Ik heb goisteren een afspraak bij de verloskundige gemaakt en uitgelegd hoe lang ik zwanger ben en dat ik zeker ben van mn eisprong dmv testen. En toen maakte ze een afspraak voor 1e week mei. Dan ben ik dus 9 weken en 5 dagen. Is dat niet wat laat voor een eerste echo? ik kan me herrinneren dat ik bij mn zoontje zo een week of 8 was geloof ik bij de eerste echo. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier is dat normaal; tussen 9-12 weken. Als je bijv. eerder een miskraam hebt gehad mag je wel voor een vroege echo komen.
Ligt ook aan de verloskundige praktijk hoor ~ Bij de praktijk waar ik zit doen ze standaard rond 8 weken de echo om te kijken of er al een hartje klopt, en of de zwangerschap zich in de baarmoeder bevind.
Ik kreeg pas de eerste echo bij de VK met 10+5, dat was de termijnecho. Heb zelf eentje laten maken toen ik 7+6 was bij een echo bureau... Ik moest gewoon weten hoe het ging daarbinnen
Verschilt per praktijk. Bij mijn praktijk is eerste echo rond de 7/8 weken en daarna komt de termijnecho.
Hier kreeg ik een echo bij 10 weken. Vond ik zelf erg laat, omdat ik er al heel vroeg achter kwam en dan is wachten erg lang en omdat ik bij mijn eerste een inwendige echo kreeg. Het hangt er bij mij ook wel een beetje aan welke vk je hebt
Volstrekt normaal. Hier op het forum lees je veel over vroegere echo's. Daar is meestal een medische reden voor.
Als je op een "natuurlijke" manier zwanger bent geworden is t tussen de 9 en 11 weken hier. Wij bij 6weken ivm iui.