dat is het protocol in mijn ziekenhuis.
Hier mijn ervaring, bij 20 weken echo liep ze 2 weken achter in groei. Iedere 2 weken echo gehad en meting van de doorbloeding. Achterstand liep op naar 4 a 5 weken. Op en soms onder p5. Bij 38 weken ingeleid om te voorkomen dat ze problemen zou krijgen bij de bevalling. Ik mocht ook kiezen voor extra ctgs maar omdat ze veelvuldig bewoog heb ik daar op vertrouwd. Ze is met 45 cm en 2500 gram geboren en nu 2,5 jaar later nog klein. Oorzaak is nooit gevonden.
Net al jullie verhalen gelezen. Wat geeft dit mij moed. Hier gister doorgestuurd naar radboud omdat ons meisje te klein is voor de duur van de zwangerschap. Er is zelfs al geroepen dat we rekening moeten houden met afbreken van de zwangerschap en chromosoom afwijkingen virussen. Maar nipt(met nevenbevindingen) was goed, alle bloedonderzoeken tot nu toe zijn goed. Morgen krijg in radboud weer een echo en hopelijk krijgen we dan beter nieuws of in ieder geval meer duidelijkheid. maar jullie verhalen doen me weer wat vertrouwen krijgen.
Wat spannend zeg allemaal! Ik hoop dat ze gewoon aan de kleine kant, maar volledig gezond! Heel veel succes morgen
Ik duim ook mee met jullie op goed nieuws! ik heb op de eerste pagina gereageerd. Op 35 weken was ze te klein (na meerdere keren meten dus geen meetfout) maar op 39 weken had ze een inhaalgroei gedaan en viel ze terug binnen de curve! Op 39.3 is ze geboren met 47cm en 3100g! Die laatste weken bij mij in de buik is ze dus nog enorm gegroeid! En nu 3 weken na geboorte weegt ze al 3,550kg! Hier is dus alles goed en gezond afgelopen. Wij hopen mee dat het voor jullie ook zo zal zijn!!
Veel succes! Hier is toen ook van alles geroepen maar uiteindelijk was en is ze alleen maar klein! Hopelijk gaat dat bij jullie ook op! Laat je weten hoe het vandaag gaat?
Ik ben hier helemaal vergeten een update over mezelf te geven! Vorige week weer een groeiecho gehad en het zag er goed uit, p24. Het geschatte gewicht zat wel op p11. Ik mag volgende week vrijdag weer, dat wordt meteen ook de laatste groeiecho, omdat ze na de 36 weken niet meer goed kunnen meten en geen groeiechos meer doen. Als het weer goed is wordt het weer gedeelde zorg (ziekenhuis/VK) en mag ik weer naar de VK
Kut. Ons meisje is hoogstwaarschijnlijk niet levensvatbaar en anders zwaar gehandicapt. Dit moet uit de vruchtwaterpunctie blijken. Wij hebben vanavond besloten om de zwangerschap af te breken als de uitslag binnen is.
Maandag. Dus kunnen hopelijk volgende week alles in werking gaan zetten en ons meisje zo snel mogelijk een waardig afscheid geven.
Poeh wat een beslissing moeten jullie nemen zeg en dan op deze termijn, vind het echt hartverscheurend. Is dit iets wat niet uit de nipt is gekomen?
Nee, nipt lijkt alleen naar enkele chromosomen met 3 delen. En ons meisjes heeft waarschijnlijk ipv 2X23, 3x23 en dat haalt de nipt er niet uit.
Pffff. Ik ben er stil van eigenlijk en weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte de komende tijd!
Maar waren er dan meer afwijkingen dan de groei achterstand? Wat een heftig nieuws! Ik hoop op een wonder voor jullie. Veel sterkte met wachten!