Wat te doen met slechte vruchtwaterpunctie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Isademi, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ZIjn er nog meer mensen die bewust voor nekplooi meting hebben gekozen en bij een groot risico hebben doorgetest en hierna een slechte uitslag kregen (bv trisomie of down?) en wat hebben jullie met dit nieuws gedaan?

WIj hebben altijd van te voren afgesproken om een kindje met down niet hiervan de zwangerschap uit te dragen, ik zit niet te wachten op commentaar dat ik een babymoordenaar ben maar ben op zoek naar vrouwen die hetzelfde denken en hoe deze hiermee zijn omgegaan...

2. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben vorig jaar mei een vp gehad en ook wij hebben toen vooraf besproken om bij een slechte uitslag de zwangerschap te verbreken. Ik moet wel zeggen dat dit komt door super goede uitleg van de gyn, betreft de verschillende soorten down, trisomie etc etc

3. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb vorig jaar ook een vp gehad na een slechte npm (kans van 1 op 28. Bij een slechte uitslag hadden wij denk ik ook de zwangerschap laten afbreken. Alhoewel we het daar samen nog niet helemaal over eens waren. Gelukkig was bij ons alles goed en hoefde we 't er niet verder over te hebben. Maar ik denk dat je het pas zeker weet als je er zelf voor staat en echt slecht nieuws krijgt.

4. Powergirlie

Powergirlie Actief lid

26 jan 2006
    104
    0
    0
    Wij hebben morgen de vwp en besluiten ook bij slechte uitslag de zwangerschap niet uit te dragen.
    maar ik geloof zoals draaimolen schrijft dat je pas de echte beslissing kunt maken als je er voor staat.
    Allemaal heel moeilijk ...gevoel/verstand pfffff

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik merk dat ik vooraf er toch anders (makkelijker) over dacht als nu ik erin zit... ik kan meer accepteren van een afwijking bij een kindje als mijn man kan, ik weet dat ik mijn verstand voor moet laten gaan (ik ben zelf ook ziek en heb al een kindje rondlopen) het is wel fijn dat ik niet de enige ben.. ik heb het er heel moeilijk mee...

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Oei Imd, een slechte npm gehad?
    Een ex collega van me had bij haar eerste 1 op 5 kans op down.
    Ze heeft ook doorgetest en alles bleek in orde.
    Maar natuurlijk is elke situatie anders he.
    Ik kan best wel begrijpen dat mensen de zwangerschap afbreken.
    Zeggen dat je het niet zou doen is makkelijk gezegd maar je moet er eerst eens zelf voor staan...
    Ik hoop op het beste voor je, en wat er ook gebeurd, niemand heeft het recht te oordelen, tenslotte is het jullie kindje, dus ook jullie zorg.

7. Niet meer actief

Ik kan mezelf ook best voorstellen dat mensen in bepaalde situaties zwangerschap afbreken.

Wel vind ik dat je goed moet nadenken voor een evt. npm/vruchtwaterpunctie wat je met de uitslag gaat doen... dit moet je ECHT goed duidelijk hebben voor jezelf voordat je het gaat doen vind ik.. want mocht je nu een negatieve npm hebben en vervolgens een negatieve vruchtwaterpunctie ben je ondertussen al zover gevorderd in je zwangerschap dat de kans er is dat je je kindje al gevoeld hebt, een flinke emotionele band hebt met de kleine in je buik.. op zo'n moment kan je die keus dan niet meer maken lijkt me...

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee dan moet je het besluit aanhouden wat ik met mijn man heb gemaakt voor de zwangerschap, we hebben het hier gelukkig uitgebreid over gehad (wat met een slechte npm te doen en wat met een slechte vp te doen) alleen als je het kindje al hebt gevoeld (wat ik al heb gevoeld) dan veranderen er wel dingen, laat je dan je hormonen beslissen of toch vooraf je beslissing, voor mijn man is dat "makkelijker" die heeft geen hormonen, voelt het kindje niet, voelt zich niet zwanger.. voor mij is het echt slopen..

Het voelt alsof ik niet onvoorwaardelijk van mijn kind hou en dat voelt slecht, tenminste het is zo krom je hoort je leven te geven voor je kindje en het komt zo ondankbaar over als je zegt, een kindje met down zouden wij niet willen... ik weet als ik met mijn verstand denk genoeg redenen kan bedenken maar uit instinct uit wil ik het liefst met mijn handen over mijn buik wegrennen en niemand het aan laten raken want voor mij is het al mijn kindje... (wat het ook heeft) toch moeilijker als je er eenmaal inzit dus ben op zich wel blij dat we het er goed over hebben gehad van te voren dat sleept me nu erdoorheen..

9. Niet meer actief

IMD je klinkt heel verstandig en je maakt ook verstandige keuzes dat weet k zeker...

Wat was je npm?

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Krijg je morgen ook al de uitslag?

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    niet bar slecht 1:150 had een goede nekplooi (2,5 mm) maar hele lage papp-a waarde en dat was risico verhogend (niet alleen qua down maar op heel het celverdelingstraject)

Ach nog best een goede kans als ik het zo lees maarja dat gaat toch door je hoofd heen he, en dan nog het risico van een VWP... (3-4 weken kans op een miskraam vertelde de VK en gyn mij) en we moeten 3 weken wachten op de uitslag MAAR Nijmegen staat er om bekende dat ze al snel een deel doorgeven (bv na een week al kunnen zeggen of het down is ja of nee) en dan de rest na 3 weken, dat ga ik proberen te vragen, wie niet waagt... wie niet wint denk ik maar..

3 weken is zooooo lang!

12. Niet meer actief

Pff IMD ik leef echt met je mee.. lijkt me ontzettend rot om zoiets mee te maken! Ik was al zo onzeker tijdens mn zwangerschap.. laat staan als je zulke dingen nog meemaakt

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel veel succes gewenst!

14. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    IMD, die kans valt nog mee als je vergelijkt met de kans die ik had van 1 op 28. Wij hadden een te dikke nekplooi van 3,6 mm. De vwp vond ik niks voorstellen en geeft maar kans van 1 op 200 op een miskraam, dat is 0,5%, ook niet veel dus. Tegen mij hadden ze gezegd 3 dagen rustig aan doen en dan is het miniscule gaatje alweer dicht. Vind 4 wkn daarom wel een beetje overdreven van jullie zh.
    Ik kreeg na 3 dagen al het verlossende telefoontje dat het geen down was. Na 3 wkn krijg je dan idd nog een officiele brief waar alles instaat. Van het moment van de npm (bij 12,5 week) tot de vp (bij 16 wkn) heb ik ook zoveel stress gehad, je gaat je alles in je hoofd halen. Weet dus exact hoe je je nu voelt. Elke dag lijkt dan een jaar te duren. Ik wens je iig heeel veel succes en hoop op een goede uitslag!

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja 3-4 weken is omdat je kans hebt op infectie bij de placenta / baby e.d. maar als je eerste paar dagen doorkomt zonder last ergens van voel ik me alweer redelijk safe hoor..

Wij wilden na een week even op reis maar dat raadde mijn VK dus af omdat de kans op infectie 3-4 weken aanwezig is..

Ik hoop dat ik ook na 3 dagen gebeld word zou wel fijn zijn, het ergste is inderdaad de tijd, je gaat je DAARDOOR juist dingen in je hoofd halen en veel te negatief denken.. (je kan jezelf echt goed gek maken terwijl 1:150 nog iets heel positiefs is, zijn immer gewoon 149 gezonde kids!)

Dankjewel voor het delen van je ervaring helpt toch een beetje en je voelt je niet zo alleen (want dat voel ik me heel erg juist gek genoeg)

Ik was eerst heel bang dat het niet door kon gaan want was heel de tijd aan het hoesten GELUKKIG is dat weg, ik neem voor de zekerheid dat pilletje van de dokter in (tegen het hoesten) maar eigenlijk niet nodig..

In Belgie word je gewoon opgenomen voor deze punctie, je moet rustig aan doen maar je mag wel gewoon al die verdiepingen en roteind naar de auto lopen (zo krom?!) maar goed we doen lekker op het gemakkie de punctie zelf zal wel meevallen het is meer het idee, en de emotionele achtbaan..

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nogmaals heel veel succes!

17. Niet meer actief

Succes IMD!

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Heel veel suc6!

Wij hebben de combinatietest laten doen en als het niet goed geweest was, hadden we doorgezocht. Als het echt niet goed was geweest (dus bewezen niet goed!) dan hadden wij de zwangerschap afgebroken.

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    IMD, heel erg veel succes vandaag! Er wordt geduimd voor een goede uitslag!

20. Powergirlie

Powergirlie Actief lid

26 jan 2006
    104
    0
    0
    hoi hoi
    ik heb vandaag mijn vwp gehad.
    het was allemaal zo gepiept.
    ik las alleen dat imd gelukkig van haar hoest af is.
    ik hoest en nies dus wel, en wordt daar wel een beetje zenuwachtig van. verder doe ik het heel rustig aan. manlief heeft 2 dagen vrij genomen dus ik hoef mijn oudste niet te tillen.

imd hoe gaat het met jou na de punctie?

en nu maar wachten op de uitslag

Deel Deze Pagina