Nekplooimeting te vroeg gedaan ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamma 2 Boys, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma 2 Boys

Mamma 2 Boys Actief lid

23 jan 2006
    145
    0
    0
    Hallo,

Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Termijnecho, de nekplooimeting laten doen, deze was niet goed. 4,6 mm ! :( Verder zag het er allemaal wel goed uit. Volgens de VK. kon de meting ook te vroeg zijn gedaan. ( 10 wk. +3 dagen ) nu a.s. zaterdag dus opnieuw.... bij 11 wk. + 1 dag.

Nu wachten in enorme onzekerheid........en hopend op inderdaad een wonder dat het te vroeg is gedaan ?
    Is deze kans rëeel ?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Wat belangrijk is bij de nekplooimeting dat deze tussen een aantal afmetingen word gedaan van de kopstuitmeting. Welke 2 maten dit zijn weet ik niet dat weet de echoscopiste wel. Het kan inderdaad te vroeg zijn geweest want meestal is het tussen de 11 en 13 wkn.

Succes.

Groetjes Ineke

3. Mamma 2 Boys

Mamma 2 Boys Actief lid

23 jan 2006
    145
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Jij bedoelt de CRL opmeting ?
    Nou inderdaad, want die viel ook nog niet in haar computer-tabel... kon ze nog niet invoeren. ( te klein ).

Maar mijn vraag is ,... of deze dikte vaker gezien wordt rond 10 weken of daar helemaal niet hoort ?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Bedoel inderdaad de CRL.
    Als deze niet in haar tabel komt denk ik inderdaad dat het te vroeg is geweest.

Omdat de nekplooimeting eigenlijk pas vanaf 11 wkn word uitgevoerd weet ik niet of dit dan ook vaker word gezien. Het is dus echt even de volgende de echo afwachten en dan natuurlijk ook de gehele kansberekening, dus het bloed en de nekplooimeting.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina