Al een paar weken worden er groeiecho's gemaakt omdat de kleine erg achterliep op groei. Vandaag weer een echo gehad en ineens is het gemiddeld met groei. Wat betekend dat het in 3 weken een halve kilo is gegroeid. Is dat niet ineens heel veel? Ook wordt er normaal hoofd-buik-bovenbeen gemeten. Dit keer is de buik niet gedaan zover ik zag. Werd dit keer ook heel vlot gedaan met 1x meten ipv 3x voor een gemiddelde wat ze normaal deden. Klopt dit dan wel? Buik is toch juist het belangrijkste? Over 3 weken weer een groeiecho, ben benieuwd. Zie dan ook weer de gynaecoloog weer die wat meer uitlegt ipv de verloskundige van vandaag (altijd een andere in het ziekenhuis).
De buik is het belangrijkst omdat die omvang het eerst gaat afnemen als je baby het niet fijn meer heeft... dus zou heel raar zijn als die niet gemeten is.
Daarom vind ik het ook zo maf. Vraag het volgende keer wel even na bij de gynaecoloog of dat allemaal wel klopte
Hier ook een groei-echo gehad omdat de gyn de baby aan de lichte kant vond, gewicht van ongeveer 1600 en lengte van 42 cm bij 32 weken. Met de groei-echo met 35 weken zat ze op ongeveer 2350 gram en 45,5 cm dus maar liefst 750 gr en 3,5 cm gegroeid wat normaal is bij deze termijn. Maar het gewicht blijft een schatting en kan altijd afwijken. Lijkt mij ook raar als ze de buik niet gemeten hebben want het buikje gaat inderdaad het eerst achterlopen bij een groeiachterstand en om goed te kunnen meten kunnen ze die niet overslaan.
Ik ben vorige week bevallen bij 34 wk en 2 dagen met een gewicht van bijna 1600 gram. Als die meting bij jou door verschillende gynaecologen is gedaan kun je niet zeggen dat de baby gegroeid is. Elke gynaecoloog meet anders. Buik is idd bekangrijkste. Succes hopelijk valt het allemaal mee