groeiecho bij 37.2 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door snoepje84, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

    snoepje84 Niet meer actief

    Beste vk's

    Er is iets waar ik me dan toch zorgen om maak helaas heb ik de schema niet met de cijfertjes die moest ik geven aan me vk.

    wegens bloedverlies uit urinebuis is er in het ziekenhuis door de uroloog gekeken of ik geen nierbekken ontsteking had deze waren goed maar bij de blaas moest ik doorverwezen worden naar de gynaecoloog want uroloog kon daar niet veel uit maken. Gynaecoloog heeft meteen een groeiecho gemaakt (was 37.2 weken) uit de groeiecho bleek dat het buikje 2.5 weken voorliep 39.6 dagen dus al voldragen. Beentjes waren een week ook voorop maar waar ik me het meest zorgen om maakte was het buikje..

    Toevallig had ik bloed voor glucose laten prikken en daar kwam uit dat ik geen suiker heb. Heb 3 maanden geleden wel suiker drankje genomen en daar bleek juist van wel ik heb 3 weken geprikt en alle waardes waren stabiel dus geen suiker. Ik heb dit ook aangegeven aan me vk en die zei omdat zwangerschap diabetes bij ons voorkomt (ouders en schoonouders hebben wel suiker) het dikke buikje daardoor komt maar in hoever is dit waar? Ik maak me wel onwijs zorgen want ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet doen. Ik heb woensdag weer afspraak met vk en wil t heel graag aangeven maar ben bang dat ze t weer afwimpeld met ja het zit bij jou in de familie dat heeft er toch niets mee te maken?

    Groetjes F
     
  2. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

    heb je het inmiddels besproken met je eigen verloskundige? En wat heeft de gynaecoloog gezegd over de groei van de baby. Ik ben benieuwd!

    Groetjes Monique
     
  3. snoepje84

    snoepje84 Niet meer actief

    Hoi monique!

    De vk vond t niet echt ernstig.. k maak me wel zorgen dat had ik ook gezegd. Ik ben nu 39 weken bijna en t buikje is al voldragen. Vandaag overgings wel weer glucose drankje ingenomen om te voor zwangerschaps diabetes..
     
  4. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hoe was de uitslag van het suikerdrankje? Heb je nog steeds veel zorgen?

    Groetjes Monique
     
  5. snoepje84

    snoepje84 Niet meer actief

    Hoi monique,

    Ik heb de suiker drankje goed doorstaan dus geen zwangerschapssuiker. Eerlijk ik zit er wel mee want als ik er wat van zeg tegen de vk dan zegt ze maar jij bent ook groot. Onzin ik ben maar 1.64 dus dat moet er toch niks mee te maken hebben? Ben nu 39.3 weken ben bang dat de baby nu nog een grotere buik heeft plus woog hij met 37.2 al 3348..
     
  6. snoepje84

    snoepje84 Niet meer actief

    Monique sorry dat ik weer reageer maar dit zijn de waardes heb vandaag me zwangerschaps kaart mee gekregen

    BPD: 96,6
    HC: 355 P98
    AC: 336,7 P79
    FL: 70.8 P83

    Dit was dus de laatste groeiecho met 37.2 weken.. maak me best zorgen..
     
  7. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

    als ik de metingen bekijk, valt het mee. Het buikje is niet te groot. Alleen het hoofdje ligt boven de bovenste groeilijn. Indien een kindje met alle maten boven de P97,7 ligt, praten we over een te grote baby. Dus je kindje zal naar verwachting iets zwaarder zijn dan gemiddeld, maar niet te zwaar. Gelukkig was er geen sprake van zwangerschapssuiker. Succes met de laatste loodjes en een goede bevalling toegewenst!

    Groetjes Monique
     
  8. snoepje84

    snoepje84 Niet meer actief

    Dank je wel monique

    Ben alleen bang dat ik nu met 40 weken het baby'tje alleen groter is geworden en vooral t hoofdje.. :(
     

Deel Deze Pagina