Hallo Ik heb even een vraagje afgelopen woensdag heb ik de groeiecho gehad en was daar 29 weken zwanger, daar bleek uit dat het kindje iets aan de kleine kant was liep zo 1.5 achter op de groei, maar woog wel 1100 gram, da is toch netjes voor die weken? Ik heb genoeg vruchtwater en de doorbloeding is ook goed van de navelstreng. Ik rook drink niet en eet geen rauwe dingen. Ze zei wel dat het nog kan veranderen dat het kindje een speurt kan gaan maken en zo niet ik rekening moest houden met zo 6 ponder. Zelf was ik ook bij de geboorte 6 pond en ben 1.71 in lengte.. Me bloeddruk was wel iets te hoog 145/95 maar na bloedonderzoek en urine onderzoek is hier niks in gevonden, en heb veder ook geen klachten wat kan duiden op bijv vergifteging.. Vlgs me gyn is het gewn een iets te kleiner kindje en houden ze dat wel in de gaten, maar ik vindt het wel gek als alles goed is wrom zit hij dan niet op het gemiddelde lijntje hoe het hoort te zijn? Ik ben wel sinds een week gestart met ijzertabl omdat me gehalte dalende leek te zijn heeft je ijzergehalte misschien ook invloed op de groei van een kind?
Hallo, Niet elk kindje weegt 7 pond bij de geboorte ook al eet je goed, rust je genoeg en rook/drink je niet, erfelijk speelt namelijk ook een rol bij de groei van jullie kindje. Dus geen reden om jullie zorgen te maken 6 pnd bij 40 wkn is ook goed. Groetjes Ineke
Dank je wel voor je reactie.. Ja mijn gyn zei dat ook dat ik ervan uit moet gaan dat het gewn een iets te klein kindje is en we niet allemaal op het middenlijntje zitten.. Maar ik ben best een mevr paniek, komt denk ik ook door het verlies van een eerder kindje je leef zo naar dat alles goed is en dat je een wolk van een baby in je armen mag sluiten bij een volgende zwangerschap, en heb graag dubbel bevestiging in hoe alles nou zit hihih.. Oh wat ik nog wou zeggen of ik hem uitdraag tot 40 wk is de vraag omdat ik een cerclage heb en die gaan ze knippen tussen de 36/37 wk en dan kan het kindje evt al komen of toch blijven zitten nog drie weken... Maar dan hou ik ook rekening met het feit dat het geboortegewicht iets lager zou zijn dan 6 pond als die tussen de 36-40 wk kom..
Hallo, Kans is inderdaad groot dat als jullie kindje bij 37 wkn geboren lichter dan 6 pnd is maar ze groeien natuurlijk nog dus als die kleine een groeispurt gaat maken kan het zijn dat hij zwaarder is. Bij 30 wkn kunnen we nog geen serieuze schatting maken van het geboortegewicht bij 37 wkn. Groetjes Ineke