Tijdens Termijnecho cyste van 5cm ontdekt....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Loesje86, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ha meiden!
    Ik heb afgelopen maandag de Termijnecho gehad. Alles was gelukkig goed met onze uk en we heben een mooi hartje gehoord! :)
    Maar tijdens de echo kwamen ze er ook achter dat ik een cyste heb van 5cm. Hij deed er niet zo moeilijk over maar moest wel de volgende dag mijn vk bellen. Die deed er ook al zo luchtig over.
    Iemand hier ervaring mee? Heb wel veel buikpijn gehad, zou daar van kunnen zijn.. Krijg heel msischien over 3 a 4 weken nog een extra echo om te kijken of ie al weg is...

2. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ja ik heb er ervaring mee gehad als was die iets kleiner, cyste van 3 cm. De controle erna was ie weg. Kan zomaar komen en gaan. Ik heb ook wel eens van iemand gehoord dat de cyste 10 cm was en die hebben ze na de geboorte verwijderd. Was verder geen gevaar voor het kleintje. Alleen wel lastig als je er pijn aan hebt en last van. Dus volgens mij niet direct iets om je zorgen over te maken. Denk dat de luchtige reactie van de gyn en vk wel terecht zijn. Al kan ik mij voorstellen dat je je zelf wel beetje zorgen maakt.
    Succes!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ligt er volgens mij ook een beetje aan wat voor cyste. Zit die op je eierstok? Dan is het waarschijnlijk een corpus luteum die door invloed van de zwangerschapshormonen is blijven zitten.
    Ik heb er een heleboel overgehouden aan mijn IVF-behandeling. Een stuk of 8, de grootste zo'n 7cm.
    Men heeft mij verzekerd dat ze in de loop van de zwangerschap minder zullen worden.
    Hoop dat dat bij jou ook het geval is!

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Mijn zus had er ook 1 en was weg met 12 weekjes.

5. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    hoi,

hier31 weken zwanger. en krijg morgen een echo om te kijken of de cyste weg is/ of gegroeid is. Hij was met de 20 weken echo ca 3 cm. Mij is verteld dat het geen kwaad kan. Maar dat ze er naar kijken omdat je dan eventueel in het ziekenhuis moet bevallen, als de cyste te groot word. Dit vanwege eventuele bloedingen na de bevalling vanwege het misschien minder goed samentrekken van de baarmoeder door de cyste. MAAR zij heeft het persoonlijk nog nooit meegemaakt een bloeding door een cyste. Ik zal me er niet zo druk om maken als ik jouw was. Komt vast allemaal goed.

Deel Deze Pagina