Afgelopen zaterdag was ik ongeveer 5w6d dacht ik. Ik heb 2 weken geleden, op 22 mei voor het eerst een positieve test gehad dus dat heb ik voor het gemak aangehouden als 4 weken zwanger. Ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest, dus ik ben uit gegaan van de mijn afgelopen cyclussen die allemaal rond de 35 dagen lagen. In verband met mijn miskramen, wilde mijn vk een vroege echo maken. Maar op de echo was helemaal niets te zien, niks! Alleen flink verdikt baarmoederslijmvlies, wat de vk wel erg positief vond. Ze dacht dat ik gewoon nog minder ver was dan ik dacht. Rond de 5 weken. Maar dat vind ik raar.. dan moest er toch minstens een zwart rondje (zwangerschapsring?) te zien zijn? Nu was er echt helemaal niets te zien. Door de miskramen uit het verleden, maar ik me hier natuurlijk behoorlijk veel zorgen om.. Ze heeft ook de eierstokken bekeken, daar was niets geks op/bij te zien. Symptomen zijn volop aanwezig en de testen zijn mooi knallend. Kunnen jullie me gerust stellen? Is het inderdaad mogelijk dat er nog niets te zien was behalve een flink verdikt slijmvlies? Ik mag donderdagochtend trouwens terugkomen voor een nieuwe echo, dan zou er volgens de vk zeker iets te zien moeten zijn.
Jeetje wat een onzekerheid. Het komt vaker voor bij vroege echo's en dan komt het 2 weken later weer in orde. Hier had ik met 5+3 mn eerste echo en het hartje klopte al. Er was een boontje te zien. Ik weet eerlijk gezegd niet wat bij welke termijn hoort. Ik hoop in elk geval dat het goed komt. Ik duim voor je donderdag
Om die reden (wel/niet al iets zien) wou m'n gynaecoloog me pas zien vanaf 7 weken. De dagen gingen ongelooflijk traag die weken, maar achteraf ben ik er super blij om! Ineens een duidelijke echo met kloppend hartje. Ik zou dus nog eventjes 2 weken op de tanden bijten en dan pas terug gaan. Ik weet hoe onzeker die eerste weken zijn, heb zelf een miskraam gehad in oktober, maar dit was een goede beslissing van de gynaecoloog bij ons. Ik kan je dus verder ook geen raad geven. Normaal zou je, dacht ik, op 5 weken wel al wat moeten zien, niet perse een vruchtje ofzo, maar iets. Dus wie weet ben je minder ver dan je zelf denkt. Maar wat ik heb onthouden: geduld (heel moeilijk!) én geen bloed is over het algemeen goed nieuws. Ik duim alvast!
Gezien de test van de 22e,die al duidelijk was,maar laten we zeggen dat je toen 2 dagen eerder was,dan je dacht.10 dpo.Dan zou je nu 5 weken 4 dagen zijn.In verreweg de meeste gevallen is dan duidelijk een vruchtzakje te zien,en een ervaren echoscopiste(met vroege echo's) zou met behulp van goede apparatuur zelfs een hartslag kunnen zien.Nu is een verloskundige over het algemeen niet zo'n geweldige echoscopist,dus dat zou een verklaring kunnen zijn.(dit hoop ik heel hard,en zal er voor duimen). De andere verklaring kan zijn,gezien de trage oploop aan het begin,en nu deze echo,dat het wederom niet goed zit. Ik ga heel hard duimen voor de eerste verklaring.Ik denk aan je. Ps:veel minder ver dan de 2 dagen die ik hierboven aangeef,geloof ik niet in,daar was je test op 22 mei te duidelijk voor.
Dat is wel heel onzeker! Ik heb ivm buikpijn bij dochter en zoon een echo rond 5 weken gehad en daar was inderdaad een zwarte vlek op te zien. Bij mn jongste zelfs 2, alleen is eentje verder ontwikkeld, de ander was troebel ofzo toen ik met 7 weken een echo had.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik probeer positief te blijven, en ik ga er op dit moment vanuit dat ik gewoon minder ver ben en vroeg positief heb getest. Het schijnt vaker voor te komen en dat het fout kan aflopen, daar ben ik me zeer van bewust. Dat heb ik zelf al een keer meegemaakt. Ik wil daarom juist graag positieve verhalen horen van anderen die ditzelfde hebben meegemaakt, waar het een aantal dagen/weken later wel goed bleek te zitten. De symptomen zijn volop aanwezig en lijken steeds duidelijker te worden. Verder heb ik geen bloedverlies en nergens pijn (behalve mijn boobs dan ). Dus wat dat betreft lijkt het nog wel goed te zitten. Hilly Het was een inwendige echo, met een volle blaas. Ik verwacht dat het donderdag ook een inwendige echo wordt.
Wil je niet ontmoedigen, maar ik had het zelfde en heb inmiddels met 7 weken een miskraam gehad. Eerste echo niks te zien, Twee echo een inimini ringetje Derde echo een ietsje groter ringetje Vierde echo een ringetje waar niks in zat, Vervolgens kwam na 3 dagen de miskraam op gang. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou positiever afloopt maar houd het wel in je achterhoofd..
Dankjewel voor je reactie Bloem! Veel sterkte met het verwerken van je miskraam Knuffel! Ik heb morgenvroeg om 7.20 uur weer een echo. Op dit moment zie ik het eigenlijk wel positief in. Ik was ten tijde van de eerste echo nog geen 5 weken zwanger, waarschijnlijk pas 4w5d/4w6d. Ik heb geen ovulatietesten oid gedaan om mijn eisprong te bepalen, en voor mijn eerste zwangerschap was mijn cyclus altijd zeer onregelmatig (29 - 45 dagen). Ik lees op heel veel plekken dat je dan lang niet altijd een zwangerschapsring hoeft te zien. Morgen zou ik hem wel moeten zien, anders weet ik zeker dat het fout zit. Ik heb rond gezocht op internet en veel vergelijkbare verhalen gevonden. De meeste liepen positief af, uiteraard kan het ook fout aflopen. Daar ben ik me zeer van bewust, vooral omdat ik het zelf al eerder heb meegemaakt. Maar positief zijn is altijd beter dan zitten te stressen lijkt me, dus ik ben gewoon positief. Ik heb nog steeds mijn symptomen. Ze zijn niet afgenomen, alleen maar duidelijker geworden. Ik heb geen bloedverlies en al helemaal geen krampen, dus dat is zeker ook een goed teken
Ik had ook een echo bij 4 weken en 6 dagen ongeveer. Toen was er bij mij helaas niks te zien 2 dagen later zagen ze wel een ringetje op een echo. een week later zagen ze een vruchtzak maar wel heel klein elke week groeide deze wat alleen dit was veel te langzaam. Helaas was het bij mij foute boel. Het groeide maar veel te langzaam. Nu ben ik 11 weken zwanger en straks een afspraak in het ziekenhuis om deze zwangerschap stop te zetten. Ik hoop voor jou dat het wel.goed zit. Misschien kun je hcg prikken? Als het heel laag is voor je termijn kun je er misschien wat uit herleiden. Kan trouwens ook heel goed dat je ei gewoon later is geweest dan ben je gewoon veel minder ver dan je denkt en is de onzekerheid voor niks.
Dankjewel lieve D83!! Jeetje wat ontzettend heftig voor jou zeg Veel sterkte! Ik ga er nu inderdaad ook vanuit dat ik een latere eisprong heb gehad. Die mogelijkheid is erg groot omdat mijn cyclus altijd heel onregelmatig is geweest. Er zaten wel eens 2-3 maanden tussen dat het bijna gelijk was, maar daarna weer ineens veel langer of een stuk korter. Geen pijl op te trekken dus. Met mijn eerste berekening ging ik uit van mijn gemiddelde cyclus na mijn ma, dat was 35 dagen. Achteraf was dat helemaal niet slim om het zo te doen, maarja.. Ik zal gewoon moeten afwachten tot morgenvroeg.. Ik hoop op goed nieuws. Nu mag het toch ook best wel een keertje goed gaan bij mij, vind ik!
Komt vast goed en positief blijven. Ook al is dat heeel moeilijk. Aangezien jij geen krampen en geen bloedingen hebt zal het vast goed zitten. Op symptonen zou ik niet blind vertrouwen die heb ik ook volop. Zolang je hcg aanmaakt blijven je symptonen aanhouden. Ik had trouwens wel bloedingen gehad dus dat was bij mij al een fout voorteken. Ik duim voor je morgen meid.
Lief van je, dankjewel! En daar heb je eigenlijk ook zeker gelijk in, wat de symptomen betreft. Ik zal jullie morgen op de hoogte houden. Nogmaals veel sterkte Vrouwvan!