hoi ik lees overal wat anders, maar wat is nu normaal qua groei in gewicht bij borstvoeding? ik heb Dean uit nieuwsgierigheid gewogen vanmorgen. hij is in precies 3 weken 720 gram gegroeid. Dat is 240 gr per week Is dat ok?
Uh ik heb het wel geweten maar dat ben ik ook alweer vergeten. Wat ik altijd doe is de groeicurve op borstvoeding.com invullen en dan kijken of hij mooi het lijntje volgt. Maar volgens mij doet Dean het prima hoor !
Dat klinkt goed Natasja! Ik geloof dat ze 80 tot 100 gram per week 'moeten' aankomen, maar dat was geloof ik de eerste periode.
Luuk groeit ongeveer 300 gram per week en volgens het cb is dat heel netjes. Jouw manneke doet het dus ook heel netjes. De laktatiekundige van het ziekenhuis zei dat bv kindjes in het begin hard groeien (de eerste 3 maanden zei ze volgens mij) en de kv kindjes langzamer en later is dat andersom. Luuk is in 12 weken van 2690 naar 5690 gegaan. Ooh ennuh, nog proficiat!
Hoi Natasja, dat is echt geweldig goed hoor! Super. Die curve op bv.com is idd ook fijn, ik vul hem na elke keer wegen weer in. Toevallig heb ik van de week aan Ilse gevraagd of ze zo een lijstje voor me had. Heb het al eens ergens gehad, maar kon het niet meer vinden. Hier het lijstje dat Ilse gaf:
helaas wel he Appeltje! Had het liever heel anders gezien! Zoals bij Natasja en Dean bijvoorbeeld . Maarja dat neemt niet weg dat ik het echt geweldig vind als ik soms die cijfertjes van andere zie. Ben echt blij dat het zo goed gaat bij hun! (en ja, ik geef toe, dan ben ik af en toe best weleens jalours hoor )
Maar die 2 van jou groeien nu toch wel goed? Ik vind het petje af wat jij doet, 2 kiddies aan de borst die beide heel hard moeten groeien.
Ik hoop het wel Natasja, maar de onzekerheid blijft hoor . Vorige keer in 2 weken tijd Malou 120 gram erbij en Ruben 190 gram erbij. Morgen gaan we weer, ben heel erg benieuwd! Enne bedankt voor je petje .
Natasja: dit zijn ongeveer de cijfers wat Leander ook bijkwam op bv, de eerste maanden. Bolbuikje: ik duim mee dat je kids weer even goeid gegroeid zijn morgen!