Hoi Hoi, Ben opzoek naar mensen met ervaringen of informatie voor ons. het verhaal is als volgt. voor mn reuma moest ik een heel traject door voordat we zwanger mochten raken. van een aantal medicijnen af en bloed wat getest moest worden in Amerika? Nou goed na 2x groen licht gekregen en in de 2e maand in verwachting van ons wondertje. gelijk op mn NOD een test gedaan en allen positief. ik kwam dan uit op 14april. door mn medische geschiedenis moesten de controles in het zkh plaats vinden. bij de 1e prachtige echo waren al wat vraagtekens over de zwangerschapsduur. dus ik naar boven gestuurd (prenatale diagnostiek, pnd) en is mn uitgerekende datum een week terug gezet. 21april nu. met de volgende controles was de groei weer niet optimaal maar de datum zou blijven staan.. bij de 20wk echo was alles onder de grens en werd eigenlijks zonder informatie maar met het bericht dat ik binnen 14dgn een herhalingsecho zou krijgen weer naar huis gestuurd. een paar uur later al gebeld door het zkh of ik de volgende dag me kon melden op de pnd. bij de 20wk echo had met gedacht aan een darmafwijking echter bleek dit niet het geval. wel loopt de groei achter maar is alles wel in proportie. maar wel allemaal zo'n 2week achterstand. nu is er de vraag of het hartje wel goed is. of de aanvoer bestaat uit 2 aders of uit 1. dus hiervoor ruim een uur bij de kindercardioloog geweest maar die kon niks afwijkends vinden. was nogal lastig omdat ons manneke (jaaa we krijgen een zoon!!) zo beweeglijk was. nu werd ik donderdag weer verwacht op de pnd. voor een controle van de groei en wat we begrepen een beetje afronden zodat ik gewoon weer alleen controles beneden op de poli zou hebben. totdat ze op het allerlaatst de doorbloeding van de navelstreng controleerde en bleek dat deze slecht is. Ik was toen precies 24wk en de kleine werd geschat op ongeveer 400gram. zoals wij het hebben begrepen is het nu eerst zaak dat de kleine man minstens de 500gram bereikt zodat de artsen hem een kans willen geven. en als hij bij de volgende controle voldoende is gegroeid krijg ik longrijpings medicatie voor ons wondertje en wordt ik opgenomen zodat ik dagelijk gecontroleerd kan worden. bij verslechtering wordt de kleine man direct gehaald. Nadat je thuis bent en alles tot je doordringt heb je zoveel vragen en weet je eigenlijks zo weinig. vandaar mn berichtje hier.. a.s. vrijdag moeten we weer terugkomen en dan wordt gekeken of de kleine man voldoende in gewicht is toegenomen. groetjes Marjow
Jemig meid, wat komt er nu een hoop op je af. Ik kan je helaas niet adviseren, maar ik snap volkomen dat je vol met vragen zit. Kan je de poli/gyn niet bellen om daar je vragen opnieuw te stellen? Heel veel sterkte.
Dit heeft mijn schoonzusje precies zo gehad... alleen werd het bij haar veel te laat ontdekt. Ik vond haar buik altijd al super klein en gaf dat iedere keer al aan.. maargoed omdat dit niet altijd wat zegt is ze er mee door gelopen omdat de vk die ook zeiden. Toch vond ik het vreemd.. maarja ik ben niet de arts dacht ik zo Achteraf bleek het kindje idd veeel te klein te zijn. Met geloof ik 33-34 weken hebben ze de kleine met spoed gehaald omdat het beter af was buiten de baarmoeder.. kindje woog amper 1200 gram. Uiteindelijk buiten de baarmoeder ging het goed en kwam de kleine ineens veel meer aan. Ja hoe dit kan? ... had wel ergens mee te maken maar dat ben ik kwijt... wel werd haar verteld dat de kans heel groot is dat ze dit een volgende zwangerschap weer zou krijgen en word ze volledig in de gaten gehouden en word het bloed dun gehouden doormiddel van medicijnen zodat de bloedtoevoer makkelijker is. Dus het moet uitiendelijk iets met het bloed te maken hebben ga ik dan vanuit?? In iedere geval, blijf positief !!.. ze kunnen tegenwoordig een hele hoop...