Zwanger van een baby met SVT (extreem snelle hartslag)

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wieffie, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    He meiden,

Vandaag ben ik precies 31 weken zwanger. Afgelopen donderdag ging ik voor een routine-controle naar de gyn. Toen ze de dopler pakte keek ze een beetje vreemd. Het apparaat gaf een hartslag aan van 130bpm. Toch was duidelijk te horen dat het hartje veel sneller ging. Voor de zekerheid heeft ze me door gestuurd voor een CTG. Alleen die kon de hartslag niet eens registreren. Toen geprobeerd met een echo met helaas hetzelfde resultaat. Ze hebben toen besloten dat ik direct mijn spullen moest pakken en na het Raadbout zh in Nijmegen moest. Daar werd weer een echo gemaakt en toen bleek de kleine al uren een hartslag van rond de 250 te hebben. Gelukkig bleek op de echo dat uk nog geen vocht had vastgehouden en dat er geen zware afwijkingen aan het hart te zien waren. De arts legde uit dat uk SVT (sypraventriculaire tachycardie) heeft, extra weefsel bij de sinusknoop dat zorgt voor teveel impulssen voor het hart.
    Nu wordt uk behandelt met sotalol, die ik moet innemen en dan zo bij de kleine komt.
    Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met zo'n verhaal en hoe het met de kleine dan verder ging.

Gelukkig gaat het door dit middel nu heel goed en hopelijk mogen wij morgen zelfs naar huis. Al zal ik tot de bevalling deze medicijnen moeten blijven nemen en onder controle blijven.

2. Loe

Loe Niet meer actief

Hai, ik zit hier eens even rond te kijken en ik kende de term SVT. Ik heb het zelf, men zegt dat het aangeboren is, maar dat geloof ik in mijn geval niet. Ik had het voorheen niet. Ik heb geen idee hoe het met een babytje gaat, of ze er over heen kunnen groeien oid of niet. Ik heb het gekregen en heb twee ablaties gehad (wegbranden van weefsel, doe ik nooit meer, nu heb ik allerlei ritmestoornissen). En gebruik ook een betablokker.

Meid, ik wens je een goede zwangerschap en veel succes me de kleine. Hopelijk heeft iemand anders een directer antwoord voor je!

3. Loe

Loe Niet meer actief

als je foetale svt intikt bij google, kun je ook behoorlijk wat lezen.

Share This Page