Kerstsluiting lab ivf, utro doorgebruiken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JJ1980, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier vanmorgen een witte test, ivf poging 1 is helaas mislukt.
    Maar ik heb even jullie advies nodig.
    Ik heb nu een verplichte rustmaand en ben dan rond 21 dec ongi.
    Nu kreeg ik een blad mee van het ziekenhuis, ivm sluiting labaratorium tussen kerst en oud en nieuw. Je mag geen cryo poging starten als je voor 23 dec ongi wordt :x
    Bij mij hangt dat er dus echt om.
    Nu mijn vraag, zou ik de utrogestan nog 2 dagen door kunnen gebruiken om mijn cyclus iets op te schuiven?
    Dus dat ik ze tot morgenavond gebruik? Ik heb nu wat bruinverlies, aar ongi is nog niet helemaal doorgebroken.
    Iemand een idee? Wat zouden jullie doen?

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Wat rot zo'n wiitte test. Maar ik zou zowieso de utro nog doorgebruiken tot het zkh zegt dat het niet meer hoeft. Wil je geen valse hoop geven, maar geen menstruatie en een negatieve test zeggen niet altijd alles. Ik weet het, waarschijnlijk voel je zelf al wel een beetje aan, maar goed. Spreekuur even bellen misschien? Moet je nog bloedprikken?
    Ik heb verder geen idee of dat utro doorgebruiken helpt om je cyclus te verschuiven. Ik werd meteen na het stoppen van de utro ongesteld.

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben vanmorgen geweest voor bloedafname en wordt tegen het eind van de middag gebeld.
    Wellicht heeft de verpleegkundige die me belt vanmiddag nog een goed idee ;)

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ahh, balen dat het weer niet gelukt is :(. Het blijft altijd shit, die witte testen, en als je dan weet dat je misschien ook nog eens twee maanden moet wachten is dat extra vervelend, dat snap ik wel! Ik heb utro meerdere keren geprobeerd te gebruiken om de timing te beïnvloeden en soms lukte het en soms lukte het niet (dwz soms werd ik alsnog gewoon ongesteld). Ik zou het gewoon proberen, wie niet waagt, wie niet wint, toch? Ik ga duimen dat het lukt!

O ja, ik heb mn eisprong ook nog eens met succes een week uitgesteld door elke dag 4 a 5 koppen héle sterke verse muntthee te drinken. Ik had gelezen dat dit werkte en bij mij lukte het ook (van eisprong op dag 11 naar dag 18). Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de thee kwam, maar aangezien thee vrij onschuldig (en lekker) is zou je dit misschien ook nog kunnen proberen, mocht het niet lukken met de utro?

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Op de een of andere manier had ik een late eisprong als ik zwanger worden vitaminen van de Etos slikte. Dat heb ik 2 keer gehad en daarna niet meer gedaan. Geen idee wat dat was ;)

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb 2x mijn eisprong eerder gehad de volgende cyclus met utrogestan, op de een of andere manier denk ik dat in de dagen van gestopt met utrogestan tot dat de menstruatie doorbreekt de nieuwe follikels al beginnen met groeien. Ik zou het gewoon afwachten en wellicht de tip van Nana opvolgen en als je ongi wel doorbreekt dan heeft het zo moeten zijn denk ik, dan vol goede moed naar de volgende ronde, hoe vervelend het wachten soms ook is...

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vanmiddag zo'n megakramp van de op komst zijnde ongi (ook al lichtjes doorgebroken) dat ik er niet eens meer aan denk om de utro door te nemen. Ik wil nu ongesteld worden, au :p

Maar van die vitamines en thee ga ik onthouden. Vanaf wanneer heb je die thee gedronken?

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Balen meis :(.

Ik geloof dat het niet werkt om een menstruatie op te schuiven; als het eenmaal is begonnen, is er geen stoppen meer aan. Die bolletjes zijn alleen ter bevordering van innesteling en het vasthouden van het bms tot je nod. Langer werkt niet want dan heeft je lijf al de signalen gehad van dat de innesteling niet gelukt is.

Veel sterkte.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb altijd een lf van 15 dagen, mijn lichaam heeft zich daar deze keer ondanks de utro weer eens aan gehouden. Mijn eisprong varieert van dag 14 tot dag 21, dus hopelijk laat het ei deze keer op zich wachten :D

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je lichaam je menstruatie al in gang heeft gezet, dan zal Utrogestan het zeker niet nog een aantal dagen tegenhouden. Ik lees wel vaak dat je cyclus na een IVF/ICSI door het hormoongebruik in de war kan zijn. Veel vrouwen hebben een langere cyclus met een latere eisprong in de ronde na de behandeling. Dus wie weet schuift alles op die manier wat op.

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb de thee in mn folliculaire fase gedronken, zo'n beetje vanaf cd3 tot cd 10 of 11 ofzo. De thee moet wel echt heel sterk zijn, ik gebruikte zo'n twee van die bakjes verse munt van de AH per dag en liet de munt er constant in zitten om het goed te laten trekken.

12. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wat Jippie zegt had ik ook de vorige keerde IVF had ik mijn eisprong veel later dan normaal...

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meiden; die hele sterke muntthee werkt omdat sterke munt, net als bepaalde andere kruiden, de bloeddruk verhoogt. Dat lijkt me niet echt fijn gezien je de eicel wel van de beste kwaliteit wilt hebben.
    Stel je je eisprong uit, is de eicel die aan het groeien is, ook onderhevig aan bloeddrukstijgingen. Ik zeg niet dat het kwaad kan maar het lijkt me beter van niet.

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb niets aan een eicel van goede kwaliteit, want mijn eileiders zijn afgesloten ;)
    Ik heb meer iets aan een late eisprong, anders kost het me een maand, haha.

Ik heb het opgezocht, munt verlaagt je fsh en lh, dus ja het klopt dat munt je eisprong uit kan stellen.

Deel Deze Pagina