hoi sandra, Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, helaas! Heb ook een superangst voor naalden (vooral injectienaalden...), ik ben niet immuun tegen toxoplasmose dus moest ook elke maand een bloedafname... Wat telkens voorafgegaan werd door een slapeloze nacht, m'n vriend die een dag vakantie nam om met me mee te kunnen gaan, want alleen kan ik dit echt niet aan. Ik moet z'n hand vasthouden en m'n gezicht in z'n borstkas begraven, zo is het net te doen. erg he Nouja, hier kregen we dus ook het nieuws dat ons beebje voor loopt op de groei (nu 3230gr) en ik moest dus ook een suikertest. Eerst een korte (één keer drankje drinken + één bloedprik een uur later), daaruit kwam een LICHt verhoogde waarde, net op het randje van te hoog. Dus wat zei de gyn; we zullen voor de zekerheid die grote test maar doen. Nja, ik beginnen lezen etc wat die inhield, en het gààt gewoon niet. Eén bloedafname kan ik nog wel verdragen, maar 3 keer door die hel gaan op 3 uurtjes, neen. In samenspraak met haar ben ik gewoon naar een dieetiste gegaan, voor de zekerheid. Ik moet nu fruitsap en snelle suikers vermijden, maar hoef die grote test dus niet!! Echt een hele opluchting... Ik had gedacht, ik geraak wel van die fobie af, omdat je als zwangere zo vaak bloedafnames moet... maar integendeel, het wordt alleen maar erger.
@ Shirley88 Bij mij was het ook nuchter prikken en ieder uur na elke maaltijd. Ik heb ook geen suiker maar wel weer een grote baby. @alle mama's in spe met grote babies Bij mij is het advies van de gyn naar vlos dan ook inleiden met 38 weken en ik hou mn poot mooi stijf bij dat advies want de bevalling van mijn dochter was niet ideaal, meer omdat ze zo overdragen en ziek daarvan was en er ineens heel snel uitmoest. niet dat ze er niet doorkon oid Sandra, ben benieuwd wat je suikertest heeft aangegeven. Laat je het nog even weten?
Ben wel een stuk minder bang geworden doordat die dames gisteren zo lief en rustig waren. Als het opnieuw zou moeten zou ik ook minder bang ervoor zijn. Kan je nagaan wat iemand een ander kan aandoen met zijn/haar houding en werkwijze... Zodra bij mij de uitslag bekend is zal ik het zeker even posten hier De kleine man was maandag rond de 2000gr volgens de schatting van de VK, als ik het zo lees in jullie reacties valt dat nog wel mee. Desnoods doen ze me maar inlijden rond week 38, maar daar willen ze nog helemaal niet over praten pas na week 36 wilt ze eventueel met me praten over de mogelijkheden als ie zo groeit Mocht het geen suiker zijn maar de groei van hemzelf zal ik haar wel om tips vragen hoe ik de rem er een beetje op kan gooien dmv bepaalde dingen niet meer eten ofzo hhahaha
Hoi hier hetzelfde gehad en ook op suiker laten testen maar dat was negatief. Hij werd bij de geboorte op 9 a 10 pond geschat (au), maar hij was net 6 pond (3015g), ze zaten er dus flink naast! Bleek later dat ze het gewicht gebaseerd hadden op zijn buikomvang, maar hij zat steeds helemaal dubbel, en ga zelf maar eens inelkaar zitten, dan is je buik dikker, dus was hij aanzienlijk dunner dan ze dachten. Helaas is het toch uitgedraaid op een spoedkeizersnee omdat zijn hartslag teveel terugliep tijdens de weeen. je hebt dus best kans dat ze ernaast zitten met het schatten van het gewicht, het blijft schatten... liefs miek
Zo dat scheelt ff in gewicht zeg!! zo zie je maar hoeveel ze er naast zitten als ik iedereen hun reactie een beetje lees... Als ie dus lekker in een feutus houding ligt, lijkt ie dus idd dikker en idd ze basseren het op de omvang buikje. Ik hoop maar dat ze ernaast zitten en er niks aan de hand is
Hee Sandra, Ik herken je situatie. Ik had afgelopen maandag een echo en ben 30 weken zwanger. Volgens de echo metingen ben ik 33 weken zwanger. Mijn kindje is ook al 4 pond! Ik maak me ook wel zorgen. Heb over 1,5 week weer een echo maar vk zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Heb vandaag een lunchtest gehad. Bloedprik een uur na het eten en anderhalf uur na het eten. Mijn waardes waren 7.2 en de tweede keer 8.5. Helaas kon diegene die ze bij me afnam me niet vertellen of dat normaal is. Liefs Yvonne
volgens mij zijn die bloedsuikerwaardes na het eten redelijk normaal. Wij houden tussen de 5 en de 7 aan, maar kan me voorstellen dat het na een maaltijd wat hoger is. In het verpleeghuis waar ik werk hebben mensen wel eens boven de 30, dan moet je je wel erg zorgen maken. Maar goed, ik weet niet welke waardes ze tijdens zwangerschap aanhouden..
nuchter mag je niet hoger als 5.5 zitten(dit vinden ze een mooie startwaarde zeg maar)een beetje erboven is nog geen ramp hoor. en na het eten niet hoger als 7.8 dit is wat ik moet aanhouden van de diabetesverpleegkundige. als je suiker een keertje hoog is,is er nog niet zoveel aan de hand. vaak is het met een dieet wel een heel eind bij te sturen hoor. ik loop ook bij de dietiste en heb moet op mijn koolhydraten letten. en kleine maaltijden eten. en dan nog een paar tussendoortjes,maar wel alles verspreid over de dag. hier gaat het tot nu toe goed.
Dank je wel voor jullie reacties! Het rare is dat het meisje in het ziekenhuis niet eens wist welke waardes normaal waren. Maar aan de verhalen hierboven te lezen is ons kindje niet eens zo "heel" groot. Ik zal de reactie van mijn VK afwachten en proberen me niet zoveel zorgen te maken.
Toch is het uberhaupt fijn dat er nu groeiecho's gedaan worden! Bij mijn oudste was het niet en die wordt volgende maand toch 'pas' 3.... Ik had toen een grote buik, maar de vk wilde er niet aan. Het zou een forse baby worden, zo tussen de 3500-4000 gram. Helaas was mijn dochtertje bij 40+3 dus 4700 gram en paste dat niet en werd dus een spoedks. Suiker was bij mij ook gecontroleerd en was het niet,wij maken 'gewoon' grote baby's. Bij mijn 2e zwangerschap werd er wel gekeken naar de grootte en toen onze 2e dochter weer zo groot dreigde te worden (lees: 4 weken voor met hoofd, 3 weken met buik!) is ze met 38 weken gehaald met een ks. Toen al 3910 gram, 53 cm en hoofdomtrek van 38 cm! Weer gecontroleerd op suiker, weer niet aanwezig.... Hopelijk valt het allemaal mee voor je!
Ik ga er maar gewoon vanuit dat hij beetje groot gaat worden, net als zijn vader bij geboorte. Toen ik net zwanger was hadden ze het suiker ook onderzocht bij niet nuchter scoorde ik 5.2 en dat vond ze erg netjes. Omdat zwangere tijdens de zwangerschap zo ineens suiker kunnen krijgen is het toch maar getest en maar goed ook, stel dat je het hebt kan je er nu nog wat mee doen.
Update: Ik dacht net trek de stoute schoenen aan en ga de VK eens even bellen. Dus ik bel haar ze zegt Nuijs...ja die naam komt me bekend voor, volgens mij heb ik de uitslag net binnen! Ik helemaal in spanning en ze zegt nou meis ik heb goed nieuws voor je: 7 uur nuchter: 4.5 9 uur gegeten: 6.4 13.00 uur terug: 5.7 Ik heb dus geen zwangerschapssuiker Mijn dag kan niet meer stuk, ben nog helemaal aan het genieten van het nieuws
das mooi nieuws! beetje hetzelfde als mij, groot kindje maar geen suiker. tis gewoon erfelijk kan je niks aan veranderen zei de gynaecoloog ik moet morgen ook weer voor een echo naar de gyneacoloog! spannend... kijken hoeveel hij nou weer gegroeit is
ik ben ook getest op suiker en gelukkig goed nieuws. bij mij laats op het ziekenhuis ook een extra echo gehad omdat ik hevige pijnen had in mijn buik (kwam door een blaasontsteking) daar zag ze op de echo dat ons kindje ook wat dikker is, verder was alles goed. Maar wat ik mij afvraag ik lees namelijk erg veel op het forum dat meiden een groeiecho krijgen maar dat is bij totaal onbekend. krijg je dit standaard? Liefs Roos
ook mooi nieuws dan! nee dat is niet standaard. ik heb de 1e groeiecho gehad omdat ik mn baarmoeder met 24 weken al op 28 weken zat. en met 27 weken me baarmoeder al op 32. daarom ben ik doorverwezen en toen kwamen ze erachter dat het kindje ook heel erg voor loopt. als dit niet het geval was, had ik geen echo meer gehad normaal groetjes
Groeiecho krijg je meestal alleen indien nodig! Je krijgt wel vaak rond het einde of ervoor een liggingsecho om te kijken of het kindje er goed voor ligt. Ik krijg week 36 weer nieuwe groeiecho om te kijken hoever ie dan weer gegroeid is Net zijn vader...die is nu bijna 2 meter en ikzelf ben 1.78m dus we zijn niet echt klein. Volgens de VK is het gewoon iets erfelijks van zijn papa...die was ook groot tijdens de geboorte, was rond de 8 pond.
Ik had inderdaad ook veel vruchtwater en dus een grote buik. Daarom kreeg ik ook een groeiecho. Bleek dat meneer ook wel redelijk aan de grote kant was. Hij is ook voor mijn uitgerekende datum nog gehaald en woog ruim 4 kg.
Volgens mij is het bijna normaal als kindjes rond de 8 pond geboren worden, ik hoor alleen maar om me heen dat ze rond dat gewicht zijn bij geboorte Ach ik zie het eind oktober 2010 wel gebeuren, zolang ie maar gezond is! En ik heb liever een grote jongen als een te kleine want dat vind ik altijd zo riskant als je al die verhalen hoort.
nou ik ben ook net terug van mn afspraak. met de kleine gaat alles goed! het lijkt erop of zn hoofdje eindelijk iets minder hard is gegroeit. maar zn buik alleen niet, ik zag staan 41,2 weken en hij heeft korte beentjes. het is wel allemaal veel moeilijker te zien op deze termijn. een kleine dikkerd noemde de arts hem hij zit dus ook met zn buik op de groene lijn van de grootste baby's, en met zn hoofd er net ietsje onder. rond de 2800-2900 gram is al ongeveer. het is moeilijk om het nu nog goed te kunnen zien zei hij maar goed het inleiden verhaal, ik heb aangegeven dat ik zo goed als niks meer kan door me b.i en om die reden (en omdat ie groot is) gaat ie alles goed in de gaten houden. vanaf nu elke keer me baarmoeder controleren, ik moet nu elke week op controle. maar hij wil hem niet eerder halen als 39 weken i.v.m kans op vocht in de longen dus is even afwachten. groetjes
Dus jij hebt hetzelfde probleem? buikje loopt verder voor als de rest van de baby....maar het is wel zo als de baby naar voren ligt of beetje rond ligt, lijkt het buikje ook al groter zei mijn VK destijds. Ze gaan mij nu om de 3 weken laten komen en dan gaan ze het ook monitoren, heel spannend allemaal hoor. Maar jij hebt ook nog eens BI? pffff dat maakt het allemaal maar niet makkelijker lijkt me. Hoe heb je het eigenlijk laten testen? Bij de huisarts ofzo? ik heb namelijk aan het einde van de dag last van mijn onderrug maar telkens denk ik dat komt vanwege de drukte van de dag enz