suiker te laat constateren gevolgen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wanna be mama, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik moet even mn verhaal kwijt...
    Gister ligging en groei echo gehad. Blijkt hij toch ook weer veel te groot te zijn (1 de kind 4130 en 56cm) en teveel vruchtwater. Kan allemaal dingen betekenen en alleen suiker moet nog uitgesloten/bevestigt worden maandag.
    Maar ik ben dus al 36 weken....nu zei de arts dat baby's dan last hebben van het opeens veel minder suiker....Heeft iemand hier ervaring mee?

1 de kindje was héél hongerig en onrustig....ben bang dat dat wellicht ook suiker is geweest....aangezien arts het raar vond dat ik bij hem nooit een test heb gehad...

2. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja én na gister dus 2 echo's en onderzoeken gehad te hebben....waarbij meneer goed lag.... verloor ik gister middag een golf vocht... vk geweest en was geen vruchtwater maar weer echo en meneer lag gewoon weer eigenwijs is stuit.....😣 lekker dagje dus gister en nu een overvol hoofd!!!!

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    De gevolgen van onbehandelde zwangerschapsdiabetes,of verkeerd behandelen,kunnen enorm groot zijn.Ik ben er zelf 1 van mijn kindjes aan verloren.Er zijn in Nederland nog veel gyns die denken dat het allemaal wel meevalt...Dus zit er zelf echt bovenop!

4. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pipo, wat vreselijk!!!!!
    Mag ik vragen hoe dat gegaan is? Waaraan kan een kindje precies overlijden? Is dat bij jou na de bevalling gebeurd?
    Bedankt

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik probeer je vandaag een pb te sturen met het verhaal...Is een lang verhaal,en zit bij mijn zoontje in het ziekenhuis op de ic,hij heeft gisteren een hele zware hartoperatie gehad.Zo gauw ik tijd heb krijg je een pb van me.

6. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterke pipo. Rustig aan, geen haast.
    Ben er maar lekker voor je kindje.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Hi TS,

Wat rot dat ze nu pas kijken naar die suiker. volgens mij doen ze pas standaard een suiker test als je BMI>25 is. maar met jou vorige kindje dat al zwaar was hadden ze hier meer naar kunnen kijken.
    Echter heb ik ook een groot kind gekregen (4400 g), en ik had ook veel vruchtwater maar geen zwangerschapssuiker, het hoeft dus niet altijd verband te houden, ik ben destijds bij ca 25 weken en bij 36 weken getest, de 25weken is standaard (bij BMI>25) en de 36 weken was na een gesprek met een gynaecoloog omdat zij het nog een keer wilde nagaan aangezien we echt ver boven gemiddeld in de groei curve zaten.

Zwangerschapsdiabetes - Aandoeningen - Dokterdokter.nl

hier staat nog wat nuttige info.

hopelijk valt het allemaal mee, en gaat je bevalling ook zonder problemen. ik duim dat de kleine weer lekker omdraait, en niet in stuit blijft!

8. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    welnee ik heb geen overgewicht en kreeg bij mijn 1e standaard met 28 weken de test en omdat ik het bleek te hebben bij de 2e met 18 weken al.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Niet bij iedere verloskundige praktijk is het een standaard test vaak moet je aan een bepaalde risico groep voldoen, zoals overgewicht of plots sterk groeien van buik/gewicht...anders zat ts nu ook niet met dit probleem dat ze nu pas een gtt moet doen.

10. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons krijg je 2x glucose onderzoek via bloed onderzoek.
    Maar hieruit schijnt het ook niet altijd te komen... vandaar dat ik nu zo'n glucose test met drankje moet doen. ..

Mama meer, je hebt gelijk het hoeft niet zo te zijn! Maandag en dinsdag even als wachten....

11. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ik heb afgelopen woensdag een glucose tolerantie test moeten doen. Gadver de gadver! Je moet nuchter zijn, buisje bloed afgenomen, binnen 3 minuten heel die fles naar binnen klokken!! 300ml in een keer en dan 2 uur op een stoel in de wachtkamer gaan zitten...
    Na een kwartier werd ik me toch beroerd en misselijk ervan... Prullenbak stond binnen handbereik haha.
    Na 2 uur weer een buisje bloed en ik kon gaan.
    Dit omdat meneer 7 cm gegroeid was in 4 weken...

12. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan heb je vast de uitslag al!? Wat kwam eruit?
    Ben benieuwd hoe het valt haha

13. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Nou hier viel het dus niet echt lekker... Kleine meneer werd ineens hyperactief (logisch met zo'n enorme suikershot).

Heb nog geen uitslag want die buisjes moesten in het lab worden onderzocht...
    Over 2 weken weer een afspraak bij de vk, neem aan dat ze dan de uitslag wel hebben? En geen bericht is goed bericht?

Weet nog wel dat ik 2,5 jaar geleden bij m'n dochter een dagcurve moest doen. 3x op een dag bloed prikken. Daar kwam uit dat ik geen zwangerschaps diabetes had, maar dochter kwam toch met 36 weken spontaan en woog 3400 gram en 51 cm. Ze heeft nog een week in het ziekenhuis gelegen omdat zij d'r suiker niet op peil kon houden. Ze had een constant infuus en d'r voetjes werden gebruikt als speldenkussen 😒. Best sneu om te zien.
    Na die week kon ze het zelf en heeft ze nooit meer ergens last van gehad gelukkig!

14. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg de dag erna al de uitslag, vandaar

15. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Oh das wel beter dan! Hoop op een goede uitslag voor je 😊

16. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik voor jou!!!

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wanna be mama, succes maandag met de test! Ik was er best een dagje naar van, het vieze drankje kon ik net binnen houden, het is best veel en natuurlijk mierzoet, maar je doet het voor je kindje dacht ik dan maar. Ik was wel de hele dag een beetje naar en suf, van de hoge suiker shot, volgende dag voelde ik me weer oke.
    Maar er zijn ook meiden die er niet veel last van hebben gelukkig, dus dat hoop ik voor jou ook! En natuurlijk hoop ik dat je een goede uitslag hebt, hoe dan ook heb je dan een uitslag en kunnen de artsen/verloskundige er iets mee! Succes!

18. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè dames!
    Ik vond het goed te doen vandaag! Vond het drankje helemaal niet vies haha....Misschien zegt dat al wat 😂
    het wachten en niks mogen eten en drinken, ach was even saai maar al met al vond ik het mee vallen gelukkig!
    Daarna gegeten en een verse jus gedronken...dat boerde beetje op haha.

Morgen uitslag....ben benieuwd

19. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ pipo, hoe gaat het met je zoontje na de operatie?

20. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Mijn vk heeft me vandaag gebeld met de uitslag van de test... Nuchtere waarde 6,5 en na dat vieze drankje 8,3. Dit schijnt dus te hoog te zijn.
    Nu heb ik een afspraak gemaakt met de gyn (moest van vk) maar eigenlijk vind ik die man veel prettiger dan de vk.
    Overmorgen de afspraak en misschien dat ze nog een echo gaan doen, maar dat besluit de gyn op dat moment.
    Ze zeggen dat ik dan naar een diëtiste moet.

Dit alles heb ik ook bij m'n dochter gehad, één gesprek met de diëtiste gehad en dat was het want ze kon niets voor me doen want ik deed alles al goed qua voeding en verspreiding van eetmomenten... Ene kant denk ik dat dit nu weer gaat gebeuren. Het komt nu minder hard aan dat ik zwangerschapsdiabetes zou hebben dan toen met m'n dochter...

Ben ik nu raar dat ik er nu niet zo'n punt van maak voor mezelf? Bedoel; het is zoals het is, ik doe geen gekke dingen qua eten en normaal heb ik geen diabetes als ik niet zwanger ben.

Deel Deze Pagina