Echo, 1of 2???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door warhoofd, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag hadden wij een echo. Erg mooi, we hebben een mooi rijstkorreltje met kloppend hartje gezien.

Alleen zag de fertilityarts nog een zwart rondje. Ze zei of het is een bloedvat, een eventuele tweeling zwangerschap wat niet goed is gegaan of er groeid wat in wat nog klein in en niet te zien. Daarom heb 27 mei alweer een echo.

Ik wilde vragen of iemand daar ervaring mee heeft? Was het toen wel een tweeling? Het is toch zo dat de baby's allebei even groot moeten zijn?

Alvast bedankt
    x

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een 2 eiige tweeling hoeft niet even groot/oud te zijn. een 2 eiige tweeling is onstaan uit 2 bevruchte eitjes en die kunnen enkele dagen na elkaar zijn gesprongen. (zo kan het dus ook voorkomen dat een 2ling 2 vaders heeft maar dat ter zijde) meen dat dit tot max 1 week kan verschillen kwa zwangerschapsduur. het kan dus zo zijn dat het andere vruchtzakje of wat het ook is toch een 2e kindje is of toch wat anders. een latere eisprong, latere bevruchting en dus een jonger vruchtje

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had bij mijn eerste echo een beetje vocht/bloed in de baarmoeder zitten en dit leek net een 2e vruchtzakje/zwangerschapsring. Dit schijnt vaker voor te komen.
    Een echo later was het weg.
    2ling-optie kan ook, dan geloof ik niet dat het 2e vruchtje goed is (zoals men hierboven suggereert). Ben het er mee eens dat een 2ling niet op de dag gelijk hoeft te lopen, maar als je echt al 7 weken en 4 dagen bent, zou je toch ook een 2e hartje moeten kunnen zien. Meer dan een paar dagen verschil is namelijk erg onwaarschijnlijk omdat bij een bevruchting je hormoonhuishouding zo snel wijzigt dat een 2e eisprong bijna onmogelijk is.

Deel Deze Pagina