Zwangere thuisblijf moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ssien, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssien

ssien Niet meer actief

#1 ssien, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2015
    Hallo,

Zijn er mama's die zwanger zijn en fulltime een peuter hebben om voor te zorgen?
    Gelukkig gaat mijn zoontje een dagdeel per week naar de peuterspeelzaal alleen de grote vakantie begint als ik 36 weken zwanger ben..
    Hoe lossen jullie dit op?
    Hier helaas geen oma's of opa's waarbij ik hem fijn achterlaat.

2. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ooh dat is zwaar dan ja ik ben ook fultime mama van een nogam wilde peuter dame en de eerste weken van de zwangerschp waren al heel erg zwaar vermoeid en toch door moette gaan

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb er al drie rond lopen. Heel weinig oppas of opa of oma in de buurt.
    En ben sinds een tijdje alleenstaand..
    Dus ja is soms flink pittig.
    Maar niet onmogelijk.

4. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ja, ik ben ruim 29 weken zwanger en heb een dochter van 22 mnd. Ze gaat niet naar een psz oid en opa en oma wonen 180 km verder op. Gelukkig slaapt ze meestal wel smiddags.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier een dreumes en tbm. Geen psz of opvang. Zijn aan het overwegen om oppas te zoeken maar nog niet helemaal zeker.

6. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Hier een dreumes van 17 maanden, gaat niet naar de opvang. Zou het ook niet willen.
    gelukkig slaapt ie iedere dag tot 9 uur en slaapt ie smiddags minimaal 2 uur.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben een semi-tbm (werk maar 12 uurtjes) en zit nu in mijn verlof. Zoontje is 17 maanden en vind het best lastig om hem te vermaken omdat ik niet meer zo mobiel ben. Ik kan niet lang lopen en ben heel snel lichamelijk uitgeput. Gelukkig slaapt ie de nacht door en overdag slaapt ie ook nog 2 uurtjes, dan kan ik het huishouden doen.
    Ik ben wel blij wanneer ik gewoon weer mijn energie terug heb zodat uk wat meer kan ondernemen met hem.

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik ben ook tbm. Heb een dochter van 4 en zoon van 21 maanden. Dochter gaat sinds een paar weken naar school en er is hier nu vakantie. Gelukkig laatste week want ik ben wel weer toe aan regelmaat. Zoon gaat niet naar opvang of psz. Hebben we met dochter ook niet gedaan. Oppas hebben we ook niet vaak. En ik moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe nog meevalt. Als m'n dochter zomervakantie heeft ben ik ongeveer 36 weken. Ik sta er positief in dus het komt vast goed.

9. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier semi tbm, ik ga over twee weken met verlof en werk nu nog 3 dagen maar na verlof waarschijnlijk ww vanwege niet verlengd contract.
    Ik heb twee dames rondlopen van 1,5 en 3,5 jaar en straks een baby erbij..
    Ik vind het nu ook lastig omdat ik minder mobiel ben en geen tuin heb, maar probeer twee keer per dag even naar buiten te gaan en al is het maar een boodschapje met ze te doen of een ijsje te halen etc..

Ook probeer ik op de dagen dat vriendinnen vrij zijn een dagdeel af te spreken zodat ik en zij ook onder de pannen zijn :D

het mooie weer komt er aan dus straks kan je lekker met je peuter en baby naar buiten, scheelt bij ons heel veel haha

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Hier geen tbm maar wel m'n verlof wat precies in de zomer valt. Wij gaan ook nog lekker een weekje op vakantie en partner neemt af en toe een dagje vrij zodat ik niet zoveel hoef en hij lekker kan ravotten met de kids.
    Is dat nog een optie voor jou? Dat je partner af en toe een dag vrij neemt?

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier ook tbm, maar wel psz en opa en oma in de buurt
    Maar vl die momenteel volop nachtdiensten draait, dus echt alles alleen moet doen en best pittig icm misselijkheid

Gelukkig gaat ze graag naar opa en omas dus even gekuk om bi te tanken

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik ben thuisblijfmoeder en ben zwanger van de 7de.
    Ik snap je vraag niet helemaal. Wat wil je oplossen? Er loopt een peuter rond en je bent hoogzwanger. Maar dat hebben heel veel a.s.mama's.
    Ben je bang dat je het niet aankan? Wanneer heeft papa vakantie? Pas als de kleine er is? Of al eerder.
    Ik heb het wel iets makkelijker, want de oudere kinderen kunnen nu de jongste van 3,5 wel eens voor mij bezighouden.
    Maar de oudste 3 zijn bij ons ook kort op elkaar. De derde werd een paar weken voor de derde verjaardag van oudste geboren.
    Als je een speeltuintje in de buurt hebt kun je daar naar toe wandelen, neem wat drinken en wat lekkers mee. Jij op een bankje en peuter lekker spelen.
    Met mooi weer zwembadje in de tuin en jij met je voeten er lekker in.

13. melotje

melotje Lid

14 apr 2010
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een full time mama. wij hebben al 2 zoontjes waarvan eentje ASS heeft. ze gaan beiden wel naar school en de oudste ook naar het revalidatie centrum. maar ik begin het nu toch pittig te vinden naarmate de zwangerschap vordert hoor. want ik ga ook hoogzwanger de zomervakantie in en mijn man werkt erg veel en lang. ik ben ook niet mobiel dus speeltuinen of uitstapjes zitten er niet in. wordt zwaar, maar hey, we staan ervoor en moeten erdoor!

14. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier ook een thuisblijf mama.
    Ik ben nu 22 weken zwanger en heb een dochtertje van bijna 9 maanden
    Ze zal bijna 13 maanden zijn wanneer nummer 2 verwacht word.
    Best wel pittig dus:)..
    Ze is een vrij wakkere dame die s'nachts weinig slaapt en overdag ook erg moeilijk en kort slaapt.
    Momenteel zit ze in de verlatingsangst fase & wil ze vanalles wat ze nog niet kan:p
    Gelukkig voel ik me ondanks weinig (nacht)rust wel fit en ga ik veel met haar naar buiten om haar toch een beetje te vermaken in deze moeilijke fase (en soms valt ze daarna even lekker 1 a 2 uurtjes in slaap en kan ik ook even liggen).

Hoe het zometeen in het 3e trimester gaat moeten we nog afwachten natuurlijk..
    Mijn schoonmoeder woont in de buurt en wil graag oppassen wanneer ze kan (maar die werkt wel dus kan ook niet altijd oppassen) dus we zien wel hoe het loopt.

15. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben zelf zwanger van de eerste maar een vriendin die zwanger is van de 3de heeft het zelfde probleem. Maar ik pas al te graag op om alvast te kunnen oefenen :D Heb je zelf misschien geen vriendin/buurvrouw/nichtje die wel een keertje zou willen oppassen op je kleintje?

16. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben thuis blijf mama en heb 3 kindjes,nu zwanger van de 4e.
    Hier hebben ze een weekje extra vakantie en 3 weken non stop 3 kids om mij heen vind ik wel heel pittig maar in hoge nood kan ik er altijd een of 2 kids bij Opa en Oma ''droppen''.
    Maar de 2 oudste (8 jaar en bijna 5 jaar) spelen met mooi weer heel veel hier buiten voor op een groot grasveld en de jongste van 1,5 doet een dutje overdag en van die momenten maak ik gebruik om wat rust te pakken.
    Even op de bank liggen,niet slapen maar gewoon liggen en ff wat lezen ofzo.
    Als ze op school zijn heb ik veel meer rust want dan heb ik de jongste en die is zo makkelijk,zelden een boze bui of huilen dus scheelt een hoop stress.
    Ik beval als het goed is in de zomervakantie.
    Dat vind ik wel een pittig iets want ook al is mijn man na de bevalling meteen 2 weken vrij,hij zal toch ook weer moeten gaan werken en dan heb ik 4 kindjes waarvan 1 kleine baby ineens helemaal alleen.
    Vind dat wel spannend!

Neem echt je rustmoment als je kindje op de peuterspeelzaal is,even tijd voor jou!
    Ga een dutje doen,of lekker iets doen waar jij je goed bij voelt.
    1 of meer kindjes hebben en zwanger zijn is gewoon heel pittig omdat je minder makkelijk even je moment van rust kan pakken maar pak elk moment die je kan pakken hoor!

Deel Deze Pagina