wat helpt bij constant verstopte neus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mams136, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    de titel zegt het al...iemand ideeen wat helpt bij constant verstopte neus?

wat bij mij niet helpt:
    -rinileen neusspray van vsm
    -zoutoplossing
    -uien naast het bed
    -vicks vaporub
    -stomen
    -neusspray van vicks

oh en xylometazoline neuspray heb ik 5 dagen gebruikt, zonder enige verbetering op de langere termijn maar die mag ik vanaf vandaag minimaal 2 weken niet meer gebruiken.

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik lees mee, kan dit ook wel gebruiken :)

3. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben ook snotverkouden, kom maar op met die tips! :D

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    NIKS! Toen ik zwanger was heb ik alles geprobeerd, maar echt niks werkte. Alleen stomen, maar dat was maar eventjes.
    Het hoort erbij zal ik maar zeggen, als je bevallen bent is het in 1 klap weg.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nou wat ik heb is allang geen verkoudheid meer.
    2 weken trug begon ik een beetje te snotteren.
    en afgelopen vrijdag sloeg spontaan alles ineens dicht!
    en ik kan et alleen met xylometazoline neusspray open krijgen, maar dat werkt nog maar 3 uurtjes meer, in het begin wel 6 a 7 uur.
    en dat is zo'n sterk spul dat zelfs een niet zwanger iemand et maar een week lang mag gebruiken...

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nathalie ik heb het ff opgezocht, maar dit gaat voor mij niet de oplossing zijn :(

Dit middel werkt pas als u het een aantal dagen heeft toegediend in de neus. Het voorkomt dan jeuk in de neus, niezen en een loopneus.

jeuk in de neus, heb ik. en niezen ook. maar als bijwerking van xylometazoline.

ik zoek echt iets voor de verstopte neus.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    oh en misschien niet geheel onbelangrijk.
    ik was tot aan de zwangerschap onder behandeling bij de kno-arts vanwege neuspoliepen...

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik had hetzelfde als jou hoor,het werkte bij mij direct toen ik het voor de eerste keer inspoot,mijn zwaar verstopte neus knapte gelijk open en bleef de hele nacht open.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik zal het onthouden!

ik ga zo eerst contact opnemen met de kno-arts, misschien dat zij wat meer opties heeft dan de huisarts

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Xylometazoline en neusspray van Vicks mag je niet gebruiken tijdens je zwangerschap. (Heb dit aan mijn filiaalmanager gevraagd en zij is gediplomeerd Drogist!)

Je mag wel stomen of een zoutoplossing gebruiken (bijv Otrivin zoutoplossing)

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    xylometazoline mag je wel gebruiken, heeft de huisarts me vertelt, de apotheker, en de verloskundige, en de bijsluiter, en de info op internet hahaha.
    maar je mag et maar 5 dagen zeer minimaal gebruiken.
    `die van de vicks heb ik trouwens niet gebruikt, maar de vaporub om te stomen

13. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Oh jee,
    Waarom weet ik niet dat je geen neusspray mag gebruiken. Ik gebruik al vanaf dag 1, twee keer per dag Otrivin, heb constant een verstopte neus. Op de bijsluiter staat dat het niet schadelijk is bij zwangerschap en heb er dus verder niet over nagedacht. Wat is er dan schadelijk aan en wat kan het veroorzaken? Hopelijk weet iemand dit.

14. ProudMum

het zorgt voor een verminderde doorbloeding van de baarmoeder

15. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Waarom staat dat dan niet op de bijsluiter, dat vind ik niet kunnen eigelijk, en wat veroorzaakt een verminderde doorbloeding van de baarmoeder?

16. ProudMum

dat doet de xylometazoline.

Maar val mij daar niet op aan!
    ik vertel ook alleen maar wat mij is verteld. Heb heus niet de intentie om onrust te stoken, mijn baas moet niet voor niets eens in de paar jaar een bijscholing doen om up to date te blijven!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik weet niet of je mijn berichtje als aanvallend heb beschouwd, en als dat zo is, waarom je dat zo voelt. :oops:

maar ik spuit echt niet zomaar wat in mn neus zonder dat ik goed geinformeerd ben over de risico's en de gevolgen voor de beeb en de zwangerschap.

en ik neem aan dat met name de huisarts en de kno-arts in het ziekenhuis zeker wel weten waar ze het over hebben.

maargoed ik mag dus vrijdag langs komen bij de kno-arts :D
    en vanmiddag moet ik de huisarts bellen of hij me iets mag voorschrijven om de week door te komen.

18. ProudMum

MissC, mijn reactie was niet voor jou bedoeld hoor ;)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    met otrivin moet je trouwens wel oppassen.
    de neusspray die ik heb is dezelfde als van de otrivin alleen dan van et apothekers merk(is wat goedkoper)

de apotheker heeft nog speciaal voor mij opgezocht hoe lang ik het mocht gebruiken, in welke mate het schadelijk was en hoe lang het houdtbaar is (na openen 1 maand)

vind het trouwens wel raar dat neussprays met zulke effecten zonder recept te verkrijgen zijn... meestal kopen mensen(ook ik :oops:) een neusspray en gebruiken die te pas en te onpas zonder de bijsluiter te lezen (want: ach alle neussprays werken toch hetzelfde, er staat heus niks nieuws in de bijsluiter)
    terwijl die ook voor niet zwangeren heel schadelijk kan zijn...

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ok gelukkig...nee omdat ik noggal happig was op je berichtje van dat het niet mocht...

zal wel paniek zijn geweest :oops:

Deel Deze Pagina