Groeiecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tinkelbel, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    #1 Tinkelbel, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
    Binnenkort krijg ik een groeiecho. Weet iemand wat dit inhoudt? Ik loop bij de gynaecoloog. En vraag mij nu af wat dit betekent en of er een medische noodzaak moet zijn wanneer men dit wil doen of dat het een routine controle is. Ben ik de vorige keer vergeten te vragen.
    Mijn buik geeft overigens geen reden te denken dat het kindje te klein :D is en al de vorige echo's ook niet. Dus ik kan zelf geen reden verzinnen waarom de gyn dit toch wil laten doen.

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik krijg er ook een bij de VK...omdat mn buik en bm erg voorlopen op groei, en de kleine liep met de 20 weken ook erg voor
    of het bij een gyn standaard is weet ik niet

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Het feit dat je een groeiecho krijgt hoeft niet vanwege een medische reden te zijn, maar is ook mede afhankelijk van de reden waarom je bij de gyn loopt. Bij sommige ziekenhuizen is het een routinecontrole en bij andere ziekenhuizen doen ze het alleen als dat een medische reden voor is.

Ik heb zelf ook altijd bij de gyn gelopen en heb ook altijd groeiecho's gehad, maar niet om medische reden. Bij ons in het ziekenhuis is het een routinecontrole.

Bij een groeiecho meten ze de omtrek van het hoofdje op, de omtrek van het buikje en de lengte van de armpjes en de beentjes. Hieraan kunnen ze zien of de baby voor- of achterloopt op groei of gewoon mooi op groei ligt.

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Misschien doet de gyn dit standaard als je toch al onder controle staat? Ik weet niet wat de rede is dat je zowiezo bij de gyn bent? Evt medicijn gebruik?

Ik kreeg ze (nadat de vk mij had gestuurd) omdat ons ukje met de hand wat klein aanvoelde rond 28 weken volgens de vk stagaire.

Tijdens de echo bleek ook dat hij klein was. Uiteindelijk ks met 37 weken had de grootte van een baby van zo'n 32 weken.
    Ik kreeg dus de laatste weken elke week een groeiecho, ctg's en was 2 weken opgenomen in het ziekenhuis tot aan de bevalling.

5. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Reden dat ik bij gyn loop is vanwege gbs bacterie en 2 miskramen (maar die waren erg vroeg beiden). Mijn zoontje is verder altijd goed op groei geweest.

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik krijg volgende week een groeiecho.. Heb ik ook nooit gehad bij mijn dochter.
    Ze groeit goed maar vinden haar wel iets klein. (ik ben ook maar 1.54) Voor de zekerheid gaan ze toch wel even kijken.

Aan de ene kant ben ik heel blij om haar weer even te zien en voor mijn eigen geruststelling.
    Aan de andere kant vind ik het idee te klein ook niet heel fijn!

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Steeds meer verloskundige en ziekenhuis doen tegenwoordig preventief met 30 weken een groeiecho :)
    Zo ook de verloskundige maatschap waar ik zit, sinds maart dit jaar doen ze dit erbij om eerder eventuele groeistoornissen te herkennen.
    Ik heb m morgen :D
    Vind t ook heleeemaaaaaal niet erg hihihi

Deel Deze Pagina