Hallo dames, inmiddels ben ik 34 weken zwanger en sinds kort heb ik weer een nieuw ''kwaaltje''. Ik heb in het verleden meerdere keren m'n ribben gekneusd en dit zal dus altijd een zwakker plek blijven, maar, als ik nu langer dan een uur recht op zit, dan gaan die ribben aan de linkerkant zo'n vreselijke pijn doen. Ik weet niet eens zeker of het m'n ribben zijn, of dat het een spier is die daar onder zit. Ik weet alleen dat het errug pijnlijk is. Ook slapen wordt hierdoor moeilijk. Heeft iemand ervaring of tips om te ontlasten?? groetjes, Monique
Zou het gewoon zo kunnen zijn dat die kleine daar 's nachts misschien trapt of duwt, waardoor het overdag meer pijn doet? En in een slecht geval, ik wil je niet bang maken, maar mijn vriendinnetje heeft dit ook gehad en toen bleek dat ze tegen een zwangerschapsvergiftiging aanzat. Ik geloof dat het haar lever (sorry weet niet meer zeker welk orgaan) bleek te zijn. Maar dat is echt in een minder positief geval... Vraag anders wanneer je naar je VK moet, wat het zou kunnen zijn?
Ik heb ook een pijnlijke plek op mn ribben hoor - daar duwt de beeb gewoon constant met zn kont tegenaan en dat voelt voor mij niet fijn. Mocht je het gevoel hebben dat je een pijnlijke strakke band bovenin je buik hebt dan kan dat duiden op een zwangerschapsvergiftiging - maar zoals je het vertelt komt het mij wel bekend voor! Alleen als ik me helemaal lang maak kan ik ontsnappen aan dat puntige kontje!
Hallo, Ik heb hier ook last van alleen dan rechts. Bij mijn dochter was het duidelijk een gekneusde rib. Dit keer is het wat vager. En ik heb galstenen gehad bij 22 weken dus ik weet nu niet of het mijn rib is of mijn galblaas. Dit ga ik vanmiddag vragen. Hoe ik het ontlast. Regelmatig even een stukje lopen en als het echt niet meer te houden is ga ik even op mijn rug liggen zodat de kleine veel ruimte krijgt. Ik lees even mee voor meer tips. gr Tanna
Ik heb daar wel eens steken, maar aangezien jouw kindje al een stuk groter is, kan het idd best wel zijn dat je kindje hier vaak op drukt en het daardoor beurs is geworden... Errug vervelend maar helaas niks aan te doen. Je kunt het uiteraard bij volgende controle voor de zekerheid wel even aangeven bij de vk/gyn
IK heb dat ook hor..reden onbekend! zal miss de groei van de baarmoeder zijn en dat die kleine lekker zn ruimte aan het creeeren is! Maar slapen ging al niet zo makkelijk maar dat word nu nog lastiger! Nu ook met lopen, staan en zitten last van! probeer zo min mogelijk een bh te dragen en voordat ik ga slapen neem ik een paracetamol( op aanraden van de gyn) en dat werkt iig voor het eerste deel van de nacht! Hoop dat je er wat aan hebt..
wat fijn om niet de enige te zijn, hoewel het natuurlijk helemaal niet fijn is. Ik voel het echt alleen met bewegen, kan zelfs als ik op m'n knieen zit, en voorover hang, de spier terug voelen knappen... dat zal natuurlijk niet zo zijn....maar zo voelt het. Ben dus niet bang dat het iets ernstigs is, maar het is gewoon erg pijnlijk helaas....
Daar heb ik gelukkig geen last van. ben lang van mij zelf en heb dus ws ook veel ruimte in mijn buik waardoor ik daar geen last van heb.