Veel te snel de fles leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door claudia81, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Hallo

Mijn dochter is as donderdag 7 weken oud. (55 cm 4960 gram) Ze kreeg t/m zaterdag 130cc per fles maar kwam toen steeds vaker en soms wel na 2 uur al. Ook als haar fles leeg was wilde ze nog eten. Nu hebben we sinds zondag haar 150 cc per fles gegeven en nu komt ze 5 a 6 keer per dag. De eerste fles na de nacht neemt ze niet helemaal maar laat 50cc staan. Ze slaapt ook al heel goed door dus ze heeft voldoende aan deze voeding. Ze wilt alleen haar fles heel snel leeg eten. Ik geef haar nu 5 min de fles dan haal ik hem eruit en dan probeer ik haar te sussen met mijn pink ( speen spuugt ze gelijk uit). Maar dat wilt ze niet ze raakt helemaal overstuur. Na 5 min geef ik weer de fles aan haar en die drinkt ze dan ook binnen 5 min weer leeg. Heb je misschien een tip hoe we het kunnen aanleren dat ze minder gulzig moet eten? Ze krijgt trouwens Friso hypoallergene flesvoeding.

Alvast bedankt!

Groetjes Claudia

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Claudia,

Wanneer je dochtertje al drinkt met het kleinste speentje, kun je de voeding dikker maken met johannesbroodpitmeel. Door de dikkere voeding moet je kindje wel iets rustiger drinken. Johannesbroodpitmeel kun je kopen bij de drogist en kun je met een gerust hart ook bij de hypo allergene voeding gebruiken.

Groeten Eveline

3. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Ze krijgt inderaad speentje nr 1. Hoe zijn de verhouding hiervan samen met de flesvoeding. En word ze hier niet te snel te zwaar van?

Groetjes Claudia

Deel Deze Pagina