Wel vruchtbaar slijm, maar geen follikel te zien?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Croissantje, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    De titel zegt het eigenlijk al, maar hier nog even een kleine toelichting:

Gisteren heb ik een echo/FM gehad op CD13, maar hierop was niks te zien... nou ja, een hoop kleine eitjes (werd zelfs een mooi schoolvoorbeeld van PCOS genoemd :(), maar niks in de groei.

Aangezien ik de vorige ronde met Clomid 150 op CD14 al een follikel van 20mm had, gaan ze er eigenlijk nu van uit dat Clomid niet meer werkt voor mij.

Morgen heb ik voor alle zekerheid nog een echo, maar daarna volgt hoogst waarschijnlijk het eerste Puregon-gesprek.

Mààààr.... gisteravond toen ik naar het toilet ging, had ik bij het afvegen wel 4 keer achter elkaar heel veel vruchtbaar slijm. Het was net elastiek zo goed kon je er draden van trekken :(

Heeft er iemand enig idee hoe dit nu toch kan?
    Ben zo bang dat ik mezelf nu valse hoop aan het geven ben dat er toch nog een ei zit, maar de gynaecoloog heeft echt twee keer gekeken aan beide kanten.

En op internet vond ik nog dit: "Drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden"

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij heeft dat met je PCOS te maken helaas. :(

Daarbij maak je veel eitjes aan (inclusief de hormonen) en heb je dus ook gewoon kans op vruchtbaar slijm, zonder eisprong dus.

Het komt ook vaak voor dat een ovulatietest niet werkt bij vrouwen met PCOS. De ovulatietest blijft dan positief aangeven, terwijl er geen eisprong plaatsvindt. Komt gewoon door de hoeveelheid aan kleine eitjes met de daarbij behorende hormonen helaas.

3. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Mhmmm... Natuurlijk niet wat ik wilde horen (;)), maar wel logisch wat je zegt... Thanks "Be Happy"!

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hmm interessant. Heb deze ronde ook 2 x dat slijm gehad maar geen ei te zien ( ja teveel kleintjes..)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je PCOS hebt, heb je vaak ook last van afscheiding. Dit kan waterig zijn, maar ook wat dikker en wit. Het wordt veroorzaakt door je hormonen, die niet in balans zijn. Soms is het ook een bijwerking van de hormoonmedicatie.

Als er op de echo niks te zien was, dan duidt je afscheiding helaas niet op een naderende eisprong. Overigens heb je vruchtbaar slijm ook vaak vlak voor en rond je eisprong, niet zo ver van tevoren. Er waren op je echo alleen kleine follikels te zien, dus ik neem aan dat ze beneden de 10 mm zaten. Als ze nog zo klein zijn, kun je sowieso niet binnen een dag of drie een eisprong hebben. Zo snel groeien ze niet, tot 14 mm gaat het vaak heel erg langzaam en daarna pas wat sneller. In het begin zit je niet op een groeisnelheid van 2 mm per dag. Een week voor je eisprong heb je geen vruchtbaar slijm.

Succes!

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dat slijm is een gevolg van oestrogeen. Als je een grote follikel hebt maakt deze veel oestrogeen aan, zodat je vruchtbaar slijm krijgt. Als je echter heel veel kleine follikels hebt, maak je vaak ook veel oestrogeen en dus van dat slijm aan.

Ik hoop dat je alsnog snel een mooie follikel krijgt en Puregon je anders straks gaat brengen wat je wilt!

7. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Klinkt allemaal we heel logisch inderdaad....
    En de echo vanmorgen bevestigde dit ook, er was wederom niks groeiends te zien :(

Ze gaat donderdag nog 1 keer kijken, maar in principe is dat al een afspraak om te bespreken hoe we verder gaan (en als ik er dan tòch ben... Dan kijkt ze ook nog even aan de binnenkant). Want mijn eigen behandelend arts (die er stom toevallig was vanmorgen) wil eigenlijk in overleg nog de keuze overwegen tussen LEO en Puregon.

Maar moet eerlijk zeggen dat die LEO operatie voor mij nu al afvalt. Ten eerste wordt 'ie sowieso niet uitgevoerd in mijn eigen ZH en daarnaast vind ik het een té heftige ingreep voor een tweede kindje. Want we zijn inmiddels al wel ruim een jaar de trotse ouders van een super lief klein kereltje.

Deel Deze Pagina