met 38.2 heb ik een echo gehad. baby had een hoofdomtrek van 40.2 weken, en gewicht was op dat moment geschat op 3.7 kilo... een dikkertje dus... natuurlijk opgelucht om te horen dat hij goed groeit.. maarre... hoe krijg ik dat allemaal deruit? ik moet nog twee weken.. en de vlos gaf al aan dat ze de kans heel klein achtte dat hij op tijd zou komen. volgens haar komt hij te laat, omdat hij nog niet is ingedaald..
ik heb vandaag een groeiecho gehad maar heb niks vernomen van het gewicht alleen dat het buikje ietwat op de onderste lijn dreigt te zitten dus nu krijg ik over twee weken weer een groeiecho de rest van de afmetingen waren goed op de middelste lijn alleen het buikje niet en ik weet ook niet precies hoe of wat het inhoudt drie weken trug was alles nog goed op schema nl had toen ook een hartfilmpje gehad en daaruit konden ze concluderen dat de baby zich goed voelde dus ik snap er niks van.. nou ik merk het over twee weken wel weer ze schopt en beweegt verder goed en ligt ook al gedaalt
@rastagirl: dat was bij mij ook de eerste uitslag (bij 32 weken)... de 2e keer.. 2 weken later was het buikje weer wat harder gegroeid dan de rest de rest ligt precies onder het gemiddelde.. dus ik hoef uiteindelijk niet terug te komen en mag ookg ewoon bij de VK te blijven. maar in principe maken ze altijd 2 echoos asl het gaat om groei... je hebt tenslotte 2 meetmomenten nodig om te bepalen hoe hard iets groeit he ben benieuwd wat er over 2 weken uitkomt doe in ieder geval lekker rustig aan.. dat is sowieso goed voor de groei.