Wij hebben vandaag weer een groeiecho, morgen is kleine beeb alweer 28 weken. Vind het spannend, ben bang dat 'ie niet zo'n mooi gewicht heeft als ik hierboven lees...
Dankje voor het vragen! Alle controles waren weer goed, maar het is echt een kleintje...865 gram werd 'ie nu geschat wat betekent dat 'ie nét onder de onderste lijn zit. Volgt wel z'n eigen (stijgende) lijn wat betekent dat 'ie 'gewoon' klein is niet dat dit te wijten valt aan b.v. slecht functionerende moederkoek. Afwijkingen zijn eerder al uitgesloten. Vanaf de komende week krijgen we ook ctg's, dat was bedacht toen ik verminderd vruchtwater had, maar wordt nu ook voor de zekerheid gedaan. Op zich niet erg dat het een kleintje is, maar wel spannend omdat ik niet weet of ik de 38 weken wel ga vol maken (zie eerder bericht in dit topic)...
Mijn kleintje was met 20 weken even uit mijn hoofd 270 gram en met 28 weken 790 gram de rest moet ik even opzoeken. In ieder geval is hij daarna behoorlijk gaan groeien bij de geboorte was hij 3376 gram en 50 cm. Prima dus. Alleen geloofde ze het niet omdat hij echt geen vet op zijn lichaam heeft. Meerdere keren gewogen. Hij was wel veel afgevallen in begin en kwam na 5 dagen uit het ziekenhuis en zou met 7 dagen terug moeten omdat hij zo afgevallen was. Gelukkig kwam die de 8ste dag goed aan en daarom hoefde we niet Hij is nu 5 maanden en 6400 gram loopt iets onder het lijntje , maar goed zijn vader is ook een slanke man en hij is qua bouw echt zijn papa haha. Ik kreeg groei echo's omdat mijn vriend een zoon is verloren bij 40 weken zwangerschap met zijn ex. Daarom kreeg ik nu ook extra controle. Succes meiden , niet al te druk maken het is een moment opname. Ik heb op 1 dag twee groei echo's gehad (toevallig) en toen zat er zoveel verschil in dus kon ook niet helemaal kloppen haha.
Bij dertig weken bleek mijn zoontje 918 gram te wegen. We wisten al met 27 weken dat hij achterliep hoor. Hij zat hiermee op de P5 lijn wat betekent dat 95% van de kinderen met dat termijn zwaarder zijn. 3 dagen voor zijn geboorte schatten ze hem op 1148 gram. Bij de geboorte was hij 1265 gram. Dus bij mij zaten ze er niet ver naast.. Ik hoop dat je kleintje nog even mag doorgroeien. De kans is aanwezig dat ze je gaan inleiden met 37 weken als de achterstand gaat oplopen..
Ja, maar die achterstand loopt de baby niet op Ik heb nu meerdere groeiecho's gehad vanaf 24 weken. Het is een stijgende lijn, maar dan net onder die P5 lijn. Wij zijn zelf ook niet groot en ook erg slank, vandaar dat ze vermoeden dat dit gewoon familiair bepaald is. Met hoeveel weken ben je bevallen? En wat was de oorzaak van de groeiachterstand?
hoi, ik heb twee kleine kindjes gekregen. Bij de tweede was het inmiddels duidelijk dat ik een hoog risico op vroeggeboorte had (helaas zagen ze dat pas tijdens de zwangerschap, na vroeggeboorte van oudste leek het nog toeval te zijn. Maar dat is een verhaal apart). Vanaf 28 weken om de dag dopplers en ctg omdat ze onder de p5 zat. Vroeggeboorte werd gegarandeerd. Bij 34 weken zei de gyn dat het een wonder was, dat ik nog zwanger was. Bij 38.1 is mijn dochter geboren, in eerste instantie ingeleid maar dat was way toooo much voor haar, dus alsnog een keizersnede onder algehele narcose. Ze woog 2250 gram. Anyway, het kan dus he, tegen alle voorspellingen van de artsen in :-D Hopelijk mogen de zwangeren hier dus ook een mooie termijn vol maken. Mijn dochtertje hoefde uiteindelijk maar een weekje in het umc te blijven, heel anders dan met mijn prematuurtje.
Dankje Maliro, wij gaan ook van het positieve uit! De artsen doen niet aan voorspellingen, maar zijn erg positief over het feit dat het nog steeds goed gaat. Over de grootte van onze beeb zijn ze helemaal niet ongerust, maar ze nemen gewoon het zekere voor het onzekere. Ik hoor maandag hoe vaak ik ctg krijg.
Dat was ook niet het punt dat ik wilde aanstippen. Meer dat onze metingen wel klopte.. Ik ben met 32+6 bevallen. Ik kreeg pre eclampsie en HELLP. Achteraf is de oorzaak het anti fosfolipidensyndroom. Wij hebben achteraf heel veel geluk gehad dat we twee gezonde kinderen hebben en het er allemaal zo goed van af hebben gebracht... Ik hoop dat je kindje z'n eigen lijntje keurig blijft volgen en dat je de zwangerschap mag uitdragen!
Oh, ik snap 'm. Ik ga er ook vanuit dat de metingen kloppen en het een kleintje wordt. Maar ik hoop wel sterk genoeg. Ik woog zelf 2900 gram bij de geboorte, dat is wel licht, maar niet té. Ik ben erg blij voor jou dat je kinderen het goed maken!
Hier met 26 weken 1500 gram volgens groeiecho. Met 29,6 weken 3030 gram volgens groeiecho. Met de geboorte dik 3 weken te vroeg woog ze dik 8 pond en 53 cm. Hier zat de groeiecho redelijk goed.
Dit zijn geen gemiddelde gewichten neem ik aan? Want ts vroeg zich af wat gemiddeld ia met 28 weken...
Even een hele andere vraag, over het gewicht: kregen jullie dat letterlijk bij elke controle te horen? Ik ben inmiddels ruim 28 weken zwanger - heb eergisteren mijn 3e 4 weekse controle gehad -, maar heb mijn gynaecoloog nog nooit echt over het gewicht gehoord. Zij kijkt naar de ligging, het hartje en het vruchtwater. Toevallig had ik tijdens mijn laatste controle een collega van mijn vaste gyn, die (als extra? mijn eigen gyn doet dat niet) even aan mijn buik voelde en zei dat de baby goed groeide, maar dat was dat..
Ik heb een keer in de twee weken een groeiecho, dus dan kijken ze daar specifiek naar. Bij mijn andere controles is het ook alleen de doorbloeding en vruchtwater. Bij jou is er denk ik geen aanleiding om groeiecho's te doen?
Ik zou niet weten of dit gemiddeld is aangezien mijn zoons veel groter waren. Weet ook niet wat de groei is bij welke week gemiddeld. Ze zeiden elke echo dat het netjes was dus neem aan van wel. Maar wel dat ik te veel vruchtwater had tot 33 weken.
Ikzelf woog 910 gram bij mij geboorte en viel af naar 870. Moet er wel zeggen dat ik met 26 weken geboren bent in 1981. Toen was de medici natuurlijk zelfs nog minder ver dan nu. Ik weet dus ( ook door mijn eigen dysmature zoon) dat veel kindjes het goed redden. Ik heb dit topic ook geopend door de nodige problemen die deze kindjes vaak hebben waar ze met een beetje ongeluk hun leven last van kunnen houden en daarbij mijn eigen angst om het weer te moeten doorstaan.
Zou het niet weten. Heb mijn gyn er nog niet over gehoord. Misschien komt dat als ik de 30 weken (= mijn eerste volgende controle op 5 februari, dan ben ik 31+2) voorbij ben?
3030 gram bij 29,6 weken?? 😮 Ik heb gisteren groei echo gehad 29,2 week en 1530 gram. Vk liet me de schema's en de curve zien, en dat was ietsje boven gemiddeld +/- een week voor op groei.