echo 10 weken lege vruchtzak

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by AJO, Dec 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AJO

AJO Actief lid

Jul 9, 2014
    300
    2
    18
    In juni ben ik gestopt met de pil. Had daarna een cyclus van 33 dagen. Ik had 29 oktober mijn nod. 31 oktober test gedaan, die was heel duidelijk positief.
    Naar mijn berekeningen zou ik nu 10w6d moeten zijn. Ik voel(de) me goed zwanger, was erg moe en misselijk, zere gespannen borsten en sinds vorig weekend last van mijn bekken.

Afgelopen maandag 1e echo gehad. Er was alleen een lege vruchtzak te zien.
    Nu moet ik afwachten, donderdag heb ik weer contact met de verloskundige. Als ik geen spontaan bloedverlies krijg, en mijn zwangerschapssymptomen niet minder worden, dan gaan we donderdag kijken hoe verder. De verloskundige denkt dan aan evt. bloedonderzoek naar de waarde van het HCG of nog een echo. Nog geen medicatie of currettage, omdat het soms voorkomt dat er op een latere echo toch een vruchtje is en dat je dan minder ver bent dan je denkt.

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Door wat de verloskundige zei, heb ik toch weer een klein beetje hoop gekregen. Maar als ik naar de feiten kijk, dan moet het wel mis zijn.

Zijn er hier mensen met vergelijkbare ervaringen, positief of negatief?

2. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

Sep 1, 2015
    546
    352
    63
    Female
    Brabant
    Goedemorgen Ajo,
    Wat vervelend dat je bij je eerste echo een leeg vruchtzakje hebt gezien. Je gaat toch naar de echo met de insteek dat je een mini-mensje ziet.
    In augustus ben ik in verwachting geraakt. vanwege hele erge buikpijn heb een vroege echo gehad. Er was toen alleen een vruchtzakje te zien. Ik moest 2 weken later terug komen maar de pijn werd ondraaglijk. Had buikpijn, rugpijn wat doortrok naar mijn bovenbenen. Met 7weken ben ik terug naar de verloskundige geweest en was het vruchtzakje nog steeds leeg. Omdat ik zo een pijn had en er niks te zien was hebben ze me doorverwezen naar de gynaecoloog waar ik cytotec gekregen heb om het opgang tebrengen. Nu ben ik weer inverwachting en loop ik met de zelfde klachten, weer zo een pijn. Alleen deze x zit er wel een vruchtje met een kloppend hartje en ziet alles er perfect uit. Ik vraag me nu sterk af of ik de vorige x niet te snel doorverwezen ben en als ik later terug was gekomen dat er dan wel een vruchtje zat. Een vriendin van mij is tijdens de zwangerschap 3weken terug gezet... Dus kun je nagaan.
    Deze onzekerheid is slopend. Hopelijk heb je snel duidelijkheid

3. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,474
    326
    83
    Bij 10 weken komt er echt niet meer een vruchtje helaas.. Heb t zelfde gehad.

4. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

Jan 25, 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Ik snap dat je hoop krijgt. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat het goed is. Was je nu bijvoorbeeld 7 weken zwanger volgens eigen berekening, ja, dan zou het wellicht 2 kanten op kunnen gaan. Maar je zou bijna 11 weken zijn. Dan zou er echt wel wat te zien moeten zijn.

Ik had een termijnecho met 9+6 en was echt een compleet kindje met alles erop en eraan.

Sterkte meis.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je op 31 oktober positief getest hebt, had je toen rond de 4 weken zwanger moeten zijn. Een vruchtje begint met 5 weken te groeien, dus qua tijdsduur klopt dat niet.

Heeft je zwangerschapstest op de eisprong gereageerd, dan zou je nu rond de 8-9 weken moeten zitten. Met 8-9 weken moet je een kindje zien met een hartslag en beginnende armpjes en beentjes. Dus ook dan klopt het echobeeld helaas niet.

Dus ik ben bang dat het niet goed zit. Heel veel sterkte & succes!

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook niet echt positief vind klinken, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, het zou eventueel ook om een nieuwe zwangerschap kunnen gaan en dan het oude vruchtje is opgenomen door je lichaam misschien, 10 weken zwangerschap kan nu in elk geval niet meer het is spannend maar je kunt helaas niet anders dan afwachten :(

7. xzonnetjex

Oct 14, 2015
    68
    0
    0
    Hoi AJO,

Wat een vervelend nieuws. Je verheugd je op het zien van een klein wezentje inderdaad en dan dit. Ik ben bang dat ik ook alleen negative ervaringen heb om mij heen met dit beeld.

Weet dat het een wonder is als er nu ineens wel iets zit volgende keer.
    Niet leuk om te horen:( Succes en sterkte.

8. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Ook ik snap je hoop, had precies hetzelfde bij de 1e x dat ik er achter kwam zwanger te zijn. Was ook al 10 weken en helaas ook een leeg vruchtzakje. Nog even gewacht en weer terug een echo maar helaas, nog leeg. Toen gecurreteerd.

Wat vervelend dat je dit mee moet maken. ik hoop dat je in ieder geval snel duidelijkheid krijgt. Want die onzekerheid is niet te harden. Sterkte en succes!

9. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    Wat een naar nieuws ik weet hoe je je voelt bij mijn eerste zwangerschap bij de eerste echo was er ook bij mij een leeg vruchtzakje te zien. De week erop moest ik weer terug ken en was nog steeds leeg helaas ik was 11+4 had ondertussen ook geen bloedingen gehad en de symptomen werden bij mij ook niet minder. Ik wou het op een natuurlijke manier laten komen en dat heeft ongeveer 2 weken geduurd. Het is niet fijn maar denk dat jij het ook hebt. Wens je veel sterkte

Share This Page