Hallo vk, Even een vraag ben nog maar net zwanger en heb s'avonds altijd rode wangetjes dus bij mij ging er een belletje rinkelen dit had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook al vanaf 8 weken zwangerschap en dat kwam door iets te hoge bloeddruk. Dus nu heb ik toch maar vandaag even mijn bloeddruk bij de huisartsassistente laten meten en daar kwam 128/ 86 uit dus iets verhoogd. Ik heb expres de eerste afspraak bij gyn pas met ruim 7 weken gezet omdat we dan meteen wat meer zekerheid krijgen. Alleen nu is mijn vraag moet ik nu toch met de gyn bellen of gewoon nog twee weken wachten tot de afspraak is? En is deze bloeddruk nu al erg en waar kan het door komen? Vorige kerr heb ik a vrij snel methyldopa voor 2 x per dag gekregen eigenlijk de gehele zwangerschap en het bleef stabiel daardoor. Bij mijn dochter overigens geen hoge bloeddruk gehad. O ja en ik heb nog een lichte bloedstollingsafwijking. Iig heb iets verhoogde kans op trombose, val in groep 5 door die bloedstollingsafwijking type 2 ofzoiets weet het niet meer exact. Maargoed wat moet ik doen? Alvast bedankt. Xxx joyce
Hallo, De bloeddruk die gemeten is bij de huisarts is niet te hoog, dus voor nu is er geen reden om eerder naar de gynaecoloog te gaan. Heb je klachten zoals hoofdpijn, misselijk, sterretjes zien, een bandgevoel onder de borsten, dan moet je wel contact opnemen met de gynaecoloog. Groetjes Ineke
Hoi ineke, Misschien even ter aanvulling. In september heb ik het cmv virus gekregen hierdoor heb ik 3 weken koorts gehad, maar was begonnen met hoofdpijn en dat is de grote broer of zus vn pfeiffer hierdoor was ik erg vermoeid. Lever functioneerde ook niet normaal. Maargoed sinds ik dat virus heb gehad heb ik vaker last van wat hoofdpijn en dat heb ik nu ook wel vaker. Maar weet dus niet of het echt gerelateerd is aan de zwangerschap. Maar waar zou dat anders op kunnen duiden? Meestal krijg ik last van hoofdpijn of als het een hele drukke dag is geweest en nu volgens mij ook meer door de vermoeidheid/ hormoonverandering. Xxx jxoyce alvast bedankt.