Sinds gistermiddag begon ik mijn hart heel erg te voelen. De hele avond, nacht en ochtend heeft het al een dolle gebonkt. Ik werd er helemaal gek van, werd er misselijk door en ben in wanhoop, onderweg naar een andere afspraak, naar de verloskundige gereden. Daar was net een afspraak weggevallen en ik kon meteen even mn bloeddruk laten meten en hartje luisteren. Nou, wat moest ik huilen zeg. Alles in orde, maar blijkbaar zat ik me toch al dagen zo op te vreten van binnen dan het horen van het hartje een enorme ontlading met zich meebracht. Krijg weer tranen in mijn ogen als ik erover denk. Op een of andere manier heb ik in mijn hoofd dat ik het helemaal zelf moet doen en de verloskundige pas lastig moet vallen als er echt, medisch een reden voor is. Gelukkig zei ze dat ik vooral moest langskomen en desnoods iedere week naar het hartje mocht komen luisteren. Vreemd, de regels die je jezelf oplegt af en toe. Voel me nu zoveel beter!
Haha ja wat kunnen we het onszelf moeilijk maken hè? ik heb eerder een miskraam gehad, maar vond het aanstellerig om om een vroege echo te vragen... Nou toen we gisteren het hartje zagen kloppen met 10 weken heb ik ook flink gehuild hoor! Wat een opluchting! Dus ik zou zeggen, ga lekker vaak het hartje luisteren dan blijf je gerust!
Goed dat je nu even hebt kunnen ontladen. Ik herken het wel hoor, jezelf dingen opleggen. Ik denk bij heel veel dingen: dat kan ik best zelf, ik ben niet ziek ofzo. Maar gister zat ik er helemaal doorheen. Maakte me zorgen over iets op het werk, iets waar totaal geen aanleiding voor was, maar toch. Na een goed gesprek met me leidinggevende knapte ik al flink op. Maar ik wou vandaag een extra dagje werken (veel werk liggen) maar heb dat gister afgezegd. Vandaag een dagje mezelf verwennen, dat had ik echt even nodig. Dus ook voor jou de tip: besteed een dagje helemaal aan jezelf!
Nou ik heb al vaker gejankt hoor. Bij eerste hartje, bij de 12 weken echo was ik al aan t janken voor ik op de bank lag Tja slechte ervaring gehad, was dodelijk zenuwachtig of t dit keer wel goed was en er was nog uitloop ook. Ik was gewoon zo bang weer een 'maar' te horen... Vette bloeding gehad. bij de 2e bloeding in paniek gebeld ook toen was ik aan t janken voor ze ging kijken. Dinsdag de 20 wk echo, ik weet dat ik ga janken dan hoor. (hopelijk enkel erna van opluchting). Maar het kan me lekker geen reet schelen. Beter dan mn emoties opkroppen Oja en als de vk t hartje luistert krijg ik een brok in mn keel hoor, blijft toch zo bijzonder. Ik heb overigens een angelsound gekocht. Mag max 2 per week luisteren (en als ik naar de vk ga die week 1x) en dat gaat prima. Gister nog ff geluisterd had m meteen dus dan na een halve minuut is t weer klaar.
oh heb ik hier ook hoor. toen de vk vroeg hoe mijn kraamepriodes waren geweest bij de twee oudsten zat ik al te janken. schaamde me dood haha en met de 20 weken echo toen we hoorden dat het een meisje was moest ik ook huilen. krijg nu gewoon weer tranen in mn ogen als ik eraan denk snif.... hihi