Groeiecho?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Samba25, Jun 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    :(Goedemorgen allemaal,

Zit even met een dilemma, ik hoor veel om mij heen dat mensen zeggen, goh wat een bescheiden buikje heb jij zeg, of , wat een mooi klein buikje. Hou me ten goede, ik weet dat de grootte van je buik niets zegt over de grootte van je kindje maar toch vind ik het soms niet leuk om steeds te horen.
    Ik ging me er zorgen om maken.
    Nu was ik vorige week bij de verloskundige en heb mijn zorgen uitgesproken, ze heeft uiteraard gevoeld en kwam zelf tot de conclusie, ja het is inderdaad een klein meisje, vond haar zelf ook een beetje twijfelachtig overkomen moet ik zeggen, sindsdien ben ik me echt nog meer zorgen gaan maken of ze wel goed groeit.
    Mijn VK hebben zelf geen echo apparatuur in de praktijk maar het liefst zou ik, om er zeker van te zijn en mezelf gerust te stellen, gewoon een groeiecho laten maken. Nu vroeg ik mij af, doen ze dit als ik dit wil dus ook zonder echte goede reden? Mag mijn VK mij dit weigeren?
    Ik ga haar vanmiddag tijdens het spreekuur bellen maar vroeg me af of er meerdere zijn dit dit zo hebben gedaan of meegemaakt..

Liefs Jojo

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Afgelopen vrijdag moesten wij ook naar de gyn, al vlug gaf mijn gyn de opmerking dat mijn buik wel wat bescheiden was. Ze heeft dan ook een echo genomen om te kijken of haar vermoeden klopte. Ons kindje zit qua gewicht nog goed maar is zeker geen grote baby. Omdat ze het toch niet helemaal vertrouwde moet ik nu donderdag terug om te kijken hoe goed de baby het doet. Misschien moet je zeker aan je VK vragen of ze een echo wil laten nemen, dan ben je op z'n minst gerust gesteld.

Liefs Stephanie

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hey meid!

Vervelend is dat he als je met een hoop onzekerheden zit!?
    Ik heb 2 weken geleden groeiecho gehad omdat mijn VK niet goed kon voelen hoe groot het kindje ongeveer zou zijn. Hiervoor moest ik naar het ziekenhuis. Maar dit is dus op doorverwijzing van de VK. Weet niet of je ook zonder doorwijzing terecht kan voor een groeiecho, omdat het medisch is. Mijn buik is ook nog niet echt groot, en ook in twijfelde of het kindje wel goed groeide. Maar gelukkig bleek uit de groeiecho dat het kindje precies op schema ligt.

Maar nu zit ik weer met hetvolgende in mijn maag...
    Ik had vanmorgen controle bij de VK en had een andere als normaal. De mijne is met vakantie en dit is haar vervanger (die ik waarschijnlijk ook bij de bevalling zal krijgen, omdat mijn eigen VK dan ook met vakantie is)
    Ze paktte een meetlint en voelde eerst op mijn buik naar iets (geen idee of ze nou de baarmoeder voelde of het kind) en toen ging ze naar beneden voelen rondom mijn schaamstreek. Die afstand is 33 cm zei ze. Maar wat heeft ze nou opgemeten dan? Het kindje moet nu rond de 39 cm zijn dus ik hoop dat ze wat anders gemeten heeft. Zal dit dan de baarmoeder zijn?
    Kwam er straks pas over aan het denken eigenlijk. :(

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    denk dat je het gewoon moet vragen hoor en dat je graag gerutsgesteld wilt worden want jah stress is toch ook neit goed.

hier in dld heb je standaard tussen wk 29 en 32 een groeiecho
    dan kijken ze hoe de kleine ligt of ie het goed doet qua groei en de placenta en vruchtwater alles ff checken dus

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties, nou heb net gebeld naar mijn VK en ze zei, wat goed dat je belt, als je je zorgen maakt moet je altijd bellen en ze zegt, als jij een groeiecho wilt om jezelf gerust te stellen, dan laten we die gewoon maken! Ze deed dus helemaal niet moeilijk, dus weer een meevaller, morgenochtend gelijk een afsrpaak maken dus!

@ sjanie

Hey meis,

Aha dus jij bent ook al net zo'n stresskip als ik?
    Pfff echt gek wordt ik van mezelf! Fijn te horen dat je kleintje op schema ligt, en wat betreft de 33 cm, dat is je baarmoeder die ze meet hoor, en niet de beeb, nee dan zou het toch wel een beetje klein zijn..
    Nee ik weet zeker dat dat de baarmoeder is, ze heeft het bij mij ook altijd over zoveel cm etc, dus dont worry!
    Ik laat het even weten als ik de groeiecho heb gehad!

Liefs Jojo :)

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oke dat dacht ik al wel maja twijfels he ;)
    Dan zit t kindje toch aardig opgepropt als ik bekijk als het nou zo'n 39 cm is in een baarmoeder van 33 cm...

Fijn voor je dat je een groeiecho mag laten doen. Zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen hoor. Morgen maar gelijk bellen! :)

7. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Sjanie een kindje ligt ook helemaal opgerold in je baarmoeder he, dus zo gek is het niet dat je baarmoeder 33 is en het kindje 39.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    vanmorgen gebeld en kan morgenmiddag al terecht voor de echo, gelukkig lekker snel, hoef ik niet zo lang te wachten!
    Ik laat het hier even weten wat de uitkomst is, waarschijnlijk zorgen om niks maar dan ben ik in elk geval gerustgesteld!

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    En???

Mij hadden ze ook een klein kindje voorspeld.. iedereen was dus ook zeer verbaasd toen ik beviel van een bijna 8 pond wegend jochie! (2 dagen voor uitgerekende datum)
    Conclusie, pin je niet teveel op die echo's vast, ze zitten er regelmatig naast!

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja klopt maar ik zit nu over alles te piekeren dus... :p

Jojo, hoe is de groeiecho gegaan?

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi allemaal,

Sorry voor mijn late reactie!

Alles was prima in orde bij de echo, ze zei inderdaad wel dat het een klein meisje is maar dat is helemaal niet erg. Ze schatte haar op 2200 gram, nu en bij de geboorte zo'n 6 pond. Verder was alles super gelukkig!

Nou kwam ik vandaag bij de VK en toen ze mijn buik voelde en mijn kindje zei ze, nou ik schat haar nu zo'n 5 of 5 en een halve pond en met de geboorte zal ze zo'n 7 pond zijn...:(
    Dussss dacht ik, wat is het nou? Haha nou weet je wat, ik zie het wel als ze er is, het gaat in elk geval goed en dat is het belangrijkste!!

Groetjes Jojo

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Fijn dat je zo snel terecht kunt! Dan ben je ook van de onzekerheid af.

Hier doen ze trouwens belachelijk veel echo's. Ik heb in het begin al een echo gehad met 6, 10 en 14 weken, en toen de standaard 20 weken en (hier in DLD standaard) 30 weken groeiecho. Nu zei ze vanmorgen dat ze over 4 weken nog wel even een echo zou maken, om te kijken of het kindje niet heel groot zou zijn (was nu goed op schema/klein beetje groter in sommige dingen). Zo gemakkelijk!!

Volgens mij heb jij ook zo'n fijne VK getroffen en begrijpt ze heel goed dat je graag ontspannen die laatste weken door wilt komen. Veel plezier met het kijken naar je kleintje!!

Share This Page