Gister heb ik een groeiecho gehad waar verschillende afmetingen uit kwamen. Hoofdomtrek - 37wk2dg, bovenbeentje - 36wk, buikomtrek - 33wk. En het vruchtwater was minder dan normaal. Nu had ik na de groeiecho een gesprek gehad met de gyn en hij heeft het er eigenlijk helemaal niet over gehad... Nu had ik gister de vk gebeld ivm het vruchtwater dat minder was dan normaal... Dit was volgens mijn eigen vk normaal voor dit termijn van de zwangerschap. Maar het verschil van dik 4 weken tussen de afmetingen heeft dit gewoon te maken met de bouw van ons kindje? En het vruchtwater dat aan het afnemen is, moet dit niet in de gaten gehouden worden zodat het niet te weinig word? Alvast bedankt voor het antwoorden... Gr. Miranda
Hoi Miranda, dat het vruchtwater minder wordt is inderdaad wel normaal. Let er zelf wel goed op, dat je niet stiekem vruchtwater verliest. Als dit namelijk het geval zou zijn, moet je wel meteen aan de bel trekken. Maar verder is het dus vrij normaal. Het is wel een beetje raar dat de arts niets heeft gezegd over de echo-metingen. Als die namelijk wat lijken af te wijken (ook al is het nog normaal binnen de marge) zeggen ze daar meestal wel iets over. Ik zou als ik jou was toch eens aan de vk vragen volgende controle. Het kan heel goed met de bouw van jullie kindje te maken hebben inderdaad, maar ik vind dat ze je nog wel wat extra uitleg mogen geven met het papier erbij. Ik kan nu namelijk bepaalde waarden niet zien, die ook invloed hebben op de conclusie dat alles normaal is. Maar dus voor nu vertrouwen op dat de arts niets heeft gezegd, want als er een afwijkende groei was geconstateerd, had deze jou dat echt wel medegedeeld. En volgende controle even extra uitleg vragen aan je vk. Groetjes Brigitte
Dankejwel voor de snelle reactie... Ik heb komende dinsdag weer een afspraak bij de vk en dan vraag ik voor de verdere uitleg van de echo! Fijn weekend nog! Gr. Miranda