Groeiecho 32 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door melliejzzz, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Hoi hoi

ik ben nu 32 weken zwanger van ons eerste kindje.

ivm grotere kans op zwangerschapssuiker krijgen wij extra groeiecho

4 weken geleden was de groei curve netjes. Buikje iets boven gemiddeld maar nog onder de boven grens.

vanavond 2 e groeiecho gehad en nu zit onze kleine man qua buikomtrek ruim boven de boven grens. Zat zelf op de curve van 36w4d.

suikers bij gehouden en die waren allemaal goed.

ik zit qua gewicht nu op +11kg dus is nog best netjes

nu maak ik me wel wat zorgen. Wat kan ik er aan doen om te zorgen dat dit niet verder uit de hand loopt???

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Als het aanleg is: niets. Helemaal niets.
    Hier een gezonde baby in de buik, geen risicovolle zwangerschap (normale bmi ook bij start en 11 kg nu erbij) en ook geen diabetes. Toch buikje p97-p99 (wisselt per echo wat). Hoofd ook.

2,5 week loopt hij voor. T is gewoon zijn aanleg, doe ik niets aan.

Ysabella vindt dit leuk.
  3. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Kan goed zijn dat je een mooie grote placenta hebt waar je kindje heel veel voeding uithaalt, en denk ook even aan hoe Groot jij en je partner waren bij de geboorte, misschien erfelijk bepaald?
    Mijn ervaring met groeiecho's is dat het een indicatie blijft. Soms zitten ze er flink naast.
    En het ene kindje is fijn gebouwd, de ander grover van nature.

4. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Als je glucose goed is en je een gezond eetpatroon hebt, doe jij het prima.

Ter relativering: alle 3 onze kinderen waren ver beneden gemiddeld in geboortegewicht maar wel alledrie een buiten verhouding bol buikje. Dat hoorde kennelijk gewoon bij ze.

Nu weer een baby met een dik buikje (p 90 ongeveer). Ik ben zelf alleen maar afgevallen dus soms heb je er gewoon echt geen invloed op.

Deel Deze Pagina