weigeren flesvoeding voor 1x

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jadizo, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jadizo

jadizo Lid

30 nov 2010
    5
    0
    0
    VIG`er
    apeldoorn
    hallo,
    wie heeft er tips voor mij. ik wil mijn zoontje Xem soms een flesvoeding geven omdat ik niet genoeg voorraad BV meer heb. Nu 1x geprobeerd, maar het mannejte wilde dit niet hebben. Wat nu, blijven proberen??

gr Diana

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou zeker blijven proberen. Heb je een idee wat hij weigert? Is het de voeding of de fles/speen? Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je hem afgekolfde borstvoeding uit de fles geeft. Verder blijft het toch een beetje experimenteren met verschillende voeding en flessen denk ik.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Aangezien je het hebt over een voorraad BV die niet meer genoeg is, neem ik aan dat je zoontje wel uit een flesje kan-wil drinken.
    Dan denk ik dat hij de voeding zelf (de smaak) weigert. Je kunt proberen eerst te mengen, bijvoorbeeld 1 deel KV met 2 delen BV. Daarna geleidelijk minder BV en meer KV in het flesje, zodat hij geleidelijk aan de smaak kan wennen.

4. jadizo

jadizo Lid

30 nov 2010
    5
    0
    0
    VIG`er
    apeldoorn
    het is wel de voeding, want hij drinkt al een tijdje afgekolfde melk. Dit gaat goed.
    Dus toch maar blijven proberen. Maar moet ik dan als het niet lukt alsnog de borst gaan geven??

5. jadizo

jadizo Lid

30 nov 2010
    5
    0
    0
    VIG`er
    apeldoorn
    ok dank je, dat ga ik proberen

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt ook nog andere voedingen proberen. Er zijn er natuurlijk verschillende. En het smaakt wel heel anders dan bv :)

7. adi

adi Niet meer actief

Het is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt ;). Ben je aan het afbouwen van je borstvoeding? Of wil je de fles voor erbij geven?
    Als jij nog BV wilt geven en de kleine de fles weigert, dan gaat ie weer aan de borst natuurlijk. Als je bv wilt afbouwen, dan zou ik eerst wachten totdat de kleine de fles EN de kv goed heeft geaccepteerd en dan volledig afbouwen, dan voorkom je het probleem dat de baby de kv niet wil drinken, en je geen alternatief hebt.

Deel Deze Pagina