echo gehad maar de gynocoloog was niet zeker of meisje of jongen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Angel24, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik had een echo gehad rond 20 weken maar hij was niet zeker of het een meisje of jongen was de baby had de benen omhoog en zat in een zijliging je zag niets.

Hij twijfelde over een meisje maar zei dat hij niet zeker wist, kan het ook een jongen zijn die de benen omhoog houd en in een zijliging lag?

Ik wil het ene kant weten als het een meisje is kan ik mooi haarbanden kopen, mijn moeder zit in het buitenland vraagt mij om de geslacht van de baby als het meisje is wilt zij gouden oorbellen kopen en als het jongen is een mooi goud armband....

Ik heb volgende week weer afspraak bij gynocoloog vrijdag pas, zal ik eerder even bij Echoscopie Praktijk langs gaan en dat kan ook pas volgende week want de vrouw is op vakantie..

Groetjes,

ANGEL24

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar hier kun je niet zomaar langskomen voor een echo. Daar moet je een afspraak voor maken en dat kan soms best even duren. Ook weet ik niet of dat zomaar kan, zonder medische reden. Misschien kun je het beste naar een commercieel echocentrum gaan, voor een geslachtsbepaling?

Kennissen van mij hebben het overigens meegemaakt: na echo gehoord dat het een meisje was, maar bij de geboorte bleek het toch een jongen te zijn! (Kamertje roze ingericht, alleen de naam Fleur bedacht, allemaal leuke jurkjes gekocht... daar sta je dan!)

3. Naiobi

Naiobi VIP lid

Apr 25, 2008
    6,397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @angel je zou dan zelf een pretecho moeten aanvragen.

de 20 wekenecho is namelijk niet voor geslachtbepaling... als ze het kunnen zien is het mooi, maar zij hoeven het je niet nog een keer gratis te laten zien..

4. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Met 20 weken echo vroeg de gynocoloog of ik het geslacht graag wil weten ik vond het goed, maar jammer genoeg was het niet duidelijk op de echo of het meisje of jongen is.

Ik heb gebeld naar de Echoscopie Praktijk ik moet eerst afspraak maken dat klopt, kost 25,- euro voor geslachtsbepaling.

Ik heb een vriendin ze hadden met 20 weken meisje gezegt en met 8 maanden echo bleek het het jongentje te zijn.

Ik koop babykleding wit, groen, rood, wat bij allebei past ik vind het gewoon leuk om het te weten of het meisje of jongen is anders maak mij echt niet uit als het maar gezond is.

Ik denk toch dat ik tot volgende week vrijdag ga wachten dan heb ik extra controle bij gynocoloog omdat met 20 weken echo achter kwamen dat de placenta heel laag zat we zullen zien of er verandering in zit...

Groetjes,

ANGEL24

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D sorry maar ik moet weleven lachen om je, zal ik voor de gyn nog even bij de echo binnen lopen.

Weet niet maar zo werkt het niet bij de meeste.

Misschien is een pret echo iets voor je om te laten doen want je gyn is er voor de gezondheid van je kindje en jou en niet voor de leuk even een echotje maken.

En ja voor een pretecho betaald je geld

6. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Met 20 weken echo ben ik naar controle gegaan, de gynocoloog heeft naar de gezondheid van de baby gekeken en alles was gelukkig goed.

Hij vroeg tijdens de onderzoek of ik graag de geslacht van de baby wil weten ik vond het goed maar jammer genoeg heeft hij niets kunnen zien en twijfelde dat het een meisje kan zijn.

Ik heb daarna over 4 weken nieuw afspraak gekregen, ik heb pas volgende week vrijdag nieuw afspraak staan het gaat om mijn gezondheid en de baby, ik ga de gynocoloog vragen of hij ook tijdens de echo controle naar de geslacht kan kijken.

Maar als het niet gaat dan ga ik voor een pretecho geen probleem.

Groetjes,

ANGEL24

7. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

Aug 3, 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    kimmeding, voor een gyneacoloog is het een kleine moeite om even te kijken naar het geslacht en de meeste doen het graag

(Uiteraard blijven het medische echo's)

;)

Angel24,

Hoop voor je dat de gyne het volgende week kan zien.

Veel plezier volgende week

Groetjes Mommy1979

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nou, alle gynaecologen die ik ooit heb bezocht maakten sowieso zelf geen echo's hoor, maar daarvoor moet je speciaal naar de echokamers met een echografist(e) erbij. (tenminste, ze hadden een echoapparaat uit de middeleeuwen in hun kantoor waarop je zo ongeveer alleen maar kon zien of je baby er nog zat, en dat deden ze weleens) Ik denk dat ik uitgelachen zou worden als ik zou zeggen dat ik een echo wilde om te kijken wat het geslacht was.. ;)

9. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

alle gynaecologen die ik in mijn 3 zwangerschappen heb gehad maakte iedere controle een echo.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hmm, ok, dan zal het overal wel anders zijn. Maar in het UMC-WKZ gaat het in ieder geval wel zo..

11. mikki

mikki Actief lid

Oct 1, 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Nee hoor, ook in het WKZ maken gyneacologen en medisch verloskundigen echo's. Voor standaard controles kom je bij de echoscopist, maar bij noodsituaties of controles na zoiets doen zij dat ook.

Share This Page