Bij onze vk krijg je er standaard 1 bij 32 weken geloof ik. Ik heb extra groeiecho ' s ivm schouderdystocie vorige bevalling. Had er 1 bij 32 weken, bij 34 weken en met 36 weken
Mijn zoon werd geschat op 2400 gram bij 32 wkn. Bleef goed doorgroeien (4-5 wkn voor op gemiddeld) en geboortegewicht werd geschat op 4500-5000 gram. Geen inleiding, gewoon natuur afgewacht, snelle soepele bevalling bij 41+3 wkn, hij woog toen 4355 gram (p95). Mijn jongste werd bij 30 wkn geschat op 1900 gram, dat was p90. Bij geboorte bleek ze ook p90 te zijn (4260 gram bij 41 wkn).
ik heb vanmiddag met 33.1 een groei echo gehad en kleine man wordt nu 3300 gram geschat. Ik heb zwangerschapssuiker maar als ik deze getallen lees loopt ie echt gigantisch voor. De controles zijn extra verscherpt en mag nu om de dag voor een ctg en zal met 36 a 37 weken worden ingeleid gaan worden. Protocol is sowieso met 38 weken inleiden omdat ik insuline gebruik
Bij 34 weken werd mijn vierde geschat op 3243 gram Of dat reden zou zijn tot inleiding weet ik niet, zou ingeleid worden met 37 weken ivm medische redenen. Bij 36 weken spontaan bevallen hij woog 3733 en is in 5 dagen tijd 700 gram afgevallen Ik had overigens wel suiker in deze zwangerschap
Okee, vind het dan toch bijzonder dat zoveel m wel krijgen als het niet standaard gedaan wordt in NL. Mijn vk heeft al wel gezegd bij een eerdere controle gezegd dat we groeiecho krijgen, dus ik was er vanuit gegaan dat dat standaard was haha. Bij de 20 weken echo bleek overigens laagliggende placenta dus zelfs als het niet standaard zou zijn zou ik m nog wel krijgen volgens mij. Naja, maar even de controle van volgende week afwachten dan wanneer ik m heb.
Gister groei echo gehad met 30 wk en 5 dagen en woog 1639 gr dat was iets onder het gemiddelde, bij 40 weken word hij geschat op 3300/3400 gram
2362 gr bij 34.4 weken. Wordt net als mijn dochter geschat op 3550 bij geboorte met precies 40 weken maar mijn zoontje zal iets lichter worden bij geboorte aangezien er een keizersnede gepland staat eerder dan 40 weken.
Hier laatste groeiecho 34.1 weken 2782 geschat gewicht.p85 lijn, eind gewicht idk. Ligt eraan hoe snel ze nog gaat groeien
Met de 20 weken echo werd al opgemerkt dat ze erg klein was. Heb vanaf een week of 26 dacht ik om de week een groei echo gehad. Ze is altijd op de p3/4 lijn blijven zitten en uiteindelijk geboren met 36w4 en ze woog 2200 gram. Maar kerngezond. Nu een vrolijk meisje van bijna 11 maanden die nog steeds klein is haha. Maar ze groeit mooi haar eigen lijntje door.
Vandaag bij 33 weken werd ie 2247 gram geschat. Iets boven het gemiddelde. Weet eigenlijk niet wat het verwachte geboortegewicht is, niet over gesproken.
Is ze toen spontaan geboren of ben je ingeleid? Ik ben woensdag a.s. 34 weken, ik verwacht dat ze rond de 1750 gram zit dan. En moest ze daarna nog lang in het ziekenhuis blijven?
Ze is spontaan geboren. Vliezen zijn gebroken op 36w3d en weeën kwamen direct op gang. We zijn op de 4e dag naar huis gegaan. Ze hield der eigen al heel snel op temperatuur en was maar 80gr afgevallen. Voor jou ook een kleintje! Alles wel goed verder?