Frequentie controles?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wachtende, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik schrok vandaag een klein beetje van de frequentie van controles.
    Normaal heb je alleen een 12 weken en 20 weken echo toch?

Ik krijg namelijk elk 3 a 4 weken controle. Is dit vanwege de IUI en clomid of is het toch mijn voorgeschiedenis ?

zijn er mensen die toevallig bij het elisabeth ziekenhuis in tilburg lopen ?
    zoja, hoevaak krijgen jullie controle en waarom?

liefs

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ik denk ook vanwegen je voorgeschiedenis!
    En dat vind ik alleen maar goed, je hebt genoeg zorgen gehad dus geniet maar van al je echo's!
    Ik krijg ook iedere 2wk een echo bij de vk vanwegen mijn eerdere mk.
    en ik ben er ook heel blij mee...succes met je zwangerschap!

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Volgens mij is t normaal om in t begin om de 4 weken voor controle te komen. De frequentie gaat omhoog naarmate de zwangerschap vordert. Het is niet zo dat je bij elke controle een echo krijgt of hebben ze dat echt specifiek gezegd?

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Tot 24 weken heb je iedere 4 weken controle
    Tot 30 weken heb je iedere 3 weken controle
    Tot 36 weken heb je iedere 2 weken controle
    Daarna heb je iedere week controle

En dat is als alles normaal verloopt.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar als je een controle
    Krijgt krijg je geen echo.. normaal gesproken
    Of hebben ze bij jou gezegd van wel?

Normaal idd 12 weken echo en 20 weken en voor de rest beetje voelen en praten

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi!

Ik loop ook in het ziekenhuis, toevallig ook het Elisabeth in Tilburg :)
    Ik loop bij de gyn i.v.m. mijn gewicht (en heb miskraam gehad met 14 weken vorige keer)
    Ik heb ook iedere 4 weken controle.. En het lijstje wat eerder genoemd is klopt voor mij ook..
    Ik krijg ook iedere controle een echo.. Ze vertelde dat ze dat standaard doen daar.. Heerlijk! Iedere paar weken ff je wondertje mogen zien!

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb 3 van de 4 zwangerschappen in het EZ gelopen.
    De laatste zwangerschap veranderde het beleid en moest ik eigenlijk naar de klinisch verloskundige dat is een assistent van de gyn. Maar mijn gyn hield mij gelukkig bij hem.
    Ik heb in het begin tot 10 wk elke week een echo gehad en daarna om de 2-3 weken. En vanaf 32 weken weer elke week.
    Maar het ligt idd aan de arts en aan je voorgeschiedenis ;)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik loop gewoon bij een vk en kreeg in het begin ook elke 3-4 weken een normale controle. Controle is niet hetzelfde als echo ;) Hier een intake bij 7 weken, eerste echo bij 9, een herhaling bij 12, toen ook weer een afspraak en hartje geluisterd, met 16 weken een afspraak, en ook voorafgaand aan de 20 weken echo. Daarna iets frequenter op controle en nu elke week.

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    In het ziekenhuis krijg je vaak standaard bij iedere controle een echo. Bij de verloskundige is dat anders. Ik heb een echo gehad bij 7, 10, 11 en 15 weken en nu ben ik overgedragen aan de VK en is het gewoon hartje luisteren en buik voelen, bloeddruk meten etc.

Mij hebben ze langer gecontroleerd omdat ik al in het IVF-traject zat, volgens mij is dat in mijn ziekenhuis standaard protocol. Andere ziekenhuizen hebben weer andere protocollen na vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik zou me er geen zorgen over maken en genieten van de extra echo's! Ik kon dat stukje extra bevestiging wel gebruiken!

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties !
    Mijn zus kreeg veel minder controles dus had het niet verwacht...maarja die is ook wat gezonder :p

Ik krijg elke keer wel een echo heb ik me laten vertellen.
    Ik blijf ook bij de gyn.

Ik vind de echo's leuk als ze geweest zijn, daar niet van...maar daarvoor ben ik zo zenuwachtig !
    De assistente die alle afspraken moest maken reageerde ook verbaasd over de frequentie van controles en echo's vandaar dat ik even ging twijfelen :D

Eigenlijk ook onzinnig dat ik me er weer druk om liep te maken...ben mezelf de laatste tijd niet helemaal :)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met 10 weken een termijnecho.
    Met 12 weken de nekplooimeting.
    Met 20 weken de screeningsecho.
    Met 30 weken krijg ik nog een keer een groeiecho.
    Misschien met 36 weken een liggingecho maar deze wordt dan alleen gedaan wanneer men twijfelt over de ligging.

Dit is het standaardplaatje.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    PS:toen ik 9 jaar geleden zwanger was van de 1ste heb ik maar 2 echo's gehad.
    1x met 12 weken.
    1x met 20 weken.

Dit vond ik wel erg weinig.

Deel Deze Pagina