Leeg Vruchtzakje met 6 weken en 2 dagen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Silliej1988, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    hoi hoi dames

ik heb 13 september een echo gehad bij de verloskundige toen zagen we alleen een vruchtzakje
    maar geen stipje erin ik was toen 5 weken en 1 dag

op 16 september moest ik weer voor een echo toen zat er wel wat in maar dat kwam overeen met 5 weken en 2 dagen

nou moest ik gister dus naar de gynacoloog toe
    het vruchtzakje was vergeleken met vrijdag veel groter de scherm werdt van me afgedraaid.
    en die vent zegt goh dit wordt een miskraam ik heb geen echo foto mee gehad.
    ik moet aanstaande maandag weer voor een echo om te kijken of er wel of niets te zien is

heb in juni een miskraam gehad omdat er toen ook alleen een leeg vruchtzakje was.

ik heb wel een echo foto van vrijdag die gemaakt was

2. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
  3. kimmietje31

3 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi,
    dat is balen zeg! ik heb 4 jaar geleden een miskraam gehad met 7 weken ook een leeg vruchtzakje. BIj die van jou zit wel wat in maar is nog te klein? en nu? moet je afwachten?
    heel veel sterkte

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als je echt pas 5.2 week bent, dan zou ik me nog niet direct zorgen maken, maar als deze termijn onmogelijk kan kloppen zie je te weinig. Op echo zie ik een vruchtzak met dooierzak, geenn vruchtje, met een termijn van 5.2 week kan dat, maar dan zul je bij de volgende echo wel wat meer moeten kunnen zien.
    Veel sterkte en hoop op een goede volgende echo voor jou!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Wat een Bullshit wat die gyn zegt !!

Als je op 16 sept 5+2 weken was, dan was je gisteren 5+6 weken! En dan hoeft er niet perse een vruchtje te zien zijn hoor ;)

Mijn echo met exact 6 weken (dit weet ik ivm ivf) was ook een lege vruchtzak! Zelfs geen dooierzakje te zien!!

Een week later kreeg ik weer een echo (volgens de kalender toen 7 weken zwanger) en toen zagen we een dooierzak en een vruchtje MET kloppend hartje en het vruchtje was netjes 7 weekjes groot ;);)

Laat je niet zomaar afschepen!

Maan84 vindt dit leuk.
  6. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    hey dames

thnx voor jullie reactie
    nou die gynacoloog heeft indd bullshit dingen gezecht

heb de verloskundige gebeld
    en gewoon gezecht dat ik last had van wat bloed verlies
    en kon gelijk terrecht voor een echo

mn baarmoeder is gekanteld en er zit gewoon een boontje in 3mm klein
    en kloppend hartje ik ga die vent aanklagen want hij houdt van curriteren

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ohw meid, wat ben ik blij dat je bij de verloskundige nog terecht kon voor een echo en dat deze echo wel goed was, met vruchtje en kloppend hartje! Alle stress voor niks!

Geniet van je zwangerschap, je weet nooit wat er nog kan gebeuren, maar dit is in ieder geval al een goed teken!!!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat fijn dat het toch gewoon goed blijkt te zijn!
    Wat betreft de gyn: met een gekantelde baarmoeder is het wel erg lastig om alles op een echo goed in beeld te krijgen, maar hij had grondig verder moeten kijken.
    Goed dus om daar een klacht over in te dienen bij het ziekenhuis!

Hopelijk kun je verder nu gewoon gaan genieten! Gefeliciteerd iig! :)

9. 2girls

2girls Lid

23 jun 2009
    12
    0
    0
    thuiszorg
    enschede
    och meid wat vreselijk dat die gyn zo heeft gereageerd, als je nou niet de verloskundige had gebeld had die je waarschijnlijk gecurreteerd en was je je kindje kwijt geweest.
    Heel goed van je dat je op je gevoel bent afgegaan en nu lekker gaan genieten van je zwangerschap

10. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    hey meiden

ik ben ook erg blij dat ik toch mn gevoel af ging
    al was het even met een leugentje
    maar ik moest wel

ben indd heel erg opgelucht heb gister zelf 2 echo foto's mee gekregen
    en heb ze gelijk ingelijst thuis :);)

nu lekker genieten en nooit meer naar de gynacoloog waar ik naartoe moest
    mag 3 oktober weer een echo laten maken dus ben benieuwd

11. raspberry

Even voor alle duidelijkheid: voor een curettage aan heb je altijd nog een controle-echo, dus het moet wel echt heel gek lopen als een levend vruchtje gecuretteerd wordt.
    Neemt niet weg dat deze gyn een hele domme fout heeft gemaakt, maar voordat er allerlei horror-verhalen de ronde gaan doen.... dat zou dus echt niet zo snel gebeuren!

12. kimmietje31

3 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn hoor dat het toch goed is, en nu genieten!

13. prinses029

21 jun 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff belachelijk zo een gyn! Ik had ook met 6.2 een leeg zakje ben nu alweer bijna 24 weken zwanger!
    Maar gelukkig alles is goed:D

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gelukkig dat het goed nieuws is.
    Gefeliciteerd!:D

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nou dat hoop ik niet idd wat een grove fout zeg, zeker bij een gyn verwacht je toch meer lijkt me..

Maar goed blij dat het alsnog goed nieuws is natuurlijk!! (dat je zwanger bent bedoel ik hihi)

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Meid heel erg fijn dat je toch een kloppend hartje hebt gezien! En wat een gyn zeg!! Pff

(weet nog dat je zus een foto van je test liet zien :p)

17. raspberry

Nou.... het komt zeer regelmatig voor dat gyns bij een bepaalde termijn in combi met een leeg vruchtzakje of geen hartslag al aangeven dat het een miskraam wordt, en dat dat toch niet gebeurt. Doorgaans wordt zo'n 'fout' rechtgetrokken bij een volgende echo.
    Ik schrijf bewust 'fout' omdat er soms zoveel onduidelijkheid is over de zwangerschapstermijn, dat het lastig te beoordelen is of een vrouw gewoon korter zwanger is en alles nog kan komen, of dat de gyn te kort door de bocht gaat en beter het advies had kunnen geven een week aan te zien en dan verder te kijken hoe het ervoor staat.
    En soms gebeuren er gewoon wonderlijke dingen, die volgens het boekje helemaal niet mogelijk zijn...

Maar, zoals ik al aangaf: er wordt ALTIJD een controle-echo gemaakt, (dat is althans wel protocol!), en als er dan toch sprake is van een levend vruchtje, zie je dat altijd wel, omdat je dan altijd verschil hebt met een paar dagen of een week eerder.

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wat fijn dat het toch goed zit! super!

@rozemarijke: bij mij geen controle-echo volgens mij (of doen ze dat als je al onder narcose bent?)

Deel Deze Pagina