hcg waarde amper gestegen wel kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tammeke, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Ik weet niet of ik mijn vraag hier juist stel, ik heb maandag nog eens bloed laten testen om te zien of het hcg voldoende gestegen was, nu bleek dat het op 10 dagen tijd van 3300 naar 3600 egaan was, dus amper gestegen, mijn huisarts adviseerde mij om een echo te laten nemen, die heb ik gisteren gehad, en daar zagen ze wel een kloppend hartje en de grootte was in orde voor de lengte van de zwangerschap, een verklaring voor het hcg hadden ze niet, heeft nog iemand dit meegemaakt, of moet ik me toch op het ergste voorbereiden.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    normaal gesproken verdubbeld je hcg in 2a3 dagen
    maar iedereen bouwt het verschillend op..
    ik had een hcg van 104 was toen 5 weken
    maar sommige hebben dan al een hcg van 1000 of meer...
    hopelijk blijft het gewoon allemaal goed gaan meid
    wanneer heb je weer een echo?

3. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    bedankt voor je reactie caruli, 13 juli heb ik mijn volgende echo en afspraak bij de gynaecoloog, zal pas wat geruster zijn als ook die echo in orde is.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid
    nog 11 dagen..
    hoop voor je dat dan nog alles goed is met jullie ukkie!

5. Trees

Trees Niet meer actief

De opbouw van HCG kan ontzettend verschillen van vrouw tot vrouw. De stelregel is inderdaad de verdubbeling in 2 á 3 dagen, maar dat schijnt voor veel vrouwen helemaal niet zo te werken. Toch hebben ook deze vrouwen een gezonde zwangerschap. Dit is een reden waarom veel ziekenhuizen hier niet meer op laten prikken, omdat het voor veel onrust kan zorgen. In de eerste twee ziekenhuizen waar ik liep, wilde ze er ook nooit op prikken. De arts waar ik nu ben, heeft me hier voor het eerst op geprikt. Ik heb juist weer teveel HCG voor het aantal weken. Maak ik me weer zorgen dat ik eigenlijk verder ben, maar dat het vruchtje achterloopt :)

Het is denk ik een ontzettend goed teken dat het hartje klopt en alles mooi op schema is. Waarschijnlijk ben jij één van die vele uitzonderingsgevallen. Succes met de volgende echo!

6. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    helaas is het toch uitgedraaid op een miskraam, heb enkele dagen bruinverlies gehad, dinsdag nog kloppend hartje gezien, gisteren bloedverlies en hevige buikkrampen, vandaag geen vruchtje meer te zien.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Jeetje zeg. Zo ben je zwanger en zo niet meer. En na zolang wachten is het gewoon niet eerlijk
    Heel veel sterkte

Deel Deze Pagina