Dames, We krijgen morgen een echo. Ik krijg hem zo vroeg omdat de vorige zwangerschap een miskraam werd. Nu ben ik ongeveer 7 weken zwanger. Hoe groot is de kans dat alles goed gaat als het hartje goed klopt?? De vorige keer is het namelijk met 8 weken mis gegaan ongeveer. Ik vind het zó spannend!!
Bij mij zei de gynaecoloog dat als je een goed kloppend hartje hebt bij 8 weken, de kans op een miskraam nog maar rond de 5% of lager lag. Al moet ik zeggen dat bij de twee zwangerschappen die goed gaan/gingen, ik bij 7 weken ook al een goed kloppend hartje had. Bij mijn 2 miskramen was dat dus niet zo!
Bij 7 weken een kloppend hartje heb je 87 % dat het goed gaat. Tussen de 8 en 10 weken zijn de meeste miskramen,of dat het hartje ermee stopt. Wanneer je 8 weken een kloppend hartje hebt dan heb je 97% dat het goed gaat. Maar dit alles zegt natuurlijk niets voor jou, bij mij ging het mis bij 9 weken en 1 dag. Ondanks dat het de vorige keer fout zit, betekend niet dat het nu weer gebeurt, vele vrouwen krijgen een miskraam maar nog meer vrouwen krijgen daarna een gezond baby en dat gaat ook voor jou gebeuren. Geloof erin. En bij deze gefeliciteerd he. Geniet ervan Gr samantha
Bij mij zei de verloskundige dat er nog maar 1% kans was dat het mis zou gaan. Ik kreeg een echo met 7 weken en 2 dagen (met kloppend hartje) vanwege een eerdere miskraam. Ik hoop voor je dat je vandaag een kloppend hartje hebt gezien zodat je wat gerustgesteld bent. groet Brit
dat is wel laag, aangezien de kans zonder echo 90% is. (1 op de 10 gaat fout gemiddeld) het lijkt me niet dat de kans op een mk na een kloppend hartje met 3% wordt vergroot
Dank jullie wel! Ik ben enorm gerustgesteld, hebben gisteren een kloppend hartje gezien. Lengte was 0,9cm, wat past bij 7wk0d! Het zag er allemaal perfect uit!! Over 2 weken mogen we weer een echo!!
Wat fijn voor je!! Ben je gerustgesteld genoeg om wat te proberen te genieten? Ik hoop het voor je. groet Brit
Ik kan er al wel wat meer van genieten, maar ben toch nog wel gespannen voor de volgende echo!! Maar heb het ook aan de verloskundige gevraagd en die zei dat de kans nu wel veel kleiner is en het er hoopvol uit ziet!!
Tinusf ik ben blij dat je een kloppend hartje hebt gezien! TOP! Kom je ook lekker mee kletsen bij de februari mama's? http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/148092-februari-2010-mamas-322.html En de site die erbij hoort link onder mijn banner.
thnx! Ik vind het zo spannend nu. Vorige keer was het mis gegaan met 8wk3d, mar toen kreeg ik pas met 10 weken een echo... Ben zo bang dat nu weer mis gaat, maar t voelt gelukkig anders allemaal!! Gelukkig a.s. maandag alweer een echo!!! Wat gaat deze week lang duren....
Mijn vk zei dat als ik de eerste acht weken had gehad en het hartje klopte goed, dat de kans op een miskraam heel klein is. Ik begrijp dat de angst in je achterhoofd blijft hangen.... heb ik ook, zeker tot de kleine geboren is. Blijf ondertussen wel genieten!!! en heel veel plezier alvast met je volgende echo!
bij mij klopte het hartje ook telkens op 8 weken en heb 2 miskramen gehad eentje op 11 weken en eentje op 13 weken.dus ik ben er eerlijk gezegd niet meer gerust in.