Hallo iedereen, Ik ben zwanger van ons 2e wondertje! 1e was een meisje. Ze woog met haar geboorte 3625 (41 weken mogen dragen, prachtig!) Tijdens het wandelen kreeg ik veel, heel veel vervelende opmerkingen over haar 'gewicht'. tot anderhalf jaar, op elke hoek van de straat (bijwijzen van..) en dat vond ik zooooo erg! Dus nu 'bang' voor een grote baby.... Nu ben ik in verwachting van een jongen. gisteren weer een extra groeiecho gehad met 36 weken zwangerschap.. Nu woog hij al 3208 Nu begin ik meteen te tellen.. 200 gram per week. 3400, 3600 (ooohh ik hoop zo dat hij nu komt) 3800, 4000, 4200 en met 42 weken dus 4400...... Hadden jullie kindjes ook dit gewicht? En met welk gewicht uiteindelijk geboren? Met hoeveel weken? Ik weet dat dit een 'luxe' probleem is, maar toch houd me dit 24 uur per dag bezig.. en natuurlijk moet ik blij zijn dat hij gezond is (ben ik uiteraard ook).. en ik weet dat deze kindjes meestal een makkelijkere start hebben.. maar toch.......... Liefs
het is meer een indicatie wat ze zeggen met gewicht.. dl zou volgens de gyn minstens 3 kg wegen bij geboorte en was uiteindelijk minder dan 3 kg.. zou proberen je er niet al te druk om te maken.. en vooral niet luisteren naar wat anderen zeggen over het gewicht van je baby..
Ik snap dit niet helemaal?! Wat was er mis met het gewicht? En hoezo gaan mensen wijzen? Ik zou me niet zo druk maken om wat andere mensen vinden en gewoon luisteren naar wat de vk/gyn zegt. Als hij echt zo groot zou worden laten ze je toch ook niet zo lang overtijd gaan? (bij mijn zus iig niet)
Die van ons zat met 34 weken al op 3200 gram.. Kindje heeft het goed in m'n buik.. Daarnaast is het een schatting! Hoor regelmatig dat ze er zo een pond naast zitten.. En ja ik heb me er ook druk om gemaakt.. Niet om reacties van anderen maar om angst voor de bevalling.. Maar heb ook veel positieve verhalen gelezen over bevallen van grote kinderen.. Verder heb je er 0,0 invloed op dus probeer gewoon te genieten van het wondertje in je buik!
Mijn dochter was 4010 bij de geboorte (39.6), mensen vonden haar op foto's net een kleine boeddha, maar in het echt slanker. vond het totaal niet boeiend, ik waas verliefd! Nog steeds overigens. Nu is ze ruim 2 en weegt ze nog geen 11 kilo, een dunnetje dus. Heb in het begin borstvoeding gegeven, wat niet genoeg was, waardoor ze niet genoeg aan kwam. Dan is het best fijn dat er wat reserve zit oftewel, niet te veel zorgen maken. Wat andere denken is echt niet belangrijk. En uiteindelijk weet je toch niet wat de groeilijn gaat zijn van je kindje.
3625 is toch een prima gewicht? Daarnaast ben ik het ermee eens dat schatten tijdens zwangerschap heel moeilijk blijkt, mijn dochter zou gemiddeld zijn en was 2700.
dat mensen het bij jouw eerste zo over het gewicht hadden snap ik niet. Had ze zo'n ronde toet dan? Ik heb 6 kinderen. Van die zes waren er 5 boven de 4 kilo bij geboorte. Stevige baby's met wat reserve. Niks mis mee. Eentje woog 'slechts' 3780 gram. Ook niet klein dus. Zij is nu veruit de zwaarste van de kinderen. Allemaal zijn ze geboren na de uitgerekende datum. Nu ben ik zwanger van de 7de. Ik ga er vanuit dat deze kleine ook wel weer boven de 4 kilo zal zijn. Maak je niet te druk over wat andere mensen zeggen. Geniet gewoon van je kind(eren) en laat de mensen praten. Ik zie graag babytjes met bolle wangen hoor.
Maak je maar niet zo druk, het zijn indicaties en ze kunnen er goed naast zitten. Hier zeiden ze vanaf de 20 weken echo al dat ons mannetje een reus zou zijn want hij lag steeds op de P92 lijn dus ik maakte me ook heel erg druk, was bang dat ik een reuze baby eruit moest persen Bij de geboorte was hij 51 cm en 3585 gram dus heel gemiddeld, ben wel met 38w4d bevallen.
Wat maken reacties van anderen uit?? Als je kindje maar gezond is toch? Mijn kids waren 7,5 en 8 pond bij de geboorte en groeiden een kilo per maand op de borstvoeding, soms een maand zelfs 1,5 kilo. Toen ze een jaar oud waren wogen ze al 11 kilo! En ja, ik heb ook wel eens opmerkingen gekregen van andere mensen en het interesseerde me niks! Ze zijn nu een kleuter en een peuter met een gezond gewicht en allebei langer dan gemiddeld. Ik ben benieuwd hoe zwaar en groot de kleine in m'n buik is, maar het maakt me werkelijk niets uit! Mijn oudste was trouwens vaak ziek tussen de 6 en 9 maanden oud en toen was ik helemaal blij met die extra kilo's.
Ik zou een enorme baby krijgen, uk was maar 2695 gr & 47cm (voldragen zwangerschap) Ik vind 3600 gr een mooi gewicht, volgens mij is dat gewoon gemiddeld?
Ik zou me er niet te druk om maken, als je kindje(s) gezond zijn is het toch prima. Volgens mijn had je dochter een heel normaal gewicht. Ons zoontje was dik niet meteen na de geboorte maar een tijdje erna, het is weer bij getrokken.
Wat maakt het nou uit? Als je zwanger bent/ baby hebt denken mensen vaak dat ze alles mogen zeggen. Ga lekker een avondje googlen op rake antwoorden terug Persoonlijk zal ik altijd tegen iemand zeggen dat de baby een schatje is en heel mooi is, want je eigen kindje is zonder uitzondering de mooiste en liefste!
Lekker belangrijk wat een ander over het gewicht van je kind denkt/zegt, het cliché gezondheid is het belangrijkste, is absoluut waar! Daarnaast vind ik dat de medici, ondanks alle moderne apparatuur, er soms erg ver naast zitten bij het inschatten van het gewicht. Zo zou mijn oudste een ruime 8 ponder gaan worden, meerdere groei echo's gehad, getest op zwangerschap suiker, had namelijk een enorme buik! Hij woog uiteindelijk 3300 gram Het enige wat ik kon uitbrengen na de bevalling dat ik 'm zo ontzettend klein vond, had rekening gehouden met een "reus". Mijn 2e is veel te vroeg geboren, tijdens de bevalling echo's gemaakt om zijn gewicht in te schatten, ze zaten er 400gram naast. Zolang je kindje het goed doet, geniet van je zwangerschap! Je hebt het niet in de hand, laat het los.
Ik snap het probleem ook niet zo. Hier kindjes van 4350 en 4490 gram (41 weken en 40+4). Tuurlijk krijg je wel eens opmerkingen van hollands welvaren of gewoon dat ze zo groot zijn, prima, ze deden het ook gewoon prima en ik was (en ben ) supertrots op ze! Klein of groot, wat maakt het uit? Vanaf 1 a 1,5 jaar zag je helemaal niet meer dat ze ooit zo groot waren geboren, het zijn nu kindjes met normaal postuur en de jongste is zelfs heel fijntjes.
Mooi toch dat het al een mooi startgewicht straks meekrijgt? Mijn oudste woog 4350(41wk) Middelste 4140(39.5wk) en jongste 3830 (38.4wk) Maak je niet te druk erom,het groeit zoals het groeit en soms zitten ze er ook wel eens naast idd. Geniet nog even van dat trappelende wondertje in je buik!
Het is maar een schatting, mijn zoontje zou een heel klein baby'tje zijn, 3430 gram en 52 cm.. Niets mis mee dus. En daarbij, wat is er mis met 3625 gram?
Bij mij zaten ze bij de groeiecho's wel precies goed. Ze zei dat ze nog niet aan de 6 pond zou komen en voila. Alhoewel ik vind dat een baby beter wat steviger kan zijn dan zo'n mager meisje als wij hadden. Dat zorgt als ik eerlijk ben toch ook wel voor wat stress (meer voeding, gewichtsverlies, niet op temperatuur kunnen blijven, hannessen met hoeveelheden voeding) Ik zou gewoon denken dat je baby het gewoon erg royaal van neemt daarbinnen