Wel/Niet Geslacht Vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama86mama, Apr 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama86mama

mama86mama Actief lid

Dec 12, 2009
    153
    0
    0
    Hoi Hoi!
    Bij mijn zoon wisten wij wat het werd, en hebben dit ook gewoon bekend gemaakt aan iedereen, maar nu wilde ik het eigenlijk anders doen...

Eerst wilde ik het helemaal niet weten, maar nu weer wel omdat het toch wel erg handig is om te weten.

Maar ik twijvel of ik het door wil vertellen aan andere mensen, misschien houden we het voor onszelf, wat vinden jullie ervan?

ik weet eigenlijk ook niet of ik me mond wel kan houden haha
    ;)

2. hellie

hellie Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij mijn eerste wisten we niet wat het zou worden, nu wil ik het wel graag weten. We gaan het ook gewoon vertellen tegen iedereen, kan mijn mond toch niet houden:D

3. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Wij weten het ook en hebben het ook meteen tegen iedereen verteld! Ik kan mijn mond toch niet houden en vind het ook veel te leuk om te delen.

4. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilen het zelf helemaal niet weten, hebben er geen reden voor. Babykamer wordt toch wat voor een jongen kan en meisje.
    En het is gewoon leuker als verrassing vinden wij, dus wij wachten gewoon tot de geboorte.
    Maar ieder zijn keus.

Gr Belly34

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je kan ook in eerste instantie je mond houden, maar als het écht niet lukt alsnog vertellen natuurlijk. Wij hebben wel ons mond gehouden, vond het wel leuk ;) - ook het vissen wel hoor van iedereen.
    Heb me een paar keer duidelijk versproken, maar dat snel weer kunnen weerleggen :) . Maar oke, zoals gezegd: Ik vond het ook wel een leuk 'spelletje' :p

6. hier wisten we het mij de eerste wisten alleen de ouders het
    nu weten we het ook en weet bijna iedereen het wewl

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij de eerste wilden wij (nouja, mijn vriend) het in eerste instantie geheim houden. Maar uiteindelijk kon ik m'n mond niet meer houden, dus iedereen wist 't van tevoren.

Deze keer willen wij 't ook weer graag weten en ik denk dat iedereen 't dan meteen mag weten. Mijn zusje bijv. wordt peettante en is echt al vanaf 't begin van mijn zwangerschap bezig met allemaal leuke cadeautjes maken en kopen. Nu wil ze ook graag nog wat leuke kleertjes uitzoeken (maar dan wel echt jongens- of meisjesachtig), dus dan is 't wel handig om 't voor de bevalling te weten.

8. wij weten het zelf wel. en hebben het alleen tegen onze ouders, broer en zus verteld.

verder zeggen we steeds dat we het niet willen weten.

ben je vrij snel van de vraag ook af.

heb alleen wel in winkels als ik naar kleding kijk, dat ik goed om me heen kijk of ik geen bekende zie, maar dat is ook wel weer spannend.

9. susy26

susy26 Niet meer actief

Alleen wij weten het, en de rest van familie en vrienden niet. En zeggen ook niks! Eerst zeiden dat we niet wisten, maar toch kwamen ze erachter dat we het wel wisten. Maar toen ook niks verteld ,hoe erg ze ook zeuren haha.:p.

10. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Bij mijn 1ste zoon wisten we wat het werd en hebben we niks verteld. Bij mijn 2de zoon wilden we dit ook eigenlijk zo doen...
    Maar er waren nogal wat problemen tijdens de zwangerschap en op dat moment maakt het echt niet uit of het een jongen of meisje is. Toen hebben we ook beslist om het gewoon te vertellen. Ik had toen geen zin in "nu hopen jullie wel op een meisje zeker?" en allerlei dingen in die trent...belangrijkste was voor ons dat het gezond zou zijn!!
    Maar had het denk ik niet verteld als alles ok was geweest.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Wij wilden het weten en hebben het ook gewoon verteld. Persoonlijk zie ik niet het 'nut' van geheimhouding en vonden wij het veel te leuk om het aan onze directe omgeving te vertellen. Bovendien wil ik ook niet geheimzinnig doen als ik naar kleding voor duidelijk een jongetje kijk.

Na veel ellende vooraf aan deze, gelukkig goede, zwangerschap is het ook totaal geen issue meer. Voor ons was het belangrijk of het gezond was en alleen een bonus om te weten welk geslacht het was. Bovendien kan ik het toch niet voor me houden :D. Maar ieder zijn/haar persoonlijke keuze natuurlijk!

12. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Wij hebben het wel verteld tegen iedereen. Ik had denk ik mijn mond toch niet kunnen houden. En ik vind het leuk om iedereen het kamertje en de kleertjes te kunnen laten zien, anders zou dat niet gaan.

13. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik ben nu bijna 17 weken en afgelopen dinsdag kwamen we erachter dat we een zoontje (onze 1e) krijgen! En iedereen mag het weten!!!

14. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Bij ons blijft het geslacht geheim tot na de geboorte! :D

15. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Bij de eerste hebben we het aan iedereen verteld, maar toen ze geboren was en we iedereen opbelden om dat te vertellen, vond ik het niet zo leuk. Alleen de naam was een verrassing, dus bij deze willen we het wel weten, maar we houden het wel geheim. Als dat gaat lukken tenminste!;)

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We hebben het bij dochter niet verteld en nu bij deze spruit weten ook alleen man en ik wat het is. Dochter ook niet, want die kletst het tegen iedereen door. De opa`s en oma`s weten het wel, maar verder niemand. Wel handig kan ik er met mijn moeder of schoonmoeder over kletsen als ik het kwijt wil :)

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    het wel of niet willen weten/vertellen van het geslacht is zo persoonlijk...mijn gyn zei zelf: Als ik bij mijn kinderen mocht bepalen, dan had ik het niet willen weten...tegenwoordig kan je alles al zien en een kleine verrassing houden is wel zo leuk!

Ik wilde voor mijn zwangerschap nooit weten van tevoren wat het zou zijn, maar de dag waarop ik de test deed en die positief was, wilde ik het al weten hahahaha! Mijn man heeft mij laten kiezen, de schat en nu zijn we allebei heel blij dat we weten wat het is: een jongetje (heel onverwacht!!)

We hebben het echt aan iedereen al verteld, maar ik KON het ook niet voor me houden, nadat we hadden gezien dat het allemaal heel goed gaat met die kleine...We hebben zelfs al de naam verteld...maar nogmaals, dat is heel persoonlijk vind ik.

18. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Wij hebben er ook geen verrassing van gemaakt dat we een meisje krijgen.

Omdat we ook het kamertje heel meisjesachtig hebben ingericht en dat ook aan familie- en vrienden laten zien wordt het zowiezo al moeilijk te verbergen zo ook met de kleertjes en schoentjes die we gekocht hebben, dat vind ik toch ook wel heel leuk om te laten zien.
    Alleen de naam houden we voor onszelf tot aan de geboorte.

De verrassing is voor ons of ze gezond zal zijn, hoe ze eruit zal zien, hoe lang ze is, hoeveel ze weegt, veel of weinig haar enz....

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Persoonlijk snap ik het nut niet van dat je het als ouders wel weet maar de rest niet.... dan heb je er toch niks aan? moet je altijd geheimzinnig doen, kan je inderdaad niet gericht shoppen, of je moet altijd alles spastisch verstoppen e.d. wij weten het dus niet, maar zou ik het wel weten, dan zou iedereen het ook weten, kunnen ze tenminste ook gericht dingetjes kopen en krijg je niet alsnog al die neutrale dingen :)

20. Bij mij wisten mijn moeder (die was bij de echo), zusje (omdat ik het toch tegen 1 persoon wilde vertellen) en oma (omdat ik me versprak ;)) het..

Ik vond het geweldig om het geheim te houden, en iedereen te laten raden en in de war te brengen! :D
    Dan plaatste ik een buikfoto met roze buikband op hyves, waar ik heel groot boven zette dat de kleur NIETS met het geslacht te maken had, waardoor iedereen dus dacht dat het tóch een meisje zou worden, en dat ik dat er boven zette om dat te verbloemen ;)
    En een paar dagen later plaatste ik weer een blog waar ik, zogenaamd per ongeluk, een paar keer in hij-vorm over de baby sprak.. Geweldig! :D

Het lijkt mij niet echt leuk als iedereen het van tevoren al weet, maar volgens mij zijn er weinig persoonlijkere keuzes dan dat.. De meningen daarover zijn zooo verschillend!

Share This Page