Iemand ervaring NIPT test bij Gendia Antwerpen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mominspe, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mominspe

Mominspe Lid

16 jul 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal, vandaag 10 weken zwanger en ik hem me aangemeld voor NIPT test in Antwerpen bij GENDIA. Maar nu ben ik benieuwd of er meer mensen daar geweest zijn? Wat ervaringen zijn? Specifiek voor GENDIA omdat er ik weinig kan vinden qua ervaringen. Zeker weten dat ik niet iets raars vastgelegd heb ;)...

Dank je wel alvast voor reactie!

2. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Zelf ben ik in Brussel geweest (goede ervaring!), maar er zijn hier zeker ook veel meiden die je meer kunnen vertellen over Antwerpen. Wat ik er over gehoord heb is het daar prima in orde. Als ik het goed begrepen heb krijg je in Antwerpen geen echo (Brussel wel) en is er een klein verschil in prijs en andere chromosomale afwijkingen waarop onderzocht kan worden.

In elk geval - heel veel succes en een gunstige uitslag!!

3. Mominspe

Mominspe Lid

16 jul 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Julix.... het is een lastige zoektocht omdat het natuurlijk niet echt gepromoot wordt hier in nederland. Dus vind het een beetje spannend om te varen op een website (die er overigens van niet erg professioneel uitziet ;))

4. Mominspe

Mominspe Lid

16 jul 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de reacties uit eerdere disccusie die je hierboven stuurt gelezen. Maar zie alleen Antwerpen staan en niet of het ook echt om de organisatie "GENDIA" gaat aan de Emiel Vloorsstraat 9... ?:)

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Antwerpen =gendia

Dus als je in een topic over antwerpen leest, betekent dat hetzelfde als gendia. Het onderzoekslab het zo, vandaar.

Ik heb daar de nipt laten doen. Is uitstekend bevallen. Hele bezoek kost max een half uur, en met een dag of 10 heb je de uitslag. Aardige mensen, wel een beetje "lopende band" werk, maar dat vond ik totaal niet storend.

Let wel even op de route. Het laatste stukje (dus als je al bij de juiste straat bent) is echt ruk. Parkeer je auto bij de sporthal aan de andere kant van de weg, als je het lab niet kunt vinden met de auto (net als zovelen). Vanaf de sporthal is het 2 minuutjes lopen.

Als je nog iets wilt weten, stel gerust je vragen.
    Succes in ieder geval!

6. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de nipt in Antwerpen laten doen. Prima geregeld, na 10 dagen de uitslag.

7. Mominspe

Mominspe Lid

16 jul 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Sneeuwvlokjes en Eline voor fijne tips :)!! Ik wilde inderdaad graag weten of Antwerpen hetzelfde was als gendia. Fijn, meteen vertrouwder gevoel. En ook thanks voor parkeertip :))!!!

Fijn dat jullie tests goed waren. Sneeuwvlokjes...leuk een jongen :)!!!

8. Love14

Love14 Actief lid

15 mei 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een NIPT gedaan in Antwerpen.
    Wij zijn "even" heen en weer gereden. Bij aankomst melden en dan mag je naar boven. Bij ons waren er nog meer stellen waardoor wij even moesten staan, maar al gauw werd er door het personeel stoelen gebracht. Even wat formulieren invullen vervolgens worden jullie geroepen voor een gesprekje en dan mag je naar beneden en daar wordt er bloed afgenomen... En dan sta je weer buiten!

Wij hadden binnen 8 dagen de uitslag en alles zag er goed uit!

9. Mominspe

Mominspe Lid

16 jul 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Love14.
    Helaas kan mijn man niet mee, die moet werken. Moet dus alleen... beetje spannend. Heel misschien gaat er een vriendin mee. Nu ik wat goede ervaringen gelezen heb ik er meer vertrouwen in. Voelt ergens toch vreemd zo'n test, de uitslag is zo spannend!

10. Love14

Love14 Actief lid

15 mei 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is jammer! Het was bij ons zo gebeurd, maar als er iemand mee kan is altijd wel fijn & gezellig.

Ja het is heel spannend zo een test! Wij zijn heel erg blij dat wij het hebben gedaan.. Ik was vooral heel angstig ervoor.. Mijn vriend zei dat alles goed was, maar ik moest het zeker weten.. En toen de uitslag er was was ik een stuk rustiger!

11. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Ik heb ook een NIPT laten doen bij Gendia. Zou zo weer gaan. Het onderzoek zelf stelt niets voor en je staat met 15 minuten alweer buiten.
    Bij mij ging het zo: eerst gesprekje waar je wat over jezelf en de zwangerschap verteld en dan krijg je een stapels folders mee om het vooral verder te vertellen aan vriendinnen. Daarna moesten we naar beneden waar bloed werd geprikt. Dat was eigenlijk alles. De uitslag kwam 10 dagen later over de mail. Je kan kiezen voor een geslachtsbepaling, dat kost niets extra’s en krijg je met de uitslag mee via de mail.

De uitslag is inderdaad heel spannend, maar ook fijn als alles goed is, want een zwangerschap is al spannend genoeg.

Als je tijd over hebt, kan je nog lekker wat winkelen in Antwerpen ;)

12. Mominspe

Mominspe Lid

16 jul 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gebruikersnaam klopt niet echt, aangezien ik al een gezond zoontje heb ;), alle namen waren bezet haha. Maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik niets laten testen, een kansberekening zei me niets, werd ik alleen maar onrustiger van. Nu dit bestaat heb ik ook sterke behoefte aan zekerheid: een ja of een nee (geen waarschijnlijk wel of waarschijnlijk niet). Van mijn man hoefde het echt allemaal niet, al staat hij er wel achter dat ik het wel wil.

Ik ga er een leuk dagje shoppen van maken inderdaad... alleen, of met een vriendin, dat komt wel goed haha :).

Thanks!

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Nou heel veel succes en ik hoop op een goede uitslag voor je!
    Het wachten op de uitslag vond ik echt killing! Bij elke binnenkomende mail kreeg ik zowat een hartverzakking.
    Laat even weten wat de uitslag is! Groetjes

14. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bij Gendia in Antwerpen geweest. Zeer goede ervaring. Vriendelijke mensen en snelle uitslag (10 dagen) succes!

Deel Deze Pagina