Help, licht bruine afscheiding.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veertje14, 6 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik heb sinds vandaag licht bruine afscheiding.
    Is dit normaal, want ik maak me zorgen :(
     
  2. astridje

    astridje Lid

    1 jun 2005
    74
    0
    0
    he meid

    Ik heb een miskraam gehad en ik denk dat je als je geen rood bloed of helder bloed verliest het niet erg is. Het kan eventueel een innestelingsbloeding zijn of zo. Ik zou me nu nog geen zorgen maken en even afwachten. Bij mij is het begonnen met drie druppeltjes bloed en nadien heb ik weefsel verloren.
     
  3. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    hoi
    ik heb 2 wk terug een miskraam gehad met 14 wk het begon met bruine afscheiding
    het hoeft niks te betekenen het kan ook nog oud bloed zijn je kan ook even de verloskundige bellen

    groetjes Marianne
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heb je met 14 weken een miskraam gehad?!
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Zo lang het geen helder rood bloed is dat je afscheid hoef je je nergens druk om te maken.
    Als het wel helder rood wordt zit het niet goed.
     
  6. Niet meer actief

    14 weken? Ik dacht dat als je de 3 maanden gepasseerd had je wel veilig was voor een miskraam? :(
     
  7. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nee hor, vaak houden mensen wel drie maaden aan en dan heb je ook meer kans dat het goed gaat. Maar ik ken ook een aantal mensen die vlak voor de uitgerekende datum een doodgeboren kindje hebben gehad of iets eerder dat het kindje net niet levensvatbaar is. Maar de kans dat het goed gaat is na de drie maanden wel groot.
     
  8. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    ja ik had met 13wk nog het hartje gehoord en de groei was goed maar helaas een week later was het voorbij ze zijn het aan het onderzoeken het begon eerst met oud bloed wat daarna helder rood werd maar zolang het oud bruin bloed is is er niks aan de hand
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik zou toch even met de huisarts of verloskundige bellen. Vaak kan er dan met een kort (inwendig) onderzoekje vastgesteld worden waar de bloeding/afschijding vandaan komt. En wie weet krijg je volgende week een echo voor de controle of het hartje ook klopt (kan bij 6-7 weken).
    Intussentijd zal ik voor je duimen.

    Groetjes van Kiki
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    sterkte

    helaas begon het bij mij ook met bruine afscheiding de 3 keren maar net als de andere zeggen het wil niets zeggen kan innesteling zijn
    bij mij traden de miskramen ook op met 6 weken en 1 dag kon het op de kalender aan kruisen :(
    hopelijk is het voor jou niet zo

    gr Debbie
     
  11. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Lieve dames,

    Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
    Gelukkig heb ik na donderdag geen bruine afscheiding meer gezien en blijf ik dus positief denken.

    groetjes Veer
     
  12. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Leuk te horen dat je er geen last meer van gehad hebt.
     
  13. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Fijn dat je geen last meer hebt gehad . Ik heb het zelf ook in de 7de week gehad, maar het was bij mij gewoon de innesteling volgens mij, want het was ook maar een keer en heel kort eigenlijk...
    succes met de zwangerschap verder
     
  14. Fatna

    Fatna Actief lid

    23 aug 2005
    168
    0
    0
    ik heb denk ik ook rond de vijfde/zesde week wel twee weken lang een bruine afscheiding gehad, daarna zelfs twee keer bloedverlies en zelfs proppen van een donkerrood bijna zwart slijm verloren en dat kwam omdat mijn slijmvliezen die de baarmoeder dus op zijn plek houden ontstoken of geirriteerd waren en zij zorgden voor die afscheiding, ik heb daar overigens van mijn huisarts vaginale zetpillen gekregen en toen was het zo goed als voorbij maar je kan mijn angst voor een miskraam toendestijds zeker wel begrijpen, vorige week ben ik echter naar de echopraktijk geweest en daar zag ik mijn levende goed groeiende gezonde kindje lekker in mijn buik zitten!!

    dus niet elk bloedverlies of afscheiding hoeft meteen ernstig te zijn, ga anders als het blijft aanhouden effe naar je huisarts ben je in ieder geval een beetje van je onzekerheid kwijt!!
     

Deel Deze Pagina