Kindje groter, te groot?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jess93, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben afgelopen zaterdag een pretecho gehad (3D). Ik was toen 27+5 wk ver. Daar is ook een groeimeting gedaan en hij gemiddeld gezien groter dan de termijn.
    - buikje werd op 28 wk gemeten
    - hoofdje werd op 29 wk gemeten
    - benen op 30 wk gemeten
    - geschatte gewicht: 1337 gram
    Normaal is voor deze termijn rond de 1000 gram. Nu is mijn vraag eigenlijk, is dit kindje té groot of gewoon nog goed binnen de curve?
    Als ik namelijk naar deze site kijk http://www.perinatreg.nl/uploads/167/77/Geboortegewichtcurven_Zoons_Primiparae.pdf dan kom ik op p95 uit :$
    Ik was het zaterdag vergeten te vragen aan de echoscopiste, was zo verliefd naar het 3d beeld daarna aan het kijken haha :)

2. kim1889

kim1889 Lid

14 mei 2014
    74
    0
    0
    verpleegkundige
    belfeld
    Als alles gewoon in proportie is dan heb je gewoon een boven gemiddeld kindje.
    Hier ook het geval zit zelf op de p97 lijn werd met 36 weken al op 3500 gram geschat hierdoor word hij ook eerder gehaald.

3. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op heel veel sites staan de gemiddelde gewichten veel te laag, ik denk dat jouw kindje wel vrij gemiddeld is, iets groter mss.

4. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dank jullie voor de reacties! Stelt me wel wat gerust.
    Máárr.. Ik zat is te googlen op de symptomen van zwangerschapsdiabetes (daar komen ook vaak grote kindjes van vandaar) en daar kom ik op het volgende uit: hoofdpijn, vermoeidheid, jeuk en veel dorst. En laat ik dat nou allemaal hebben de laatste weken.
    Moet ik hiervoor nu mijn vk morgen even bellen om het gelijk te laten testen? Of kan ik ook gewoon wachten tot mijn volgende controle op 6 maart?
    Zou het wel gek vinden als ik het heb, ben altijd topsporter geweest en leef dus ook gewoon gezond.. Maar ben nu ook al 11kg aangekomen ondertussen dus wat dat betreft..

5. kim1889

kim1889 Lid

14 mei 2014
    74
    0
    0
    verpleegkundige
    belfeld
    Je zou om een suikertest kunnen vragen maar zou gewoon je controle afwachten en dit dan aankaarten.
    Hier ook de test gehad maar geen suiker dus het hoeft niet perse suiker te zijn om een groter kindje te krijgen

6. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Mijn beide kinderen zaten op de p95, ze waren beide 9 pond bij de geboorte. Prima te doen. Ik heb ze liever wat groter dan klein ;)

Voor wat betreft je klachten zou ik inderdaad contact opnemen met de verloskundige.

Overigens zeggen metingen niet heel veel. Ze hebben het zo vaak fout.

7. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier liepen al mijn Kids flink voor.
    Na de geboorte zijn ze er achter gekomen dat mijn dochter dus toch nog met 36,3 weken is geboren en de berekening van de echo's gewoon niet klopten.

Had 29 mrt 2014 een mk gehad en 13 april mijn eisprong.
    Heb ook die dag geklust, niet eerder en niet later.
    Kwam al die tijd op 4 januari uit ook de eerste 10 weken met de echo's aangezien ik steeds bloedverlies had.
    De dag erna de echo gaf ineens 4 dgn eerder aan.
    En elke keer wanneer ik een echo kreeg liep het weer meer voor.
    Op een gegeven moment stond haar groei op 15 november.
    Dat kon dus niet want was van de miskraam 3 december 2014 uitgerekend.
    Hoe kon dit kindje dan zo voor liggen.

Ze woog dik 8 pond en was met opgetrokken benen 53 cm.
    Ze had dus wel na de geboorte alle kenmerken van een premature baby.
    Ook haar apcar score.

Ze zijn toen opnieuw gaan rekenen en hebben de dossier bekeken en zeiden: ze kan helemaal niet eerder uitgerekend zijn geweest dan 4 januari 2015 omdat je mk was op 29 maart en je was uitgerekend voor 3 december.(die mk baby)
    Plus eisprong was op 13 april hehe eindelijk geloofden ze me :)

Hier dus ook een groot meisje.
    Maar kan geen kwaad hebben ze wat reserves.
    Ze is trouwens nog steeds groot en volgt nog steeds diezelfde p99 lijn die ze in mijn buik groeide.

Leuk is het niet want ze wordt al 5 mnd oud geschat ipv 9 weken oud.
    :(

8. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Met 26 weken groeiecho was ze trouwens 1450 gram zag ik net staan in mijn oude blogs.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier heb ik met 34 weken nog een echo gehad, hoofdje zat op de P60 lijn, was 34w5d en het buikje zat op de P92 lijn was 35w4d dus de kleine liep ook behoorlijk voor.
    Gewicht zat al over de 2600 gram dus was behoorlijk maar ik moest me geen zorgen maken zeiden ze dus zal wel goed zijn.

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Bedankt voor jullie reacties/ervaringen!

Ik heb even de vk gesproken vanochtend en ze heeft een aantal dingen gevraagd. Daaruit denkt zij niet dat ik suiker heb :) Bij de volgende controle, 6 maart, moet ik even de metingen meenemen van de pretecho en gaan ze (extra goed) voelen of de buik niet te groot is. Buik was vorige keren elke keer perfect voor de termijn, dus ze denkt gewoon aan een iets groter kindje dan gemiddeld. Wat ze ook niet zo gek zou vinden met onze lengte (1.86 en 2m).

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Die van ons was met 28 weken P95 en een paar weken later, net boven het gemiddelde. Kan zijn dat ie net een spurt heeft gehad. Ik zou me nog niet al te veel zorgen maken. (ik heb trouwens niet alle berichten gelezen, maar wilde je even een ervaring van mijn kant geven om je gerust te stellen).

12. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    by the way zwangerschapssuiker (als is overgewicht e.d. natuurlijk wel een belangrijke oorzaak) is niet persé iets van mensen die ongezond leven. Het is gewoon hoe je lichaam met zwangerschapshormonen omgaat met suiker in je lichaam en de aanmaak van insuline. Kan iedereen overkomen... Ik zou het gewoon laten testen, maar niet vanwege de groei van je kindje. Meer omdat je zelf denkt er misschien last van te hebben.

13. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Mijn kindje was met 30 weken 1681 en mocht 1300 wegen .
    Toen een suikertest gehad terwijl ik nul komma nul klachten had en ik had het wel dus dat zegt niks.heb je het nu nog laten testen of toch niet gedaan.

Deel Deze Pagina