Hallo allemaal, Ik heb bij 31 weken en 6 dagen een groeiecho gehad. Alles ging ok, de verloskundige wilde dit voor de zekerheid omdat ze de baby niet voldoende kon voelen.. Nu is uit de echo gebleken dat de baby een achterstand qua gewicht heeft en helemaal aan de onderlijn zit (dus flink ondergewicht). Wat ik begrepen heb is dat de organen het wel ok doen. Daarnaast blijk ik ook te weinig vruchtwater te hebben. Doordat eerdere echo's in het ziekenhuis gemaakt zijn kon ze deze echo dus niet vergelijken met andere echo's. Ik had gegevens bij me maar ze had grafiekjes nodig en die had ik dus niet gekregen van het ziekenhuis. Zou ik die alsnog kunnen opvragen of..? Maar nu moet ik pas over 2 weken terugkomen.. Tussentijds moet ik het rustig aan doen. Geen zorgen, geen stress. Maar jah 2 weken duurt zo ontiegelijk lang. Terwijl als ik op internet surf dan zie ik daar dat sommige direct onder begeleiding komen te staan van de gyneaucoloog. En er ook andere testen worden uitgevoerd. Waarom moet ik dan 2 weken wachten? Aanstaande maandag heb ik een afspraak bij de verloskundige en dan ga ik dit ook navragen want het zit me gewoon echt niet lekker. De echoscopiste zei namelijk dat ze pas over 2 weken kon meten hoe het dan zit qau groei maar als ik andere berichten lees dan kunnen ze na een week ook al behoorlijk wat zien.. Pfoeff probeer me geen zorgen te maken want ik voel me kindje gelukkig maar toch... Of ik dit 2 weken vol ga houden..?? Kan iemand mij helpen hiermee...? Een bezorgde mammie in spe.
Allereerst gefeliciteerd Ik kan je alleen vertellen wat er in mijn geval is gebeurd destijds Was wel een tweelingzwangerschap waarvan er een achter bleef in groei en ook minder vruchtwater Ik werd opgenomen in het ziekenhuis en had verplichte bedrust!!! Na een week bleek het kindje weer te groeien en het vruchtwater nam ook weer toe Zou bij twijfel maar nog eens bellen met de verkloskundige. Sterkte
Dank je wel mommy voor je antwoord!! Heb gisteren al de verloskundige gebeld omdat ik toch wat nadere info wilde. Maar helaas zijn ze er morgen pas weer. Zijn bereikbaar op ma, di en vrij. En nu zou ik dan de spoedlijn moeten bellen.. Maar jah is t spoed..naar mijn idee niet. Ik denk dat ik het maar moet ´uitzingen´ tot morgen helaas.. Omdat ik dit nieuws niet verwacht had, had ik ook niet nagedacht over vragen die ik kon stellen aan de echoscopiste.. Dus ik zit nu echt met zoveel vragen en geen antwoorden helaas.. pfoeff ben de uren aan het aftellen...
Oef moeilijk. Je kunt nu weinig anders doen dan wachten, en ik zou als ik jou was ook echt proberen die rust in acht te nemen, voor je baby kan dat zeker geen kwaad. Dus echt de hele dag op de bank of in bed, alleen eruit voor douche of wc. Laptop bij de hand, drinken, boek, etc....
K doe me best Tink Heb alleen geen laptop, snik snik... Dus ik ga nu ook weg om even te gaan zitten. Even rustig een boek lezen. Misschien ben ik er vanmiddag weer of morgen. Ik zal morgen even laten weten wat de verloskundige gezegd heeft.. Dag meiden, een fijne dag nog en geniet lekker van het weer!! En natuurlijk ontzettend bedankt voor jullie antwoorden!!
Graag gedaan lieverd, Doe rustig aan drink voldoende en je zult zien dat het allemaal goed komt. Laat even weten wat de verloskunidge heeft gezegd. Groetjes Mommy1979
Lieve Olyfje, Wat een rotuitslag zeg. Maar ook erg vervelend dat ze je nu zo laten wachten. Ik vraag me ook af of je de spoedlijn echt niet kan bellen? Ik heb namelijk ook wel eens gebeld naar de spoedlijn voor een heeeeel klein beetje roze bloedverlies. Voelde me er verschrikkelijk lullig over omdat het weinig voorstelde, maar ik had toch een beetje de zenuwen. Nou, het gaf helemaal niet dat ik gebeld had. Ze stelde me gerust en zei dat ik de volgende keer gewoon weer moest bellen. Dus misschien kan je het toch proberen? Gewoon doen hoor! Sterkte!
Als jij je zo een vreselijk veel zorgen maakt dan is het spoed hoor, daar hoef je je niet voor te schamen of iets. Hun zijn als het goed is blij dat ze met wat uitleg je zorgen iets weg kunnen nemen, dus gewoon bellen morgen!
Meis ik zou gewoon NU even bellen als je je zo'n zorgen maakt hoor! Als je de hele tijd loopt te stressen is dat ook niet goed! En als je verloskundige net midden in een bevalling zit zal ze heus wel aangeven dat ze even geen tijd heeft Je kunt beter een keer teveel dan te weinig bellen! Sterkte!
Hoi, Toevallig heb ik vanochtend een groeiecho gehad. Ons kindje is inderdaad ook te klein en ligt op de onderste lijn. Het klopt wel wat je verloskundige zegt over de tijd die er tussen de echo's moet zitten. Ik loop al vanaf het begin van deze zwangerschap bij de gyn, en ze laten deze tijd er tussen zitten om een goed beeld te krijgen van de groei, een week is echt te kort. Ons kindje ligt tussen de p5 en de p10 lijn. Ik ben vandaag 33 weken en 2 dagen en het kindje weegt net 1800 gram. Het groeit dus op het onderste lijntje door en dat is goed. Als het stopt met groeien of afbuigt van de lijn dan gaan ze verder kijken. Mijn vruchtwater is wel voldoende en de flow naar de baarmoeder is ook goed. Ik heb wel al een aantal keer in het ziekenhuis gelegen, 1 met bedrust om te zorgen dat het kindje weer zou gaan groeien, dit is ook gebeurd! Het groeit nu goed. En met vroegtijdige ween, deze zijn geremt. Over 2 weken krijgen we dus weer een groeiecho.. Liefs Juul p.s als je vragen hebt shoot me
Graag gedaan . Jammer van die laptop, maar lekker op een luie ligstoel in de tuin is ook heerlijk! (Tenzij je nu roept dat je ook geen tuin hebt, dan heb ik niks gezegd natuurlijk )
Dank voor jullie antwoorden! Doet me echt goed! Ik heb gisteren toch niet de verloskundige gebeld omdat ik aanstaande maandag een afspraak heb. Op dat moment wil ik graag al mijn vragen die ik heb bespreken. Ben nu al alle vragen aan het opschrijven.. En als ik had gebeld dan had ik toch niet alles kunnen vragen en blijf ik nog met onbeantwoorde vragen zitten, dus dat schiet ook niet echt op. Althans voor mijn gevoel niet. Ik merk wel (kan ook stress zijn?) dat ik sinds van de week steeds meer een irritant gevoel (kan het geen pijn noemen) in mijn onderbuik heb. Ik moet nu gewoon noodgedwongen niets doen want anders komt die pijn direct opzetten! Zeker 's avonds is het erg. Op de 1 of andere manier voel ik die kleine 'opeens' erg veel bewegen...(zou de kleine me geruststellen..?). Heel mn buik maakt dan een soort golfbewegingen... Dacht eerst nog aan weeen maar dat is het geloof ik niet.. Tis mn eerste dus heb geen vergelijkingsmateriaal.. Maar Juultje, heb wel paar vraagjes. Weet niet of je antwoorden erop hebt, maar ik probeer het toch hihi: 1. Hoe komt het dat de VK tot nu toe heeft gezegd dat alles prima is en alleen voor de zekerheid een groeiecho wilde en dan dit? Ik kan dat gewoon niet begrijpen. Alleen 1 VK wilde die groeiecho, de rest voelde mn buik en zei: alles is ok.. 2. Die van mij woog bij 31 weken en 6 dagen 1580 Gram. Komt dat ongeveer overeen met wat jou kleine woog rond die tijd? 3. En wat moet ik denken van te weinig vruchtwater..?? Ohh sorry, heb zoveel vragen en weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.. T enige wat vaker door me hoofd heen schiet, wat als die ene VK een groeiecho had gewild en dan... Ga dit ook ff maandag navragen want zit me niet lekker. Zeker niet omdat ik al 4 miskramen achter de rug heb (om t zo maar te zeggen) en dit maakt me gewoon zo ontiegelijk onzeker.. Ik was dolblij dat ik de grens van 3 maanden bereikt had en dat het allemaal ok ging en nu dit... Uhhmmm Tink: Heb wel lol om je, want een tuin heb ik ook niet hahahaha... Wel een balkon.. Telt ook wel een beetje toch? Heb alleen geen lekkere tuinstoelen hihi.. Geniet lekker van de zon meiden, nu het nog kan, want de regen komt weer aan.. Goed weekend! Liefs.