Hoi allemaal, Gisteren voor controle bij de vlk geweest alles was goed alleen ligt m'n baarmoeder te hoog voor dit termijn, al vanaf 18 weken zeggen ze dat het zo hoog ligt. Nu krijg ik vrijdag een groeiecho om te kijken of het kindje te groot is of dat er een andere reden is waarom de baarmoeder zo hoog ligt. Ik hoefde me geen zorgen te maken aldus de vlk. maar vraag me alleen af waarom ik dan al zo snel terug moet voor een echo. Iemand ervaring mee, dat de baarmoeder ook te hoog lag en welke reden had dat?
Zowel bij mijn eerste zwangerschap en tijdens deze zwangerschap ligt mijn baarmoeder vanaf het begin al te hoog voor de duur van de zwangerschap. Bij mijn eerste was de groei gewoon goed. En ook nu was de groei van de baby bij 20 weken gewoon goed. Mijn baarmoeder groeit gewoon volgens haar eigen lijntje.. Tijdens de eerste zwangerschap maakte ik me wel wat druk, maar nu helemaal niet. Zolang de groei niet in 1x gaat afwijken gaan we weer verder kijken. Ben trouwens ook op zwangerschapssuiker getest en dat was allemaal goed. Probeer je niet te druk te maken (ik weet het, lastig) en wacht de echo af.. Waarschijnlijk valt het allemaal mee
Bedankt voor je reactie! Inderdaad probeer ik me er maar niet te druk over te maken! Ik ben voor m'n termijn niet dik en kom niet veel aan in kilo's dus vk verwacht ook niet dat ik zw. suiker heb. We wachten de echo af!