Groeiecho met 37 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DeeLighT, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wie heeft er nog meer zo laat nog een groeiecho gehad?
    Vandaag bij VK geweest en die maakt een afspraak voor ons bij het ZH. Ze gaf aan een groeiecho te willen laten uitvoeren nadat ik vroeg of ze een schatting kon maken van de grootte van de baby. Dit vroeg ik eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid omdat er in de familie veel 9 en 10 ponders voorkomen. Ze dacht nu dat de baby ong 7,5 pond zou zijn.

Hoe gaat zo'n groeiecho? Wat meten ze allemaal? Schatten ze het geboortegewicht?

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Bij een groei echo meten ze het kindje op verschillende manieren op en aan de hand daarvan schatten ze lengte en gewichte en kijken ze of het kindje binnen de groeicurve valt.
    Waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken, als je VK het niet echt op eigen initiatief aanvraagt en schat dat het toch wel een 7,5 ponder zal zijn ;)

3. little me

little me Lid

2 dec 2008
    77
    0
    6
    groningen
    #3 little me, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    Niks om je zorgen over te maken! Heb er 1 gehad met 31 weken (ze vonden mijn buik te dik, bleek gewoon veel vruchtwater te zijn) Toen werd het kindje geschat op 6,5 pond aan het eind van de zwangerschap. En moet morgen weer heen voor een groei echo, hier in het noorden is dat geloof ik zelfs standaard bij ongeveer 35/36 weken!

Groetjes

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oke, maandag mogen we. Ben benieuwd zeg!
    Maak me niet al teveel zorgen want ik weet dat de kleine meid het goed doet!

Groetjes

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Bij een groeiecho meten ze het hoofdje (hoofdomtrek en de doorsnede meestal), de buikomtrek en het botje in het bovenbeen en dan kan het apparaat schatten hoe groot de baby ongeveer is. Maar er is altijd een marge he, het si niet altijd nauwkeurig.

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik moet dinsdag ook voor groeiecho, omdat me buik te groot is. Ben benieuwd wat daar uit komt...

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Spannend he Ariel, ben jij ook zo nieuwsgierig?
    Hoop dat alles goed is bij jou.

Deel Deze Pagina