Hier ook een update: ik heb ook geen zwangerschapssuiker Maar feit blijft dat mijn beeb met 33 weken al ruim 6 pond woog. En ook hier hevige bekkeninstabiliteit! Wil toch volgende week met de gyn even praten over hoe verder. Moet zowiezo nog zien dat beeb nog lang blijft zitten, heb al 2 dagen flinke oefenweeën, ze komen niet regelmatig, dus het zegt nog niks, maar vind het wel spannend.
De officiele suikertest gebeurd met een naald in je arm. Gewoon bloedprikken dus. Eerst prikken, dan een vies drankje drinken, dan zo min mogelijk doen en daarna weer prikken. Vingerprikjes zijn alleen korte controles, maar laten niet duidelijk zien of je suiker hebt.
ja zn hoofd groeide de hele tijd net zo hard mee als zn buik, dus ook lekker groot maar is nu iets rustiger gaan groeien (gelukkig!!!) die loopt ook nog steeds erg voor tis toch wel een fijn idee he dat ze alles goed in de gaten houden wanneer is je eerst volgende afspraak? nee het word steeds zwaarder een dag zonder pijn na al die maanden zou ook wel lekker zijn... ik ben met 15 weken toen naar de huisarts gegaan omdat ik al weken inderdaad elke dag met werken last had van pijn in mn onderrug/bil. die heeft me toen doorverwezen naar de fysio en vanaf dat moment moest ik elke week naar de fysio. gelukkig zit ie hier letterlijk om de hoek groetjes
Mijn volgende afspraak is 13 september en dan eens zien hoeveel zin ie nog heeft om te groeien, hopelijk zit er een kleine handrem ergens verstopt hahaha Wauw zeg, dat klinkt echt rot voor je! is dat zoveel pijn? Pfff hoe hou je zoiets dan vol? Fysio doet zeker allerlei oefeningen met je om de houding ed te verbeteren? Ik las ergens dat het kan ontstaan omdat zwangere vrouwen vaak lang lopen met een holle rug omdat de buik eraan trekt...
jaa dat kan, alleen heb ik last van hypermobiliteit. dat is ook de oorzaak nu. het houd in dat mijn banden van al mn gewrichten altijd te soepel zijn (daarom kan bijv ook me knie vast staan, als ik door mn enkel ga doet het geen zeer, kan me vingers heel ver buigen, noem maar op). dus normaal zijn ze al té los, en wat gebeurt er in de zwangerschap.. dan worden ze nog losser en blijft er geen stabiliteit meer over mijn geval ja ik heb oefeningen gehad maar de meeste kan ik niet eens meer doen door de pijn. het is wel frusterend en pijnlijk en word er op dagen ook wel helemaal gek van maar ja ik kan er toch niks aan veranderen. dan maar bijna 9 maanden pijn. jammer voor mij ik heb wel de rest van mn leven plezier van mn kindje haha ja een handrem, dat hoopte ik ook! elke keer vraag ik me ook weer af hoeveel ie nu weer gegroeit zal zijn. die kindjes groeien allemaal wel lekker door
Dat lijkt me eng als je niks voelt of heeeeel extreem kan doorbuigen Maar zoals je al zegt, ff pijntjes doorstaan en dan kan je de rest van je leven genieten van de kleine Ja ik ben zelf echt reuze benieuwd hoever ie is als ik 13 september weer moet komen....