Echo niet laten maken bij verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zomerbloem, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Misschien dat iemand bekend is met het Verloskundig Centrum Waterland in het Waterland Ziekenhuis in Purmerend?

Ik loop daar bij de verloskundige, allemaal leuke mensen en de echo`s worden gemaakt op de afdeling gynaecologie in het ziekenhuis.
    Met 8wk3dg (kloppend hartje gezien) heb ik een echo laten maken bij een pretechobureau omdat ik wat eerder zekerheid wilde hebben en bij de verloskundige niet eerder voor een echo kan dan 12 weken. Tijdens deze echo vertelde de echoscopiste dat je vrij bent in je keuze waar je je echo`s wilt laten maken en dat ik niet verplicht ben om deze in het ziekenhuis te laten maken omdat het Verloskundig Centrum daar zit.

Ik heb lang getwijfeld en besloten om de echo`s maar gewoon in het ziekenhuis te laten maken zodat alles gewoon bij elkaar bleef.
    Bij de 1e afspraak van de verloskundige meteen een afspraak gemaakt voor een echo, ik was toen 10wk3dg en kan pas voor de termijnecho(!) terecht als ik al 13 weken ben! Eerder kon niet, want het schijnt een chaos op die afdeling te zijn... Erg jammer, maar daar kan ik niets aan doen. Ik wil weten of alles goed is met het kruimeltje in m`n buik!

Volgende week donderdag ben ik jarig en aansluitend gaan we een weekend weg, maar ik wil eigenlijk dan toch wel wat zekerheid hebben of alles goed is. Nu krijg ik voor m`n verjaardag een pretecho zodat ik weet dat alles nog steeds goed is.

Maar nu wil ik de 20 weken echo bij het echobureau laten maken en niet in het ziekenhuis. Want stel dat er pas met 23/24 weken plaats is! Mijn vraag is nu; wie heeft iets soortgelijks meegemaakt en is overgestapt naar een andere echoscopiste? Deed je verloskundige of gynaecoloog er moeilijk over?
    De assistente van de verloskundige was al niet te vriendelijk en ik moest maar blij zijn dat ik dan al terecht kon, anders werd het nog later....

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar je kunt dan toch bijv al met 16 weken ofzo bellen voor de 20 weken echo?

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Op korte termijn (b.v. binnen 1 week) was het ook wel eens moeilijk om een afspraak te maken. Maar verder maakte ik vroeg genoeg een afspraak

4. Zomerbloem

De afspraak voor een echo wordt tijdens een afspraak bij de verloskundige gemaakt. Ik kan daar niet van te voren voor bellen. Bij een zelfstandig echobureau kan dat wel.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dan kun je toch gewoon de volgende keer vragen of ze een afspraak willen maken voor de 20 weken echo?

6. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb er gewoon voor gekozen mijn 20 weken echo in een echobureau te laten maken. ik vond dat zelf veel prettiger, het ziekenhuis is zo onpersoonlijk. En niemand heeft er een probleem van gemaakt ofzo.

7. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    wat is er mis met termijn echo op 13 weken?
    of heb jij het liefst elke 2 weken een echo voor zekerheid?

vat dit niet verkeerd op , word niet verkeerd bedoeld :)

13 weken is een prima tijd voor de termijnecho

8. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je gewoon iets et vaak je baby wil zien, snap ik wel hoor...maar gooi niet al je geld weg met nu al allemaal pretecho's.
    De echo zegt helaas ook niet of je kindje het goed blijft doen, je komt er alleen maar eerder achter of er iets is..

De termijnecho met 13 weken is juist hartstikke leuk, want dan zie je veel meer!

En de 20-weken echo mag echt niet pas bij 24 weken gemaakt worden.

9. Zomerbloem

Ik denk dat iedere zwangere haar kruimeltje wel vaak zou willen zien toch?

Wat ik niet in m`n eerste bericht heb gezet is, dat de verloskundige met 10wk3dg het hartje wilde luisteren maar niet kon vinden. Hij zei erbij dat ze het eigenlijk pas bij 12 weken deden, maar nu wilde proberen omdat het m`n 2e kindje is.
    Hij maakte er verder ook geen probleem van dat het niet te vinden was maar ja van binnen gaan de radartjes dan toch wel draaien...
    Dat is eigenlijk ook de reden dat ik a.s. donderdag de echo krijg met m`n verjaardag. Dan kan ik met zekerheid tegen de visite zeggen dat ik lekker zwanger ben en dat alles goed is.

En een andere reden dat ik de 20 wekenecho bij een echobureau wil laten maken is dat ik het gevoel heb dat de echoscopiste van het bureau wat secuurder naar het kindje kijkt en alles duidelijk uitlegt. De echoscopiste van het ziekenhuis zal het ook goed nakijken maar krijg er verder weinig uitleg. Vandaar dat ik ook wil overstappen voor de 20 wekenecho.

Hoop dat mijn bedoelingen zo wat duidelijker zijn!

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn verloskundigen hebben bewust geen echo- apparaat.
    Zij vinden dat een echoscopiste niet voor niets daar een jaren durende opleiding voor gevolgd heeft.
    Zij zijn bang iets te missen tijdens het maken van een echo omdat zij die opleiding niet hebben.
    Ik ben in eerste instantie in het ziekenhuis bij de gynaecoloog geweest voor echo's (met 7 en 9 weken) vanwege bloedverlies.
    Daarna bij het echobureau dat samenwerkt met onze verloskundige.

11. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik kom zelf ook bij het waterlandziekenhuis in Purmerend en heb bij mijn eerste zwangerschap met 12,5 en 21,4 weken een echo gehad. Die meiden van de echo zijn zo leuk dat ik echt niet anders wil! Ik ben namelijk ook bij een ander echo centrum geweest in purmerend maar zij was zo vreselijk zakelijk.

Vind het wel gek dat ze pas met 12 weken hartje luisteren. Vorig keer deden ze het bij mij met 10 weken en bij me schoonzusje ook. Die man heb ik trouwens nooit gehad. De assistente heb ik trouwens nooit problemen mee gehad, ze was altijd erg aardig voor me en luisterde graag naar mijn 'klachten'.

12. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Dit vind ik echt onzin over de echoscopiste! Er werken er namelijk maar 2 en ze zijn zo lief en zijn zo enthousiast als ze je kindje zien! Ook al zien ze er tig per dag, ze doen net alsof het het mooiste is wat ze ooit hebben gezien. Alleen hoe vroeger je gaat of minder er is te vertellen. Ik heb daar beide keren 40 min gelegen en ze hebben me van top tot teen alles verteld! Die van het echobureau in Purmerend zette dat ding op mijn buik keek goed en zei verder niet veel boeiends. Ik zou gewoon blijven en afwachten tot je terecht kan, volgens mij kan je daar geen spijt van krijgen.

13. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik snap je heel goed hoor .
    Waarom wekenlang wachten omdat ze het zo druk hebben terwijl het eerder gewoon ook mogelijk is.
    Je moet echt niet bang zijn iemands gevoelens te kwetsen of tegen het been te stoten want daardoor ga je jezelf alleen maar naarder voelen, het is JOU zwangerschap :)
    Je wilt toch niets liever dat lekker naar je kleintje koekeloere en natuurlijk weten dat alles goed zit !
    En als ze zich wel op hun tenen getrapt voelen een klacht indienen of overstappen naar een andere verloskundige ..

Phoe ik heb wel 8 pretecho,s gehad de vorige zwangerschap , wel veel centjes kwijt ja maar zeker NIET!! weggegooid geld !
    Heb dubbel en dwars genoten van alle beelden , foto,s en opgenomen dvd.
    Ook doordat ik eerder een mk heb gehad en onzeker was maar dat is deze zwangerschap niet minder.
    Het is toch geen probleem of schande om gewoon zekerheid te willen hebben door een pretecho te doen of om over te stappen naar een bureau die het wel op 12/20 weken doen vanplaats het zkh met 2/3/4 weken vertraging!!!

Nou ja lang verhaal maar je snapt het wel :)

14. Zomerbloem

@Tonneke; er zijn 2 assistentes bij de verloskundige. En dit is niet mijn eerste zwangerschap dus weet hoe het er aan toe gaat in het ziekenhuis. Maar dit zijn mijn ervaringen en jij hebt jouw ervaringen. Ik vind het heel fijn voor jou dat je wel goede ervaringen hebt gehad, ik kijk er anders tegen aan.

@MelMel; dank je voor je reactie! Je snapt precies wat ik bedoel!

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Wil alleen zeggen dat ik bang ben dat je wordt teleurgesteld bij het echo bureau. Het is daar namelijk erg zakelijk. Heb trouwens nog 6 zwangere vriendinnen en heb nooit 1 slecht woord gehoord over de echoscopistes. Ook niet over het echobureau, maar leuk was anders.

16. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    graag gedaan ! :D

Oja wat me net te binnen schoot : Je hebt ook een angelsound/dopler te koop op internet en daarmee is het hartslagje met jou termijn nu al te horen !
    Misschien ook een goed idee als je in de stress zit of onzeker , hielp bij mij echt SUPER !!!

17. Zomerbloem

Er zijn meerdere pretechobureau`s in Purmerend, misschien hebben we het niet over dezelfde. Ik ben ook bij dit bureau in de vorige zwangerschap meerdere keren geweest en nu ook en heb een goed gevoel bij haar. Mijn schoonzusje gaat ook naar haar via haar verloskundige en heeft ook geen problemen met haar. Maar zoals ik al zei, iedereen heeft z`n eigen ervaringen.
    Ik heb ook niets slechts over de echoscopistes van het ziekenhuis, maar daarom kan mijn gevoel bij het echobureau toch wel beter zijn?

Ik heb zo`n apparaatje, maar uitgeleend aan m`n schoonzusje. Ik heb hem weer teruggevraagd en als het goed is, krijg ik hem donderdag. Ga dan op zoek of ik het kan horen.

18. Zomerbloem

@Tonneke; ik heb je andere topic gelezen en ook gereageerd. Je laat a.s. dinsdag een echo maken, maar niet in het ziekenhuis, neem ik aan?

19. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nee helaas is het pretecho centrum tijdelijk dicht! daar baal ik erg van want was graag in het ziekenhuis geweest. Maar het gaat mij alleen nu of er een hartje klopt dus zal me nu echt een worst wezen wie het doet (zolang ze ook maar medische echo's doen).

20. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Bij de eerste heb ik bij 7 weken en 10 weken een echo gehad van de gyneacoloog, vond er niks aan maar was blij te zien dat het hartje klopte.

Deel Deze Pagina